Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött idag, drog mig till 12 :sleep: men vaknade till, tvättade, krånglade med en tvättmaskin... löste sig som tur var. Sen tänkte jag städa men behövde skriva protokollet så fixade det och nu är jag smått halvdöd i hjärnan men nöjd :laugh: var inte det lättaste få till ett protokoll när årsmötet var kaos men det lyckades! Allt som är kvar är att hänga upp tvätten och duscha.

Väntar just nu på svar från yngsta lillsyrran, erbjöd henne fira midsommar här. Hon har inte sagt nåt definitivt till mig men tydligen sagt till både mamma och pappa att hon ska till mig. Hon är alltid välkommen och det vet hon, men är ju behändigt om jag vet några dar innan så kan jag handla hem mer mat(hon är glutenallergiker) :) och planera nån god mat till midsommar :laugh:
 

Lite så... Ser inte fram emot att behöva ha ordentlig bh på mig imorgon när jag jobbar. Nu sitter jag med tunn, snäll t-shirt och bara det känns otrevligt mot huden... Har som tur är aloe vera-kräm hemma som brukar hjälpa mot det mesta, så det har jag haft på och ska ha på lite igen.

Men alltså. Det värsta är ändå att jag HADE med solskyddskräm ut. Meeen i början var vi mest i skuggan, sedan var det lite molnigt och jag slutade då tänka på hur mycket jag faktiskt var ute i solen... :meh: Så jäkla klantigt.
 
Efter jobbpasset kände jag fasen för att strunta i och göra lite nytta hemma och laga middag utan var istället sugen på att åka bort till kalkbrottet 😊. Sagt och gjort; årets första dopp för mig (sambon kom inte i 😆); var skönt 😍. Sen åkte vi till stallet; sambon slappade medan jag tog ut pållan på en kvällsritt en halvtimme I skritt och galopp, himla härligt 😍. Ville ju se hur fint det blivit vid bryggan och så fick pållan plaska lite med 😊. På vägen hem fick det bli att ta med pizza; så är lunchen kirrad till imorgon med 😋, härlig sommardag 😊.
 
Nu har min farmor lämnat gruppchatten :cautious:. Tog hela högen (bortsett från en då jag inte ville ha fullständigt kaos, orelaterat till att jag är trans), min mammas sida och min pappas har mig veterligen minimal kontakt och kommer inte bra överens. Men kände inte att det var mitt problem att de inte gillar varandra (jag gillar inte heller min pappas sida, med vissa undantag), alla skulle liksom informeras. Tror en anledning till att min farmor lämnade var att min morfar svarade och sa att det vore konstigt om någon hade något emot det :p. Tror hon har något emot det.

Min pappa har reagerat över förväntan och samtidigt som jag trodde. Han ringde min mamma och frågade vad det betydde, men sa också att det väl inte var något som påverkade honom :up:

Känns bra att de är informerade. Bara min kompis kvar då...
 
Nu har min farmor lämnat gruppchatten :cautious:. Tog hela högen (bortsett från en då jag inte ville ha fullständigt kaos, orelaterat till att jag är trans), min mammas sida och min pappas har mig veterligen minimal kontakt och kommer inte bra överens. Men kände inte att det var mitt problem att de inte gillar varandra (jag gillar inte heller min pappas sida, med vissa undantag), alla skulle liksom informeras. Tror en anledning till att min farmor lämnade var att min morfar svarade och sa att det vore konstigt om någon hade något emot det :p. Tror hon har något emot det.

Min pappa har reagerat över förväntan och samtidigt som jag trodde. Han ringde min mamma och frågade vad det betydde, men sa också att det väl inte var något som påverkade honom :up:

Känns bra att de är informerade. Bara min kompis kvar då...
Jag gillar din morfars svar! :heart
 
Hade en härlig lördag men en lite stressig söndag, hängde på ett halvdant barnkalas med exet och blev ”kokt” i solen. Tiden flög iväg och allt blev för sent, så barnet somnade efter 21:30 och nu ska jag försöka sova :grin:

Nojar fortfarande lite över mask samt lite kring exets förkylning, eller vad det nu var… men nu blir det som det blir.

Imorgon börjar ekorrhjulet igen. Skönt med kort vecka i alla fall!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 215
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 082
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 801
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 254
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp