Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att strunta i lågkolhydrats grejen idag. Blir inte direkt nyttigare när jag måste äta kexchoklad/glasspinnar för att få upp bs. Och jo, jag justerar insulin men just nu bråkar bs något otroligt vet inte riktigt varför. Tips @tanten @Diabetikern ?
Om jag fattat rätt så svänger ditt bs rätt ordentligt? Du blir hög och tar en massa insulin och så måste du kompensera den stora mängden insulin och åker upp igen?

Jag tror att lösningen är att hugga tag i blodsockret INNAN det åkt högt eller sjunkit lågt.
Min libre varnar vid 3,5. Då får jag aldrig jobbiga känningar utan kan stoppa i mig något litet.

Försöker att inte äta kaloristinna saker som choklad eller glass. Hellre druvsockerpulver med lite pressad citron och vatten.

Men kroppen lever ibland sitt egna liv. Sockret åker upp och ner. Eller ligger konstant högt eller lågt. Oavsett vad man gör.

Men läs av libren ofta ofta.
 
IMG20220521205452.webp

En bonusdag i Paris blev inte alls dumt!
 
Funderar på att strunta i lågkolhydrats grejen idag. Blir inte direkt nyttigare när jag måste äta kexchoklad/glasspinnar för att få upp bs. Och jo, jag justerar insulin men just nu bråkar bs något otroligt vet inte riktigt varför. Tips @tanten @Diabetikern ?
Har inget direkta tips. Tycker mitt bs blir sämre av värmen.
Lågkolhydratkost gör att jag blir lite känsligare än vanligt för lågt bs. Typ får störtdykningar utan förvarning.

Tycker ockaå det är hoppigt när det varit så jäkla mycket pollen ute men det kan vara ren och skär inbillning från min sida.

Hoppas du mår bättre snart, sitter själv och äter lite lösgodis pga av snabbt droppande bs
 
Vad får man ut av att konstant klaga på allt och alla i en butik
Minst en gång i veckan i åratal
Allt är fel och alla gör fel alla luras i butiken
Tror man då att personalen vill hjälpa till
Tror man det blir bättre
Och varför i hela helvete kommer man tillbaka när allting är värdelöst
 
Idag har vi varit på besök på gymnasiet jag troligtvis ska börja, det var även första gången för mig i Skåne. Verkade väldigt trevligt, stort ställe så klart men ändå avdelat så att det inte kändes fullt lika stort. :)
Har också bestämt att oavsett vad för gymnasium det blir så vill jag bo i södra skåne iaf en stund. Det var så fint där, centralt utan att vara i en stad och en massa hästar :love:
 
När sambon hem blev det tacos 😋. Jag var trötter efter jobb och middag och kom inte till stallet förrän strax före 19 så red ett lite kortare pass barbacka; först dressyrarbete I skritt och lite galopp som gick fint ganska direkt så då rundade vi av med att koppla av på hästryggen och bara njuta av att gunga med I rörelserna till fågelkvittret 🥰. Fin kvällssol när jag körde hemåt 😍. Sen avsluta kvällen I soffan med film och prova nya colanappar (sura) som var goda; påsarna fortsätter krympa- 70 gram 😅, men ändå tillräckligt ☺️.
 
Sorgligt dock, det slår mig lite ibland - hur annorlunda han är.

Man förstår alzheimers som princip, men när det sker nära så fattar man liksom hur raderande och förändrande det är.

Ja fy det är en helt fruktansvärd anhörigsjukdom, min pappa fick ahlzeimer när han var 60 år, gick bort när han var 68. Vill skicka en stor kram ❤️ Hoppas ni har det stöd ni behöver.
 
Pappas tjej tyckte att det var läge att dra igång det största bråket på länge. Så jag har suttit i min säng med A i närmare 2h ikväll pga orkar inte och vill inte vara någon slags medlare mellan två vuxna människor.

Fattar inte att de orkar hålla på så länge? O_o

Ca en halvtimme efter att de slutade bråka sprang pappas tjej och ryckte upp dörren till sovrummet. Trodde hon hade fått någon "flip" och kommit på något nytt som hon kunde bråka med pappa om. Men som tur var så ville hon bara titta till tvååringen.

Nu känner jag mig stressad och ångestig över hela situationen och vad som kommer hända imorgon (idag). Men hoppas på att slippa undan så mycket som möjligt!
 
Pappas tjej tyckte att det var läge att dra igång det största bråket på länge. Så jag har suttit i min säng med A i närmare 2h ikväll pga orkar inte och vill inte vara någon slags medlare mellan två vuxna människor.

Fattar inte att de orkar hålla på så länge? O_o

Ca en halvtimme efter att de slutade bråka sprang pappas tjej och ryckte upp dörren till sovrummet. Trodde hon hade fått någon "flip" och kommit på något nytt som hon kunde bråka med pappa om. Men som tur var så ville hon bara titta till tvååringen.

Nu känner jag mig stressad och ångestig över hela situationen och vad som kommer hända imorgon (idag). Men hoppas på att slippa undan så mycket som möjligt!
Det är verkligen inte en bra situation, så tråkigt att du ska behöver uppleva detta.
Har du någonstans där du kan få hjälp?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 689
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 688
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp