Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså hon ligger så himla nära kanten jämt.
Likadant i sängen
20220521_153047.webp
 
Har ätit mer än jag äter på typ 3 veckor nu. Börjar liksom bli lite tomt i kylskåpet :banghead: Har ätit så mycket att ena kinden svullnat och varje gång jag tuggar tuggar jag på kinden. :cautious:

Har även beställt en taklampa till vardagsrummet. Fattar inte varför jag alltid får skamkänslor när jag köper saker... Liksom det är helt okej att köpa taklampa kära du, du har levt utan taklampa i mer än ett år nu. Du är värd en taklampa. :meh:
 
Sitter vakt för min pappa då mamma blev bjuden till teatern ikväll och hon tyckte att det skulle vara roligt.
Det verkade lugnt (dvs han sov) tills han vaknade just när mamma skulle gå. Nu sitter han åtminstone, men han rör lite märkligt med händerna i luften som att han tror att han gör saker samtidigt som han tittar.
Än så länge är han iallafall någorlunda lugn och förhoppningsvis blir han inte alltför irriterad. Har iallafall min faster som är beredd på att komma om det behövs.
 
Har ätit mer än jag äter på typ 3 veckor nu. Börjar liksom bli lite tomt i kylskåpet :banghead: Har ätit så mycket att ena kinden svullnat och varje gång jag tuggar tuggar jag på kinden. :cautious:

Har även beställt en taklampa till vardagsrummet. Fattar inte varför jag alltid får skamkänslor när jag köper saker... Liksom det är helt okej att köpa taklampa kära du, du har levt utan taklampa i mer än ett år nu. Du är värd en taklampa. :meh:
Har också ätit orimliga mängder av allt idag.🙈
 
Sitter vakt för min pappa då mamma blev bjuden till teatern ikväll och hon tyckte att det skulle vara roligt.
Det verkade lugnt (dvs han sov) tills han vaknade just när mamma skulle gå. Nu sitter han åtminstone, men han rör lite märkligt med händerna i luften som att han tror att han gör saker samtidigt som han tittar.
Än så länge är han iallafall någorlunda lugn och förhoppningsvis blir han inte alltför irriterad. Har iallafall min faster som är beredd på att komma om det behövs.
Sorgligt dock, det slår mig lite ibland - hur annorlunda han är.

Man förstår alzheimers som princip, men när det sker nära så fattar man liksom hur raderande och förändrande det är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 687
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 688
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp