Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
vi hara just kommit hem fran en mycket trevlig middag pa "The Conservatory" ... dar de fyller vinglasen med mer an man forvantar sig. Det ar en av de billigare restaurangerna i min stad och man far WAY mer i glasen an vanligt. Om man betanker att det har glaset kan ta en hel flaska vin (yep, en kompis provade) ar det inte en liten mangd de serverar som "normal".

Nu ar jag "mellow" och mar mycket bra efter en lang dag ute i solen i dag. :p

IMG_2974.webp
 
Ja fy det är en helt fruktansvärd anhörigsjukdom, min pappa fick ahlzeimer när han var 60 år, gick bort när han var 68. Vill skicka en stor kram ❤️ Hoppas ni har det stöd ni behöver.
Oj så tidigt! Jag beklagar :( Min pappa är 93 år och det började dyka upp för ett par år sedan så han har haft ett gott långt liv innan dess åtminstone.

Jag var lite rädd att det skulle vara svårt att få möjligheten att flytta honom till äldreboende när den tiden kommer (pga tidigare erfarenhet där mormor fick vänta för länge), men kommundamen har visst sagt att det är bara att ringa :up: Just nu får han gå på dagverksamhet tre dagar i veckan också så mamma får pauser. Så i den här kommunen är det bra stöd än så länge! :up: Det är helt upp till mamma hur mycket hon känner att hon orkar och vill :heart
 
Det gick inte så bra igår. Det var nog en av pappas lite sämre dagar, och så tror jag att mamma är en stor trygghetspunkt för honom så det blir annorlunda när hon är iväg. De två i kombination blir inte så bra.
Men jag kunde kontakta min faster som zoomade genast hit som hjälp :love: Jag tyckte att det märktes skillnad.

Jag tror att pappa har lite svårt att ta mig på allvar då han fortfarande förstår att jag är hans dotter och tycker/tänker då att han är i papparollen medan jag är hans barn. Dvs det är han som bestämmer och är den vuxna, oavsett hur gammal jag är eller han tror att jag är. Vilket inte blir så bra när han blir förvirrad. Låter det rimligt? 🤔
(Kände lite att min faster kunde lugna ned honom så "lätt" att jag borde ha försökt mera, men samtidigt tvivlar jag på det. Det blev dock lite svårare senare, då var det skönt att hon var där.)
 
Men du. Man förtjänar inte en lampa.

Lampor är det man har för att se när det är mörkt.

Snarare är det så att du liksom bestraffar dig genom att inte köpa en lampa?
Ja men typ. Det är lite dumt liksom för det var superbökigt i vintras att inte ha en lampa. Den här lampan har jag suktat efter i två år, innan jag ens flyttade, och det vore ju mycket roligare att glädja sig åt att jag köpt en lampa jag verkligen vill ha. I stället för att känna skam för att jag köpt den liksom.

Ska försöka tvinga mig själv att tänka annorlunda :p
 
Brrr. 18 grader inne när jag vaknade. Jag tände inte i pannan igår kväll. Tänkte att det var lite löjligt att elda i slutet av maj. Men det var det inte...

Det ska vara mulet och halvvarmt närmaste veckan så jag antar att det blir mer eldning. Känns nästan löjligt.
 
Brrr. 18 grader inne när jag vaknade. Jag tände inte i pannan igår kväll. Tänkte att det var lite löjligt att elda i slutet av maj. Men det var det inte...

Det ska vara mulet och halvvarmt närmaste veckan så jag antar att det blir mer eldning. Känns nästan löjligt.

Jag bar in ved igår så det var förberett, jag kommer också att behöva elda (elementen slog jag av för länge sedan).
 
Oj så tidigt! Jag beklagar :( Min pappa är 93 år och det började dyka upp för ett par år sedan så han har haft ett gott långt liv innan dess åtminstone.

Jag var lite rädd att det skulle vara svårt att få möjligheten att flytta honom till äldreboende när den tiden kommer (pga tidigare erfarenhet där mormor fick vänta för länge), men kommundamen har visst sagt att det är bara att ringa :up: Just nu får han gå på dagverksamhet tre dagar i veckan också så mamma får pauser. Så i den här kommunen är det bra stöd än så länge! :up: Det är helt upp till mamma hur mycket hon känner att hon orkar och vill :heart
Demens är aldrig roligt men så tacksamt ändå att din far fick bli så pass gammal innan det bröt ut! På hemtjänsten hade vi en vårdtagare som flyttade till boende pga demens, endast 58 år gammal....Så himla tragiskt.
 
Har du inte klippt gräset ännu?? Nä, jag arbetar för den biologiska mångfalden..... :D

Igår läste jag något så otroligt på fb, skrivet av min antivaxx-vän. Tydligen - om man letar ny partner - är det mycket viktigt att den är "ovaxxad". Jag blir allt lite nyfiken på vad det är som ska hända med oss vaccinerade, för en av kommentarerna till inlägget tyckte ju att det var alldeles rätt att tänka så med tanke på vad som komma skall.
 
Brrr. 18 grader inne när jag vaknade. Jag tände inte i pannan igår kväll. Tänkte att det var lite löjligt att elda i slutet av maj. Men det var det inte...

Det ska vara mulet och halvvarmt närmaste veckan så jag antar att det blir mer eldning. Känns nästan löjligt.

Jag bar in ved igår så det var förberett, jag kommer också att behöva elda (elementen slog jag av för länge sedan).
Elementen är inte igång, men vi har luftvärmepumpen på i några timmar varje morgon/förmiddag när det är så här kyligt. Sedan brukar det räcka, men ev blir det lite eldning i kaminen också på kvällen om det känns riktigt ruggigt.....
 
Pappas tjej tyckte att det var läge att dra igång det största bråket på länge. Så jag har suttit i min säng med A i närmare 2h ikväll pga orkar inte och vill inte vara någon slags medlare mellan två vuxna människor.

Fattar inte att de orkar hålla på så länge? O_o

Ca en halvtimme efter att de slutade bråka sprang pappas tjej och ryckte upp dörren till sovrummet. Trodde hon hade fått någon "flip" och kommit på något nytt som hon kunde bråka med pappa om. Men som tur var så ville hon bara titta till tvååringen.

Nu känner jag mig stressad och ångestig över hela situationen och vad som kommer hända imorgon (idag). Men hoppas på att slippa undan så mycket som möjligt!
Har du fått chansen att prata med din pappa där han faktiskt lyssnar på vad du säger? Då det är han som valt att ta in henne i erat liv så är det hans skyldighet till att se till att ni barn inte påverkas negativt av det, vilket du blir. :heart

Utöver det börjar jag fundera på graden av mogenhet hos din pappas tjej eftersom hon verkar bete sig som om hon fastnat i tonåren. O_o
 
Har du inte klippt gräset ännu?? Nä, jag arbetar för den biologiska mångfalden..... :D

Igår läste jag något så otroligt på fb, skrivet av min antivaxx-vän. Tydligen - om man letar ny partner - är det mycket viktigt att den är "ovaxxad". Jag blir allt lite nyfiken på vad det är som ska hända med oss vaccinerade, för en av kommentarerna till inlägget tyckte ju att det var alldeles rätt att tänka så med tanke på vad som komma skall.
Är din antivaxx-vän möjligen en flat earther också? Svärfar antydde något sådant också men det var bara för de "upplysta".:angel::rofl:
 
Pappas tjej tyckte att det var läge att dra igång det största bråket på länge. Så jag har suttit i min säng med A i närmare 2h ikväll pga orkar inte och vill inte vara någon slags medlare mellan två vuxna människor.

Fattar inte att de orkar hålla på så länge? O_o

Ca en halvtimme efter att de slutade bråka sprang pappas tjej och ryckte upp dörren till sovrummet. Trodde hon hade fått någon "flip" och kommit på något nytt som hon kunde bråka med pappa om. Men som tur var så ville hon bara titta till tvååringen.

Nu känner jag mig stressad och ångestig över hela situationen och vad som kommer hända imorgon (idag). Men hoppas på att slippa undan så mycket som möjligt!
Vilken fantastisk storasyster du är ändå. :heart
 
Har du inte klippt gräset ännu?? Nä, jag arbetar för den biologiska mångfalden..... :D

Igår läste jag något så otroligt på fb, skrivet av min antivaxx-vän. Tydligen - om man letar ny partner - är det mycket viktigt att den är "ovaxxad". Jag blir allt lite nyfiken på vad det är som ska hända med oss vaccinerade, för en av kommentarerna till inlägget tyckte ju att det var alldeles rätt att tänka så med tanke på vad som komma skall.

Ovaxxad var då någonstans? :angel: :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 689
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 688
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp