Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morr. Droppat ner i mitt ekonomi-ångesthål. Det är regelbundet återkommande och har hittills i mitt 63-åriga liv alltid ordnat sig.

Bilen tände ett gäng varningslampor igår. Jag har en restskatt att betala. Hunden ska in på klinik i veckan. Plus att vännen inte berättat vad min soffa kostade att klä om.
Till och med så att jag funderar på att höja bolånet. :crazy:

Nåväl, det går väl över. Det har det alltid gjort hittills. Har aldrig någonsin varit hos inkasso.
 
Morr. Droppat ner i mitt ekonomi-ångesthål. Det är regelbundet återkommande och har hittills i mitt 63-åriga liv alltid ordnat sig.

Bilen tände ett gäng varningslampor igår. Jag har en restskatt att betala. Hunden ska in på klinik i veckan. Plus att vännen inte berättat vad min soffa kostade att klä om.
Till och med så att jag funderar på att höja bolånet. :crazy:

Nåväl, det går väl över. Det har det alltid gjort hittills. Har aldrig någonsin varit hos inkasso.
Sådant är så jobbigt... :( Jag hade en sådan blip i höstas med hästen som behövde opereras, hästtransportgolvet som behövde bytas och så behövde vi installera stege och glidskydd på taket till sotaren. Och så blev ju såklart elräkningen dubbelt så dyr i samma veva också - icke att förglömma... Det tog mig några månader att komma ikapp igen, och jag fick gå minus på kreditkortet i ett par månader också. Det har jag inte behövt göra på ett antal år!

Det jag hade börjat med att kolla på är hunden och kliniken. Erbjuder de kanske avbetalning? Det gjorde min klinik när jag opererade hästen. Det mesta tog ju försäkringsbolaget förstås, men resten tillät mig kliniken att dela upp på 3 månader. Räntefritt. Det gjorde livet lite enklare!!
 
Igår läste jag något så otroligt på fb, skrivet av min antivaxx-vän. Tydligen - om man letar ny partner - är det mycket viktigt att den är "ovaxxad". Jag blir allt lite nyfiken på vad det är som ska hända med oss vaccinerade, för en av kommentarerna till inlägget tyckte ju att det var alldeles rätt att tänka så med tanke på vad som komma skall.
Varje gång jag läser ordet ovaxxaad eller antivaxx, så tänker min hjärna - aha, har dom också slutat raka sig (på kroppen då) :p
Så hinner jag bli lite glad åt kvinnlig frigörelse innan jag kopplar det till tvärtom eftersom det är vaccin det gäller O_o

Edit: jag är tydligen inte ensam om det ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 690
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 693
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp