Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sov 11 timmar. Dock med slitsamma drömmar. Önskar att jag kunde drömma mindre för även om det sällan är mardrömmar så sliter det.
Kom mig ut på min joggingrunda. Jag kommer aldrig höra till de som älskar att motionera.
Sa till mig och städade lite innan jag duschade. Har aldrig stökigt men dammråttorna kan lätt bli för många. Nu Picadelisallad. 455A2F0C-81A4-42B5-93BA-DFDD07933CC7.webp
 
Är lite halvdeprimerad för att jag har pytteont i halsen. Har tränat skiten ur mig för vårruset på tisdag. Tänk om jag blir sjuk nu :(
Mamma kläckte idén att det kanske är pollen, har inte tagit piller i år för jag har konstigt nog inte reagerat särskilt mycket i år. Så nu har jag tagit ett piller och hoppas hoppas att allt magiskt löser sig :angel:

Ska försöka ta mig ut och springa en kort och lugn runda för att känna efter lite om någon timme.
 
Jag är arg och ledsen. Fy bubblan för människor som inte respekterar varken andra människor eller djur. Jag är glad min häst lever överhuvudtaget och att han inte fått några skador. Vi höll på att bli påkörda, jag tar alltid hänsyn till bilister, människor som rör sig i området. Antingen stannar jag Trule eller ser till att han går långsamt förbi då folk faktiskt kan vara rädda för honom. Men den här idioten kom i över 100 km i timmen på skogen och hann knappt bromsa. Fick hejd på Trule som satte sig på hasorna i ren panik. Att köra som en idiot rent utsagt när man har två yngre barn i bilen då ska man inte ha körkort. Nu har det varit för mycket såna här incidenter med folk och fä i vårt område sista månaderna. Snart är det ett barn som hamnar framför en bil. Det handlar dessutom om en mindre väg med skymd sikt på vissa ställen. Men den här människan såg oss, hen hånlog stort åt mig och blåste bara förbi i samma fart igen efter att jag lyckats få bort Trule från vägen. Trule blev rädd och upprörd såklart efteråt han fick ju nästan en bil front i bogen.

Nej just nu känner jag mig mest tom.
 
Jag är arg och ledsen. Fy bubblan för människor som inte respekterar varken andra människor eller djur. Jag är glad min häst lever överhuvudtaget och att han inte fått några skador. Vi höll på att bli påkörda, jag tar alltid hänsyn till bilister, människor som rör sig i området. Antingen stannar jag Trule eller ser till att han går långsamt förbi då folk faktiskt kan vara rädda för honom. Men den här idioten kom i över 100 km i timmen på skogen och hann knappt bromsa. Fick hejd på Trule som satte sig på hasorna i ren panik. Att köra som en idiot rent utsagt när man har två yngre barn i bilen då ska man inte ha körkort. Nu har det varit för mycket såna här incidenter med folk och fä i vårt område sista månaderna. Snart är det ett barn som hamnar framför en bil. Det handlar dessutom om en mindre väg med skymd sikt på vissa ställen. Men den här människan såg oss, hen hånlog stort åt mig och blåste bara förbi i samma fart igen efter att jag lyckats få bort Trule från vägen. Trule blev rädd och upprörd såklart efteråt han fick ju nästan en bil front i bogen.

Nej just nu känner jag mig mest tom.
Fyfasen för såna bilförare! Önskar att man hade tid att ta regnummer och kunde ringa upp efteråt.


Jag stannade faktiskt bilen en gång och skällde ut en hundägare, hunden var lös ensam ute och sprang över vägen så att jag fick tvärnita, var någon meter från att smälla hunden.
 
Har du fått chansen att prata med din pappa där han faktiskt lyssnar på vad du säger? Då det är han som valt att ta in henne i erat liv så är det hans skyldighet till att se till att ni barn inte påverkas negativt av det, vilket du blir. :heart

Utöver det börjar jag fundera på graden av mogenhet hos din pappas tjej eftersom hon verkar bete sig som om hon fastnat i tonåren. O_o
Nja, har väl försökt prata med honom men det brukar inte sluta så bra. Antingen så går han i självförsvar eller blir arg, eller så blir jag arg för att jag upplever att han inte lyssnar på det jag säger 🙈
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men jag tror inte att han helt förstår och jag tror inte att någon kan få honom att förstå hur deras bråk påverkar andra. Det kanske låter jättekonstigt och "makes no sense"?

Att hon är omogen har vi nog konstaterat för länge sen… för ett tag sen fick jag veta av några släktingar att de också reagerat på hur hon beter sig.
En släkting fick nog förra sommaren och skällde ut pappas tjej. Det hjälpte inte. Det enda som hände var att hon blev sur och inte ALLS kunde förstå att hon gjort något fel. Allt var min pappas fel och alla som inte såg det var dumma i huvudet.
:jawdrop::jawdrop:

En gång när pappa kom hem från jobbet var det första hon sa "så, nu ska du ha barnet i 8h för nu har jag haft honom i 8h".
Det har hänt flera gånger att hon medvetet lagt tex en konservburk i brännbart för att hon ska "testa" pappa. Dvs när han kommer hem och ser det så får han inte kommentera det förrän han kommenterat att hon gjort X*. Och om han kommenterar konservburken innan så har hon en anledning att skälla på honom och starta ett bråk 🙄🤦🏽‍♀️

*dammsugit hallen, plockat ur diskmaskinen eller bytt kattsanden är några exempel.


Vilken fantastisk storasyster du är ändå. :heart
Tack :heart
 
Fyfasen för såna bilförare! Önskar att man hade tid att ta regnummer och kunde ringa upp efteråt.


Jag stannade faktiskt bilen en gång och skällde ut en hundägare, hunden var lös ensam ute och sprang över vägen så att jag fick tvärnita, var någon meter från att smälla hunden.
Såna har vi med haft men efter samtal med det berörda har det alltid hunden kopplad numera.
 
Nja, har väl försökt prata med honom men det brukar inte sluta så bra. Antingen så går han i självförsvar eller blir arg, eller så blir jag arg för att jag upplever att han inte lyssnar på det jag säger 🙈
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men jag tror inte att han helt förstår och jag tror inte att någon kan få honom att förstå hur deras bråk påverkar andra. Det kanske låter jättekonstigt och "makes no sense"?

Att hon är omogen har vi nog konstaterat för länge sen… för ett tag sen fick jag veta av några släktingar att de också reagerat på hur hon beter sig.
En släkting fick nog förra sommaren och skällde ut pappas tjej. Det hjälpte inte. Det enda som hände var att hon blev sur och inte ALLS kunde förstå att hon gjort något fel. Allt var min pappas fel och alla som inte såg det var dumma i huvudet.
:jawdrop::jawdrop:

En gång när pappa kom hem från jobbet var det första hon sa "så, nu ska du ha barnet i 8h för nu har jag haft honom i 8h".
Det har hänt flera gånger att hon medvetet lagt tex en konservburk i brännbart för att hon ska "testa" pappa. Dvs när han kommer hem och ser det så får han inte kommentera det förrän han kommenterat att hon gjort X*. Och om han kommenterar konservburken innan så har hon en anledning att skälla på honom och starta ett bråk 🙄🤦🏽‍♀️

*dammsugit hallen, plockat ur diskmaskinen eller bytt kattsanden är några exempel.



Tack :heart
Det där låter inte som en miljö där någon mår bra eller får chans till att göra det. För din skull, försök få bo så mycket du kan hos din mamma så du kan distansera dig och be din mamma om hjälp att få komma därifrån när de drar igång sina gräl.

Min mamma beter sig på samma sätt som din pappas tjej, det blir tyvärr sällan bättre med tiden. Och du ska absolut inte behöva bo med någon som beter sig så bara för att din pappa inte vill se problemen de skapar runt om sig. :heart
 
Har klippt hela häcken och rensat. Satte ut vägskylt som varnade för arbete men de verkade bara köra runt den och susade förbi mitt huvud när jag satt där i min varselväst och rensade ogräs 🙃 Så jag drog ut hela sopkärlet också och det respekterade folk visst för det bucklar väl bilen mer än en människa. Att folk kan ha så bråttom på en 40-väg...
 
Börjar bli nervös om jag gjort bort mig som hoppade på jobbet. Antingen är jag orolig i onödan eller gnällig eller så är det befogat. Ser framför mig att gå med isbitar i de varma byxorna om det blir att jobba I närmare 40 grader....
 
Det där låter inte som en miljö där någon mår bra eller får chans till att göra det. För din skull, försök få bo så mycket du kan hos din mamma så du kan distansera dig och be din mamma om hjälp att få komma därifrån när de drar igång sina gräl.

Min mamma beter sig på samma sätt som din pappas tjej, det blir tyvärr sällan bättre med tiden. Och du ska absolut inte behöva bo med någon som beter sig så bara för att din pappa inte vill se problemen de skapar runt om sig. :heart
Just nu så går det inte att bo mer hos mamma. Men pappas tjej har faktiskt blivit bättre. Det var mycket, mycket värre för något år sen. Då hände det saker var och varannan dag och ibland flera saker per dag.

Som tex gången när pappas tjej anklagade min bror för att vara skyldig till att hon blev inlagd på psyk. Rimligt att anklaga en (då) 12-åring för något sånt. Eller inte. 🙄

Tråkigt att du också har en "sån" person i din närhet :(
 
Oj så tidigt! Jag beklagar :( Min pappa är 93 år och det började dyka upp för ett par år sedan så han har haft ett gott långt liv innan dess åtminstone.

Jag var lite rädd att det skulle vara svårt att få möjligheten att flytta honom till äldreboende när den tiden kommer (pga tidigare erfarenhet där mormor fick vänta för länge), men kommundamen har visst sagt att det är bara att ringa :up: Just nu får han gå på dagverksamhet tre dagar i veckan också så mamma får pauser. Så i den här kommunen är det bra stöd än så länge! :up: Det är helt upp till mamma hur mycket hon känner att hon orkar och vill :heart

Skönt att höra att det fungerar bra i er kommun, vår kommun var en katastrof på alla sätt av massa olika anledningar. Fint att han haft ett långt och bra liv!


Din upplevelse med din pappa låter helt rimlig. det märktes att min pappa inte såg mig som vuxen längre det blev sämre ju längre han hade sjukdomen, till slut kände han inte igen mig alls. Tror sjukdomen är värre för de anhöriga än den som drabbas. Som den som står bredvid märker man personlighetsförändringarna men själva lider dom inte av det på samma sätt. Bra att du kunde få stöd av din faster! Låter inte som du kunde göra så mycket i situationen mer själv.
 
Latar mig i soffan och samlar energi för att ta tag i dagens sista måste: Plantera ut de palettbladsticklingar som bott i sina vattenglas lite för länge. Vi har haft en jätteskön söndag då vi varit lediga men ändå fått massor gjort. Skönt att för första gången på några veckor känna att vi faktiskt hade tid att både lata oss och ta itu med div. projekt och småsysslor här hemma som har behövts göras ett tag. Jag har till och med polerat vattenkokaren - det är liksom den nivån vi snackar :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 690
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 693
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp