Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev senare från jobbet än tänkt så fick fasen bli hämtmat från pizzerian till middag idag 😋 och slappa en liten stund före stallet ikväll 😊. Hehe när jag stod i kassan frågade en kund om jag är smålänning för tydligen hade jag den dialekten (jag pratar nog väldigt blandat och "tar ofta efter" den jag pratar med 😅). Jag är infödd östgöte men har ju rötter i Småland då ju mormor var född där 🥰 så fel ute var han ju inte 😄.
Fick hjälp av en stallkompis att löshoppa pållan ikväll 😊. Blev lite onödigt mycket action när hästen plötsligt dråsa omkull på sidan; får ju hjärtsnörp 😒. Men hon verkade oskadd och for runt efteråt och fick hoppa några språng till; däremot tyckte jag det var onödigt att höja (oxern låg kring halvmetern som hon hoppade jättefint). Satt upp och skrittade av barbacka i grimma och grimskaft en liten stund med 😍.
Nä nu ska det bli himla skönt att krypa ner under täcket, sovtajm 😊.
 
Ligger i sängen och önskar att jag var lite mer som min mor. Pratade med henne för en stund sedan och hon insåg för kanske första gången varför det inte går att prata med mig om det händer mycket saker runtomkring samtidigt. Att jag inte kan ha något "i bakgrunden" utan att allt går in lika mycket, jag lägger lika mycket märke till tvn som flimrar som äldre hunden som bäddar och valpen som leker med leksak, ungarna på gatan som skriker och och hur morsan irriterat pillar med sina slitna naglar samtidigt som hon pratar. Blir det för många olika typer av intryck samtidigt så krävs det helt enkelt otroligt mycket energi för att orka med och klara av att ta åt sig allt, vilket gör att på kvällen när jag är trött... Helt omöjligt. Och jag blir vansinnigt trött av jobb men klarar lättare av att sköta saker hemifrån där jag kan styra mer över miljön osv.

Jag vet inte hur många gånger jag försökt förklara det här för henne. Jag fyller trots allt 32 om några veckor och har fungerat likadant så länge jag kan minnas. Men ja, nu verkade det som att polletten trillade ner. Hon är inte alls som mig med sånt här.

Bättre sent än aldrig?
 
Har äntligen haft tid och hämta ut mitt paket. Så nu är nya kameran äntligen hemma. 😍 Min andra köpte jag 2009 så kände att det verkligen var dags för en uppgradering.

Nu ska jag lägga mig och sova. Ny dag imorgon och mer jobb står på agendan.
Mer Kamera prövning får det bli en annan dag. Ska inte vara vaken och leka hela natten. 😅
 
Skönt att höra att det fungerar bra i er kommun, vår kommun var en katastrof på alla sätt av massa olika anledningar. Fint att han haft ett långt och bra liv!


Din upplevelse med din pappa låter helt rimlig. det märktes att min pappa inte såg mig som vuxen längre det blev sämre ju längre han hade sjukdomen, till slut kände han inte igen mig alls. Tror sjukdomen är värre för de anhöriga än den som drabbas. Som den som står bredvid märker man personlighetsförändringarna men själva lider dom inte av det på samma sätt. Bra att du kunde få stöd av din faster! Låter inte som du kunde göra så mycket i situationen mer själv.
Tack för stödet! :heart

Ja det kunde verkligen ha varit sämre med kommunen, mormor bodde inne i Stockholm stad men det dröjde alldeles för länge innan hon fick ett boende på ett äldreboende trots att det var tydligt att det var just det hon behövde.

Jag tror också att alzheimers är nästan värst för de anhöriga. Men samtidigt så försöker jag tänka mig in i en situation där man är förvirrad och hjärnan är som en förrädare mot en själv, ingenting är som det ska och man förstår inte det eller varför :crazy: Och det blir bara värre! :(
Jag hoppas att man kommer till en viss gräns där all oro, irritation eller förvirring försvinner till slut. Även om det är såklart sorgligt så hoppas jag på någon slags ro.
 
Vaknade nyss och var typ dö-allergisk mot något. Ingen aning om vad jag kan ha reagerat på :confused: Har i alla fall tagit allergimedicin nu och hoppas att det hjälper.

Ska vakna om 1h och känner mig orimligt pigg så tänker att det är onödigt att försöka somna om nu. Så tänker att jag pluggar lite istället :)
 
Idag ska vi åka på utflykt med barnen. Ett antal småttingar som kommer att springa på alla håll och kanter..... :jawdrop::D Jag stressar i och för sig mest över att allting ska vara okej med den packade lunchen från köket, och liknande praktiska detaljer. Vi är iväg 9-12:30. Antar att vi alla kommer att vara rätt möra i eftermiddag.... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 691
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 693
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp