Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från skolan idag, skulle egentligen gjort ett prov idag men känner inte att det skulle gå så bra som det kan idag. Har gjort klart en biologigrej och tre idrottsprov/test istället som gick bra. Skulle egentligen titta på typ sju cd-skivor innan men har varken hunnit det eller kan göra det med sakerna hemma. Kändes inte som att det var nödvändigt heller, fick högst två fel och som minst inget. Så nu är det bara dansen kvar på idrotten... något av de ämnen jag tycker sämst om och inte utfört på tre år (senaste gången var dansprovet i mellanstadiet).

Men nu ska jag ut en vända, orkar inte sitta och titta på någon skärm mer just nu.
 
Fikarast. Passade på att klippa ner två pelargoner. Kunde nog klippt lite mer i den ena för att få den buskigare men jag var lite feg. Får klippa igen om en vecka eller två. Här några riktigt fula pelargoner, bara en pinne rakt upp med några få blad och en blomma på toppen. Ska klippas ner de också. Men det får bli efter jobbet.
 
Ok, en helt seriös fråga. Vad för typ av myndighetshatt kan jag ha utan att folk tror att jag tappat det totalt? Ska ut mycket i sommar och titta på avlopp och kommer behöva en hatt som helst täcker öronen (annars hade jag kört på keps).

Kommer folk tro att jag är lite excentrisk om jag kommer i en stor solhatt? Är det ok klädkod att ha en sån hatt?
 
Jag har stulit ett skott idag. :o Butiken hade en enorm dr westerlund och min har dött. De hade inga sticklingar eller småplantor till salu så jag knipsade ett litet skott långt ner. Det syns inte. :o
Westerlund var en av de få saker som var vid liv i växthuset. Massor av halvdöda elelr ynkliga småplantor. Ägaren har aldrig sysslat med plantskola förut och har nu hållit på i ett par åt.
Kompenserade med att köpa en burk med små purjoplantor och en sparris. Med omvårdnad borde de ta sig.

/tanten, grovt kriminell
 
Med herregud vilken dålig service! :mad:

Klart att en förstår att omvärldsläget kan ställa till det med tillgången på reservdelar men lite j-la kommunikation vill en ju ha!
Ja de har varit så dåliga. Alltid är det vi som fått ringa och fråga hur det går. De borde ju sett när de beställde att de inte kunde få hem rätt produkt. Han skulle höra av sig idag igen när han pratat med leverantören men helt tyst.
Får ringa och prata med försäkringsbolaget imorgon, de hade stängt nu. Känns ju som att det kanske är bäst att bilen åker till en Toyotaverkstad direkt.
 
Tack för stödet! :heart

Ja det kunde verkligen ha varit sämre med kommunen, mormor bodde inne i Stockholm stad men det dröjde alldeles för länge innan hon fick ett boende på ett äldreboende trots att det var tydligt att det var just det hon behövde.

Jag tror också att alzheimers är nästan värst för de anhöriga. Men samtidigt så försöker jag tänka mig in i en situation där man är förvirrad och hjärnan är som en förrädare mot en själv, ingenting är som det ska och man förstår inte det eller varför :crazy: Och det blir bara värre! :(
Jag hoppas att man kommer till en viss gräns där all oro, irritation eller förvirring försvinner till slut. Även om det är såklart sorgligt så hoppas jag på någon slags ro.

Kan jag vara ett stöd så blir jag glad. Skicka gärna meddelande till mig om du vill veta något mer eller bara ha del av mina erfarenheter. Ta hand om dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 692
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 693
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp