Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra dag på jobbet.
Trots att jag var trött i benen gick jag och fixade morsdagspresenten direkt jag kom hem.
Provade lite mer kläder men hittade inget idag heller. E77D4238-DD5E-481A-9BFD-3B7ABC4CE4F1.webp
 
Ok, en helt seriös fråga. Vad för typ av myndighetshatt kan jag ha utan att folk tror att jag tappat det totalt? Ska ut mycket i sommar och titta på avlopp och kommer behöva en hatt som helst täcker öronen (annars hade jag kört på keps).

Kommer folk tro att jag är lite excentrisk om jag kommer i en stor solhatt? Är det ok klädkod att ha en sån hatt?
Jag vet inte om din myndighet tycker att det är ok, du får fråga HR.
Men jag skulle inte tycka att det var konstigt om någon hade en solhatt liknande den jag länkar, en där brättet inte är för stort.
https://www.hundenochherden.se/product/hawkins-solhatt-dam-crushable?sku=14283

och med det sagt, kolla in alla deras hattar - man kan gå vilse :love:
Den som jag länkade tänker jag beställa :angel:
 
Jobbat hela dagen fast ögonen höll på att slå igen på eftermiddagen 🤪 Varit ganska rörigt idag vilket det gärna blir på måndagar när alla kommer tillbaka efter helg. Men nya tag imorgon sen resten av veckan kommer gå till att göra den där jäkla exeminationen. Snark. Nu ska jag dricka lite kaffe och vila, muttrat lite åt mamma häst att det är dags att föla nu innan matte hamnar på psyket typ pga av att hon blivit galen av sömnbrist.

Och min kära Trule har idag fått uppmuntra två barn som tyvärr för ett par tre veckor sedan förlorade sin mamma ❤️ Det fick gosa och mata honom med morötter, han var nöjd med uppmärksamheten. Världens snällaste häst ❤️❤️ Fy kan inte sluta tänka på igår om det hade gått åt skogen ..
 
Funderar på att cykla till stallet. Vi flyttade hästarna igår till sommarbetet dit det går att cykla (inte närmre men inte 45:an dit), mycket trevligare ställe också så är gärna där mycket :)
Har inte några grejer där dock men tänker att jag kan gå en promenad med storhästen och klappa lite på vildponnyn. Är ganska velig om vad jag ska göra med honom (inte idag utan mer allmänt). Men idag ska han iaf ridas i paddocken, får se vad han säger om det. Tror inte att det är några problem.
 
Jag vet inte om din myndighet tycker att det är ok, du får fråga HR.
Men jag skulle inte tycka att det var konstigt om någon hade en solhatt liknande den jag länkar, en där brättet inte är för stort.
https://www.hundenochherden.se/product/hawkins-solhatt-dam-crushable?sku=14283

och med det sagt, kolla in alla deras hattar - man kan gå vilse :love:
Den som jag länkade tänker jag beställa :angel:

Jag ska kolla med HR. Tänkte inte ens på att de finns.

Jättefina hattar! :love:
 
Blev riktigt sur idag på jobbet och bestämde mig för att dra iväg ett par ansökningar som jag tyckt varit intressanta. Jag har redan fått svar på en del men då kom en annons från en arbetsgivare jag tittat på länge ut med precis rätt tjänst för mig inom precis rätt avstånd hemifrån. Så nu hoppas jag på att få svar den närmsta tiden. :nailbiting:
 
Trött och matt. Serverat fika för runt 45 pers på morgonen. Vilket innebar att prata med åtminstone 30 av dem. Underbart trevligt men utmattande. Efteråt var huvudet rätt tomt.

In till stan och hämta ett plommonträd jag beställd och gräva ner det. Vilket innebar att klippa till kycklingnät att klä gropen med och försöka stötta upp det med de stolpliknande pinnar jag har. Dra ut en låååång slang för bevattning.

Det verkar räcka alldeles utmärkt som aktivitet för dagen. Det blir tidig date med sängen.
 
Trött och matt. Serverat fika för runt 45 pers på morgonen. Vilket innebar att prata med åtminstone 30 av dem. Underbart trevligt men utmattande. Efteråt var huvudet rätt tomt.

In till stan och hämta ett plommonträd jag beställd och gräva ner det. Vilket innebar att klippa till kycklingnät att klä gropen med och försöka stötta upp det med de stolpliknande pinnar jag har. Dra ut en låååång slang för bevattning.

Det verkar räcka alldeles utmärkt som aktivitet för dagen. Det blir tidig date med sängen.
Känns som mer än nog!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 692
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 693
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp