Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska jobba min sista dag denna vecka snart. Skönt sen kan ja ha koll på mamma mu bäst jag vill, tror hon kör samma stil i år den kommer en dag utan utsatt tid.

Skulle försöka boka hotell i Göteborg nästa år men så fort Springsteen släppte turneplanerna gick priserna upp drastiskt 😏
 
Jag har tydligen tappat kollen helt. I helgen, på semestern hade jag missat att flyget gick hem på söndag och inte lördag. Idag åkte jag till fel bilbesiktning 🤪 men jag är alltid ute i alldeles för god tid (speciellt i helgen...) vilket gjorde att jag hann till rätt besiktning. :D nu ska jag undvika att strula till något viktigt på jobbet bara... :rofl:
 
Har bytt hundinstruktör till en tidigare jag tror kan ge oss stödet vi behöver just nu. Vi har jobbat med båda och båda är bra men har olika starka sidor. Framför allt behöver jag faktiskt känslomässig support av någon som ser och förstår. Håll tummarna!
 
Alltså antihistaminerna jag köpte funkar bra för själva halsontet och snorandet märker jag nu efter 3 dagar. Men! De gör mig även helt jäkla dum i huvudet. Har hittills i dag:
1. Glömt att jag hade katt och blev livrädd när hon mjaoade i hallen
2. Först haft foundation och sedan cleansing gel på tandborsten. Hann stoppa foundation i munnen, rekommenderas inte.
3. Gjorde hela sminkrutinen i helt fel ordning.
4. Började städa i stället för att göra iordning mig för jobbet.
5. Tappat frukostmackan.
6. Hade i två matskedar ingefära i téet. Det blev inte gott.
7. Säger fel hela tiden.
8. Skriver fel hela tiden.
9. Kallade min chef för "helt kokobäng" rätt upp i ansiktet. Som tur var gick det att rädda upp medelst skämt.

Ska springa lopp i dag. Men det borde funka. Coachen (pappa) kommer att följa med och kan hålla koll på mig. Så länge jag hamnar i rätt startfält med nummerlapp på tror jag att jag och min enda hjärncell som är kvar kan klara av att navigera snitslad bana och springa så fort vi kan. :p
 
Jag har sökt sommarjobb på Uppsala kyrkogårdar men inte hört något från dem, istället har jag då nappat på att träffa en kvinna om sommarjobb som personlig assistent. Henne ska jag träffa ikväll. Idag kom det mail från kyrkogårdarna om intervju! Bokade in det på fredag så får vi hoppas att PA-jobbet kan vänta med besked, om de nu vill ha mig.
 
Fikarast. Passade på att klippa ner två pelargoner. Kunde nog klippt lite mer i den ena för att få den buskigare men jag var lite feg. Får klippa igen om en vecka eller två. Här några riktigt fula pelargoner, bara en pinne rakt upp med några få blad och en blomma på toppen. Ska klippas ner de också. Men det får bli efter jobbet.
Den som är en pinne kanske går att stamma upp?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 693
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 693
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp