Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i boxen och myser med hästen. Regn utanför och stillhet och värme i stället.
IMG_20220524_135214_950.webp
 
Kan väl inte säga att provet gick jättebra. Men jag hoppas ändå att det gick tillräckligt bra för att inte dra ner mitt betyg… :)

Detta var sista provet i skolan för det här läsåret 🥳
Har bara ett muntligt prov som tillhör min prövning kvar, men det är inte på min skola.

Nästa vecka blir fullspäckad trots endast en dag i skolan. Har massor av vårdbesök, muntliga delen av prövningen och ska hjälpa till på studenten i och med att jag är i "ambassador group" 👩🏽‍🎓
 
Vi har en diskussion här hemma om vi ska börja riva heltäckningsmatta eller ej. Jag ropar glatt JA! medan min man är mer tveksam. Det är ju ett projekt ändå att ta bort matta och lägga nya golv. För att inte tala om trappan. Det är ett stort projekt bara det. Men mattan är bajsbrun och ful som stryk, och planen är ju ändå att den ska ut. Lika gärna nu som sen tycker jag.
 
Vi har en diskussion här hemma om vi ska börja riva heltäckningsmatta eller ej. Jag ropar glatt JA! medan min man är mer tveksam. Det är ju ett projekt ändå att ta bort matta och lägga nya golv. För att inte tala om trappan. Det är ett stort projekt bara det. Men mattan är bajsbrun och ful som stryk, och planen är ju ändå att den ska ut. Lika gärna nu som sen tycker jag.
Det kanske finns ett bra golv under?
 
Kämpar med att få dagens sista jobb gjort men tar en paus här för att låta hjärnan vila lite. Det har varit en väldigt lång och stressig dag som avslutades med att jag fick en presentation i knät som jag ska åka iväg och göra på torsdag morgon. Det är inför en massa Viktiga Officella Personer och jag är lika delar glad och livrädd. Jag har en känsla av att framförallt en av de deltagande organisationerna kommer att ha en massa besvärliga frågor och får lite ångest vid blotta tanken på att behöva komma på intelligenta svar. Men det är nyttigt att kliva utanför bekvämlighetszonen en stund och utmana sig lite, även om det känns som att jag knappt gjort annat den här våren 😅 Kom på mig själv med att tänka att jag minsann förtjänat en extra semestervecka efter allt detta, men sen kom jag på att jag redan fått det 🙄
 
Ett snällt ord, eller två.
Fina samtal.
Förtroenden.
Förståelse.
Goda samarbeten.
Ställa upp för varandra. På olika sätt. Alla lika värdefulla.
Leenden. Sprider sig. Skapar god stämning.
Skratt och gemenskap som gör så gott i hjärtat.

Så känner jag för mitt jobb.
Jag har haft jobb som jag inte känt så och ibland blir jag löjligt tacksam när jag tänker på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 695
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 693
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp