Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunchpromenerat i värmen och nu tigger hunden vindruvor. Han är verkligen inte den skarpaste kniven i lådan alltid :grin:
De flesta av mina hundar har älskat diverse frukt. En hunds absoluta favoritmat var äpplen och pizza-kanter. Alltså inte pizzabitar med typ god ost eller kött. Nej, det skulle vara kanterna.
En av nuvarande hundar lyckades snika åt sig en slick te. Nu är hon helt fixerad vid te och vill sno det hellre än vår andra mat. 😅
 
En hel del av dagens uppgifter är klara. Jag har till och med packat allt jag kan packa :p

Bortsett från en miljard flygfän så var det bra ridväder och vi slapp vara i ridhuset :D

20220524_160757.webp
 
Har jobbat hela dagen, kommer till stallet och hästen lever rövare i hagen 🤪😂 Så att jag hinner sova en stund nu kan jag glömma för det är intensiv bevakning av henne. Hon trampar runt i boxen eller sitter i sin krubba för tillfället. Kan man önska att hon fölar innan det blir natt tack 😂🤞
 
Nutter Butters :D

Ohhh varfor har jag glomt Nutter Butters? De AR ju faktiskt goda. Det blir nagra "individuella" paket att ha i skol bussen nar jag kor lange.👍

På tal om konstiga saker som hundar äter.... Vår hund är GALEN i äpplen. Såpass att vi köper till honom. Han får urkärnade skalade krispiga äppelbitar och det låter till och med gott när han äter.... :D

Mina hundar far garna och ofta applen ... ofta karnhuset dock. :p Mina ater alla gronsaker jag provat ... Jag anvander garna kal som tranings godis. Vitkal, Napa (Kinesisk?) kal, Gronkal, vitkal ... all kal ar mycket atravard och jag funderar pa att de kanske behover lara sig sla kullerbyttor eller nagot for kal lite oftare.:angel:
Ofta far de banan med skalet, eller vattenmelon med skal ... jag misstanker att skalet ofta ar mer atravart an frukten innuti. :D
 
Andas ut efter glädjedans, för idag fick vi vår godkända hindersprövning i posten! :banana: Herregud vad lättade vi är, och herregud vilken jäkla pärs det var att få ordning på den! Det var verkligen krångel i vartenda led och jag har aldrig haft så mycket panik över något förut! Ett tag var vi helt inställda på att behöva ordna bröllop utan att gifta oss eftersom det var så många myndigheter som skulle samarbeta, logistik som skulle funka, byråkrati som skulle stämma och bitar som skulle falla på plats. När vi väl kom så långt att jag kunde gå och lämna in den på Skatteverket fick jag köa i nästan två timmar bara för att få infon att det kunde ta "4-6 veckor" att få den godkänd eftersom det var ett specialfall. Som tur är stämde inte detta utan vi fick svar redan inom 10 dagar. Det är inte ofta myndigheterna levererar positiva överraskningar :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 696
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 693
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp