Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
:crazy: Idag blev jag orolig för mig själv, jag har helt glömt bort städdagen idag på föreningen, jag var alltså med och bestämde dag och lovade att handla korv och fika. Som bortblåst och det var först när de andra ringde och undra var jag var som det klickade in. Jag skickade dem att köpa pizza istället och bad så mycket om ursäkt. Det är första gången jag har glömt något så viktigt. :down:
 
Hissbyte i huset. Någon granne är missnöjd med städningen.
20220523_214145.webp

(Det är byggdamm precis överallt)
 
Jahaja, idag är det måndag och det var verkligen måndag på jobbet O_o
Meeeen, imorgon ska vi ha APT och åka ut i skogen = nästan semester, sen är det min lediga dag, sen en röd dag, sen en kompdag och till slut en hel helg...
Fler av dessa arbetsveckor tack :D
Det vill jag också ha. 3 dagar denna vecka. 5 dagar nästa. 3 dagar veckan efter en fem dagars igen och 3 dagar midsommar. Sedan är det tre veckor kvar till semestern tror jag.
 
Har lagt mig i sängen nu. Avslutade kvällen med att prata i telefon med en vän i över en timme. Vi hade liten photoshopkurs också, inget avancerat alls men hon blev SÅ glad åt att hitta nya verktyg för att rädda bilder som inte blivit riktigt som planerat. Det känns alltid fint att kunna göra henne glad, för hon blir så genuint glad och det märks att hon inte heller tar för givet att hon ska få hjälpen eller så, trots att vi alltid hjälper varandra om det är något vi kan göra för den andra. Det är så otroligt synd att hon bor många(!) mil härifrån så att vi ytterst sällan ses.
 
Slösurfar och tuggar på världens godaste kakor som jag bad min amerikanske granne att ta med sig ett paket av när han var hemma i USA häromveckan. Han kom tillbaka med ett "family pack" och jag har fått be sambon gömma hälften så att jag inte äter upp alla i ett bräde :laugh: Jag har normalt sett bra självdisciplin när det gäller sådant här, men när det kommer till just de här kakorna (samt en del svenska godsaker) har jag noll gränser :angel:
 
Slösurfar och tuggar på världens godaste kakor som jag bad min amerikanske granne att ta med sig ett paket av när han var hemma i USA häromveckan. Han kom tillbaka med ett "family pack" och jag har fått be sambon gömma hälften så att jag inte äter upp alla i ett bräde :laugh: Jag har normalt sett bra självdisciplin när det gäller sådant här, men när det kommer till just de här kakorna (samt en del svenska godsaker) har jag noll gränser :angel:

Polly här 🙋‍♀️
 
Blev cykeln både till och från stallet :)
Storhästen kändes väldigt lugn, märks att hon trivs där. Jag förstår henne, det är ett trevligt ställe. Förra stallet var väldigt stressigt, dåliga rutiner och så så där trivdes hon verkligen inte. Hon har ju stått här förra sommaren med så blir väl enklare för henne med flytten.
Tog in henne och ponnyn sprang omkring och gnäggade, hon svarade någon gång men sen stod hon och halvsov när jag borstade öronen och var relativt lugn på promenaden :love:

Ponnyn känns också lugnare men det tar nog lite tid till för honom att landa. Men han kom faktiskt och mötte mig i hagen (han gick i långsmal hage pga svårfångad). Blev ingen ridning då min mamma glömde utrustningen, borstade och var lite i paddocken bara. Satt sedan upp en kort stund vilket var mycket skumt i början men okej efter några meter :)
Så han går faktiskt i stora hagen så hoppas jag att han är med på att komma in imorgon. Annars blir det fålla.
 
Ligger under täcket och lyssnar på Alison Moyet. Senare idag ska jag vara med i en studie av patienter med schizofreni eller psykos UNS-diagnos och jag är nervös över att det skall komma något oväntat krav som jag inte kan leva upp till. Som tur är så är det samma psykolog som gjorde min NPF-utredning så jag vet att hen är supergullig, alltid glad och positiv! :love:
 
Jag har just blivit erbjuden ett helt annat job, bara for att nagon tyckte att jag var trevlig nar vi var ute och rekryterade mer folk. Jag ar inte direkt overraskad ... under 2021 sa 47 millioner manniskor upp sig i USA ... I Mars i ar sa 4,53 millionen upp sig. Det ar helt fantastiskt vilken makt arbetstagarna har fatt de sista aren.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 692
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 693
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp