Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Göteborgs hästvärld är faktiskt ganska så liten då stallarna tenderar att vara ganska så stora. Men i stora stallar får man också nya kompisar. Nästan alla de större anläggningarna har tränare etc som kommer till dem så där behöver man inte heller leta runt så mycket.
Självklart skulle det lösa sig! Men flytta ifrån sambo, byta jobb och stall samtidigt kanske skulle bli allt för mycket samtidigt. Skulle aldrig få med sambon till Göteborg, sambon vill flytta ut på landet.
 
Vaknade vrålförkyld och med världens mensvärk. Åkte in till jobbet och hämtade datorn, jag tänkte jobba hemifrån. Men nu vette tusan.. Om jag tar många pauser går det helt okej. Men jag vet inte, jag borde väl sjukskriva mig egentligen..
 
Råkade ta kvällsmedicinerna en timme för tidigt igår så var jättetrött redan vid 21. Kollade nu och jovisst har jag glömt ta melatonin och insomningstablett igår men det är ju iofs bra att jag kunde sova utan. :up:
Har börjat dagen med att läsa nyheter, tvätta håret och har fuktmask i ansiktet. Borde ha fuktmask oftare, har gått två veckor sen sist, för jag blir så himla torr.
Funderar på att kolla morgon-tv.
 
Sitter och väntar på besked från sjuksköterskan om vi egentligen skulle haft telefonmöte. På min kallelse står det på plats hos XX, men vid anmälan i receptionen så står det tydligen telefonmöte. Känns ju sisådär om jag tagit ut en semesterdag helt i onödan Jaja, barnet i fråga är nöjd och leker i väntrummet så länge.
 
Jag och min tajming. Samma dag som jag ska ha lönesamtal måste jag berätta för chefen att jag har pajjat min jobbmobil då jag råkade tappa den i golvet 😅

Hade varit bättre om det istället hade varit min kollega som hade gjort sönder sin. Han har en enorm rutin på att göra sönder/tappa bort telefoner så jag kan tänka mig hur det hade låtit om han hade åkt till sin vanliga mobilreparatör. ("Nämen tjäänare Johan, välkommen tillbaka! Det var ju ändå någon vecka sen du var här sist. Ska du ha det gamla vanliga? En Johan Special? Jajjemen, du vet hur det funkar, dra bara klippkortet här. Åh, du har en bonuscheck! Ska vi använda den på den här lagningen eller på nästa?")
 
Nu har bilen varit på verkstad i 1 månad, de skulle få hem katalysatorn idag. När sambon ringde nyss säger dock personen som svarar att de inte fått ”rätt grejer” och kanske inte kommer kunna få heller?
Ursäkta, kunde de inte sagt det för en månad sedan när de konstaterade att katalysatorn blivit stulen och det behövdes en ny?! :rage: Har bilen stått en månad helt i onödan på verkstaden nu?! Orkar inte. Vill bara ha en fungerande bil för fan.
 
Nu har bilen varit på verkstad i 1 månad, de skulle få hem katalysatorn idag. När sambon ringde nyss säger dock personen som svarar att de inte fått ”rätt grejer” och kanske inte kommer kunna få heller?
Ursäkta, kunde de inte sagt det för en månad sedan när de konstaterade att katalysatorn blivit stulen och det behövdes en ny?! :rage: Har bilen stått en månad helt i onödan på verkstaden nu?! Orkar inte. Vill bara ha en fungerande bil för fan.

Med herregud vilken dålig service! :mad:

Klart att en förstår att omvärldsläget kan ställa till det med tillgången på reservdelar men lite j-la kommunikation vill en ju ha!
 
Jobbat fram till nu. Frågan är om jag orkar några timmar till. Huvudet börjar kännas som bomull och det är jobbigt att andas typ. Imorgon blir det nog sjukskrivning om jag inte mår bättre. De behöver mig egentligen på plats imorgon men är jag sjuk är det en dum idé..
 
Nu har bilen varit på verkstad i 1 månad, de skulle få hem katalysatorn idag. När sambon ringde nyss säger dock personen som svarar att de inte fått ”rätt grejer” och kanske inte kommer kunna få heller?
Ursäkta, kunde de inte sagt det för en månad sedan när de konstaterade att katalysatorn blivit stulen och det behövdes en ny?! :rage: Har bilen stått en månad helt i onödan på verkstaden nu?! Orkar inte. Vill bara ha en fungerande bil för fan.
En månad??? Det låter inte klokt.
 
Ena sekunden känner jag som att förkylning är på g, andra är allt bortblåst. Jag vill inteeee!
Jag har väntat på att få springa lopp sedan innan corona och nu när jag äntligen ska få det och har tränat i flera månader inför gör kroppaset så här? Ingen hyfs eller rättvisa.
Bäst för kroppaset att den slutar med dumheterna typ omgående. :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 692
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 693
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp