Vad gör vi? Del CCXI

Mina mornar brukar vara kämpiga. Har lite svårt att gå upp. Hunden är ännu värre. Så vi tar oss upp med möda. Skillnaden är att han har en matte som bär ner honom till ytterdörren. :D

Idag vaknade jag före signalen, märkligt nog. Men det tog kroppen igen. Mitt på dagen gav den upp. Fick världens trött-attack och blev alldeles skakig.

Dock -jag gick en längre hundpromenad. Körde två kärror ved och staplade dem i pannrummet. Tio minuter på träningscykeln.
Så sammantaget väldigt mycket bättre än för ett par månader sedan när jag var riktigt sjuk.:up:

Mina mornar brukar vara kämpiga. Har lite svårt att gå upp. Hunden är ännu värre. Så vi tar oss upp med möda. Skillnaden är att han har en matte som bär ner honom till ytterdörren. :D

Idag vaknade jag före signalen, märkligt nog. Men det tog kroppen igen. Mitt på dagen gav den upp. Fick världens trött-attack och blev alldeles skakig.

Dock -jag gick en längre hundpromenad. Körde två kärror ved och staplade dem i pannrummet. Tio minuter på träningscykeln.
Så sammantaget väldigt mycket bättre än för ett par månader sedan när jag var riktigt sjuk.:up:
Är han också morgontrött? Min hund är också segis då. Sent på kvällen med. Då lever pigga, ettriga, närgångna lillesystern farligt. 😅

Lagt mig för kvällen lite öm i vänster sida. När hundarna skulle ut på kvällskissen och jag reser mig upp från pallen i hallen tappar jag balansen och faller som tur är emot dörrkarmen. Vinglade igår med och blev för första gången orolig för vardagsrumsdörren som är i glas men då det är kortaste vägen till toaletten får jag hålla mig på benen. :crazy:

Idag har jag lyckats ta antibiotikan tre gånger utan att kräkas. Går bättre om jag dricker lite saft när jag tar den på tom mage upptäckte jag tidigare, så jag har bytt ut vattenflaskan mot utspädd hemkokt svartvinbärssaft. :up:

Så skönt att sova ut och mysigt att hinna vakna före älsklingen och bara kika på honom 😌❤️, solsken idag med så idag blev det i alla fall inget eldat förrän solen gått ner 😄.
Medan sambon fixade hemma; skaffat såndär stor vedkap med skiva, for jag bort till återvinningen- var inte ensam 😅, men gick ändå smidigt. På hemvägen till stallet för att passa på att rida en sväng I finvädret 😍. Pållan var lite tlött efter lunchhö och ville stanna kvar i stallet 😅 så blev en avkopplande sväng men sen blev hon piggelin och slog glatt med huvudet när vi skulle galoppera, härliga häst 😍❤️.
Lite senare en snabb sväng till Elgiganten när det var en halvtimme kvar till stängning 😆 när jag "äntligen" gett upp mobilen som är knas och 3,5 år gammal och efter insläpp blidde det tacos, lite cider och Farmen-finalen en dag i förväg och jösses säger jag bara.

Äntligen lite "energi" Haft rejält ont efter titthålsop som gjort att jag halvsovit större delen av dagarna Frossa utan feber mm.

Idag vaknade jag vid 6. Hängt upp 1 maskin tvätt. Startat en ny. Plockatbur diskmaskinen. Haft lite fotvård. Tänt i brasan och sitter nu och myser i soffan med hundarna och 1 kopp te
Jag är öm men inte vrålont.

Idag ska det vara lite sämre väder så tänker passa på att ta det lugnt och småstäda/pyssla lite inne idag.

Kommer bli en bra dag detta

Vaknat som vanligt tidigt och kollat film, idag är klockan som omväxling lite mer "i tid" pga sommartiden. Tagit mina värktabletter, de ska få verka lite innan jag går ut med hundarna utanför porten så de får kissa lite. Som tur är ska min kollega med dotter komma förbi senare idag och gå ut en runda med dem, de tycker det är roligt och varulven älskar småtjejer. :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 063
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 341
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hur får vi fler starter på klubbtävlingar?
  • Atletix
  • Födda -21
Tillbaka