Vad gör vi? Del CCXI

Nu har försäkringsbolaget länkat fel dokument till min försäkringsavstämning - igen. Nej, jag KAN inte kolla mina uppgifter baserat på den senaste fakturan... :meh: Det är alltså försäkringsbrevet som jag ska se, inte fakturan med inbetalningskort. Sist det hände tog det fruktansvärt många mejl fram och tillbaka innan de trodde på att det var fel.

Sover bara några timmar åt gången, inatt släckte jag sent och vaknade tidigt, såg på film ett par timmar, somnade om och har legat och dragit mig ett par timmar på morgonen. Hade sån tur när jag skulle kissa hundarna att en granne som inte är hundrädd skulle precis ut så jag fick både hjälp med porten och han tog hundarna och gick iväg till en gräsmatta så de fick kissa där. Sen kom han tillbaka med dem och höll upp porten igen. :up:

Nu har jag lagt mig igen, kollegan ska in till stan och handla med sin dotter så hon ska köpa kattmat åt mig och då även gå en sväng med hundarna så de får göra från sig. :) Jag ska även höra med en ytlig bekant om han kan ta kvällskissen. Han har gått med dem två kvällar och han har haft egna belgare. Vi brukar prata lite när vi ses och han gillar hundarna så jag hoppas han kan tänka sig att gå med dem ikväll med.

Vaknade 6:30. Inte för att jag vill sova bort dagar men det är väl tidigt.
Lite småångestig också.
Men nu är joggingrundan gjord och jag ska gå direkt till ICA så är det klart.

Ska snart köra till Norrtälje. Där blir det lunch i fina vädret och än mer övningskörning. Sen får sambon köra hem :D

Undrar vart vi ska äta nånstans? 🤔

Byter plats på vinterlakan (flanell) och sommarlakan idag. Upptäckte då att jag egentligen bara har ett påsklakansset kvar. Så idag blir det en liten beställning :) . Upptäckte att Engelsons har många fina i 100% bomull till väldigt rimliga priser. Underlakan fortsätter jag att köpa på loppis :) !

Ute och jobbar i solsken ☀️ var ute hos hästen tidigare och hängde lite. Hans kompis flyttade igår så nu är han ensam i hagen tills någon ny flyttar in, förhoppningsvis snart.

20250329_084309.webp

Ser på skidorna. Ebba är ju fantastisk!

Funderar på om jag skulle ta en sväng till Ikea i eftermiddag. Borde förmodligen sitta framför datorn men det har jag ingen lust med idag.

Känner mig stressad, vet inte vad jag ska göra för att minska stressen. Det brukar hjälpa att sova lite under gosiga, trygga filtar så ska nog prova det.
Kollar Masked Singer, borde egentligen inte, eftersom tv:n gör mig mer stressad men istället för att tankarna får runt så kan jag lyssna på tv:n.
:(

Står i tvättkö för att fixa bilen. Drar mig alltid för att göra det då jag har svårt att bara sitta still och vänta. Tur man kan läsa ikapp här så länge.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 057
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 336
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka