Vad gör vi? Del CCXI

Äntligen helg :) Lång och intensiv vecka på jobbet, men lyckades hålla stressen i schack.
Idag hade jag och kollegan med oss två väldigt trevliga unga killar som gjorde prao på förvaltningen ut på tillsyn. Vi har haft lite blandad erfarenhet av praoeleverna senaste åren, men dessa grabbar var ett positivt tillskott på dagen. Intresserade, ställde intelligenta frågor och vågade slappna av nog att skämta i bilen på vägen tillbaka :)

har du provat att dra en förlängningssladd till ett uttag du vet funkar?
Ja. Stendött.

Säkert mycket dum fråga, men alla säkringar är hela? I båda mina hus har man ibland förundrats över vilka säkringar som hör till vad... 🤪
Ja, alla säkringar kontrollerade och en del bytta bara för att vara på säkra sidan.

Tranor på väg norrut. Det är något speciellt för mig. När fåglarna kommer eller flyger neråt. Något filosofiskt. Blir alltid så berörd längst inne av det.
Visa bifogad fil 164640
Instämmer, det är något alldeles specielt när först svanarna sträcker förbi och sen kommer tranorna.
Brukar häcka ett par vid en tjärn uppe i skogen.
Om höstarna drar de vilsna yngslynglarna omkring och skriker.

Men det året mor och far trana landade i hagen vid huset och hade familjegräl varje morgon vid 05. Det året var vi måttligt förtjusta. Muttrades en del om Runar...

Instämmer, det är något alldeles specielt när först svanarna sträcker förbi och sen kommer tranorna.
Brukar häcka ett par vid en tjärn uppe i skogen.
Om höstarna drar de vilsna yngslynglarna omkring och skriker.

Men det året mor och far trana landade i hagen vid huset och hade familjegräl varje morgon vid 05. Det året var vi måttligt förtjusta. Muttrades en del om Runar...
Jag bodde nån kilometer från Hornborgasjön. Det var ett jäkla oväsen vår och höst.. För att inte tala om alla turister.

Äntligen helg :) Lång och intensiv vecka på jobbet, men lyckades hålla stressen i schack.
Idag hade jag och kollegan med oss två väldigt trevliga unga killar som gjorde prao på förvaltningen ut på tillsyn. Vi har haft lite blandad erfarenhet av praoeleverna senaste åren, men dessa grabbar var ett positivt tillskott på dagen. Intresserade, ställde intelligenta frågor och vågade slappna av nog att skämta i bilen på vägen tillbaka :)
Skönt att några tar prao/praktikanter. Här var det ett näringslivsträff och frågan kom upp vilka som tog emot dessa. Det var få men många vill ha personal.

Skönt att några tar prao/praktikanter. Här var det ett näringslivsträff och frågan kom upp vilka som tog emot dessa. Det var få men många vill ha personal.
Efter tidigare erfarenheter har jag varit otroligt negativ till att ta emot 🙈 Men kommunen har bestämt att alla 8or ska ha praktik inom kommunens verksamheter, så tror de flesta förvaltningar tar emot några :)
Men med fler som grabbarna vi hade med idag så tar jag gärna emot fler 👍

Efter tidigare erfarenheter har jag varit otroligt negativ till att ta emot 🙈 Men kommunen har bestämt att alla 8or ska ha praktik inom kommunens verksamheter, så tror de flesta förvaltningar tar emot några :)
Men med fler som grabbarna vi hade med idag så tar jag gärna emot fler 👍
Alla 8or i kommunen? Får de inte vara nån annanstans? Här är det bästa om man löser det på andra ställen. Dottern tänkte först kulturskolan men fixade eget på bygghandel. Hon vill gå bygg men byggföretag går bort att vara på.

Vilken härlig fredag och vårdag! Över 15 grader när jag körde min fina häst med härlig energi och det härliga ljudet av hovklappret mot asfalten 😍 och innan vi körde ut där släppte vi förbi ett par MC 😊, bara tröja behövdes och så har tussilago kommit upp 😍.
Hemma igen bestämde vi för att premiärgrilla hemma för iår och testade Halmstad crush päron och melon; himla gott 👌.

Ska hem till föräldrarna och tvätta idag. Maken jobbar.
Blir en sväng in på Rusta och Granngården också. Köpa sminkborstar att pollinera blommor med och kattmat till lilla Maja.

Skulle behöva nån ny bh egentligen, men hata att köpa bh! Så det får vänta ett tag till.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 057
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 336
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka