Vad gör vi? Del CCXI

Blev för första gången besviken på min vårdcentral. Jag blev uppmanad att använda deras chatt sist jag frågade om remissen när den inte kommit fram. Då använde jag fråga om min remiss på 1177. Men går jag in på chatten får jag veta att om jag får svar av en sjuksköterska får jag betala om det var 40 eller 60 kronor. VG-regionen har beslutat att chatt som ersätter vårdbesök hos sjuksköterskor eller läkare kostar pengar. Men det är ju väldigt godtyckligt vem som avgör vad som ersätter ett vårdbesök det är helt upp till verksamheten att avgöra.

Fortsatt min runda av Stockholms sjukhus. Inget fel på hörseln, naturligtvis så totalt onödig utflykt. På vägen hem ringer bonusmamma (eller vad jag ska kalla henne eftersom vi öht aldrig bott i samma hus och inte lärde känna varandra förrän jag var vuxen). Berättade om gipset och hennes replik var att när hon var ung så gipsades det inte för en lilltå. Försökte lite svagt säga att det var remisser som skickades till orto som bestämde. Men det tyckte hon var helt onödigt. Fick mig att känna mig som en hypokondrisk idiot. För på hennes tid så gjorde man ingenting.

Så nu sitter jag här och är ledsen med ont i magen, trots att jag vet att jag inte ska till mig det. Dessutom skiner det igenom hur lat och misslyckad jag är, särskilt i jämförelse med hennes egna barn, mina halvsyskon. Som alla är extremt lyckade. Socioekonomiskt. Att jag är orolig för min mamma viftas bort med att det klarar hon själv, annars är hon också en mes och det är inte mitt ansvar öht.

Som grädde på moset gör benet ont efter att hoppat runt på det. Däremot inte tådelen.

Varit på hälsosamtal på VC. Det var intressant men inga överraskningar.
Optimalt blodtryck, blodprovet visade jättebra värden. BMI, rörelse, psykisk hälsa osv, top notch 👌
Sen kom vi till mat och där blev det tvärrött, samma med nikotinet 😅
Man ska äta mat, inte chips och choklad! Sköterskan hann inte ens stämma klart frågan om jag övervägt att sluta snusa innan jag svarade nej 😑
Kommer inte börja laga mer mat, inte mer grönsaker och sluta äta choklad.
Så ja, jag är en sund människa med dåliga vanor 😂
Du låter rätt lik mig faktiskt. :angel::D

Fortsatt min runda av Stockholms sjukhus. Inget fel på hörseln, naturligtvis så totalt onödig utflykt. På vägen hem ringer bonusmamma (eller vad jag ska kalla henne eftersom vi öht aldrig bott i samma hus och inte lärde känna varandra förrän jag var vuxen). Berättade om gipset och hennes replik var att när hon var ung så gipsades det inte för en lilltå. Försökte lite svagt säga att det var remisser som skickades till orto som bestämde. Men det tyckte hon var helt onödigt. Fick mig att känna mig som en hypokondrisk idiot. För på hennes tid så gjorde man ingenting.

Så nu sitter jag här och är ledsen med ont i magen, trots att jag vet att jag inte ska till mig det. Dessutom skiner det igenom hur lat och misslyckad jag är, särskilt i jämförelse med hennes egna barn, mina halvsyskon. Som alla är extremt lyckade. Socioekonomiskt. Att jag är orolig för min mamma viftas bort med att det klarar hon själv, annars är hon också en mes och det är inte mitt ansvar öht.

Som grädde på moset gör benet ont efter att hoppat runt på det. Däremot inte tådelen.
Du är varken lat, misslyckad eller hypokondrisk idiot.
Punkt. :heart

Fredag morgon, sista dagen av "springbreak" och nasta vecka ar det job igen. Det passar mig egentligen aldeles utmarkt att jobba nasta vecka, det kommer mesta att regna igen i alla fall :meh: Regnet ar inte slut forran nasta Lordag sa det ar lika bra att jobba. Dessutom ar det bara 11 veckor kvar tills sommarlov.:cool:

Haha, skönt att höra 😁
Jag svarade lydigt att jag skulle tänka på vad jag äter.
Samma dag drog jag i mig en bananmilskshake på första rasten och en påse skumbananer efter middagsrasten 😂
Jag tänkte absolut på det, att det var jättegott och helt klart värt det!
Kan meddela att jag är betydligt mycket äldre än du också. Med andra ord - det kommer troligtvis inte att gå över. :angel: :rofl:

Kan meddela att jag är betydligt mycket äldre än du också. Med andra ord - det kommer troligtvis inte att gå över. :angel: :rofl:

Det tycker jag känns bra 😁
Jag vill inte att det ska gå över 😂
Hade lust att svara sköterskan, sköt du ditt och låt mig äta mina chips 😑
Jag var dessutom i betydligt bättre fysisk form trots att jag måste vara äldre än henne.
Ja, jag är omogen som tänker men du då?

Blev för första gången besviken på min vårdcentral. Jag blev uppmanad att använda deras chatt sist jag frågade om remissen när den inte kommit fram. Då använde jag fråga om min remiss på 1177. Men går jag in på chatten får jag veta att om jag får svar av en sjuksköterska får jag betala om det var 40 eller 60 kronor. VG-regionen har beslutat att chatt som ersätter vårdbesök hos sjuksköterskor eller läkare kostar pengar. Men det är ju väldigt godtyckligt vem som avgör vad som ersätter ett vårdbesök det är helt upp till verksamheten att avgöra.
Kan du inte välja sekreterare? Eller administrativa frågor? För det rör ju sig om en sådan. På min vc kan man välja sekreterare och det kostar inget, där ställer man ju då förstås sådana administrativa frågor- avbokar/ombokar besök, frågor om remiss kommit osv.

Att du ställer en fråga "har min remiss kommit" är inget vårdbesök, så om din vårdcentral tolkar det som det oavsett hos vem du hamnar hos, och tar betalt för det, hade jag gått vidare. Det är inget vårdbesök.

Bara en liten grej kvar att lösa. Sen ska jag göra helg.

Tänker åka över Olskroken på vägen hem och köpa med lite fisk till middag. Jag tänker att jag ska komma hem med något mer spännande än torsk. Men eftersom det är säsong för torsk så kommer jag 100% att köpa just torsk. Och kanske ett par räkor. Och musslor! Länge sen jag käkade musslor.

Sitter på en pall i hallen och väntar på att hundarna ska komma tillbaka från sin promenad. Jag gav dem varandras koppel så de går inte lösa. 😆

Nä, en kollega rastar dem och då jag har så besvärligt att ta mig fram så kunde hon rasta dem efter hon slutat idag. ❤️

Skulle verkligen önska att jag bara kunde släppa ut dem. Blir svettig bara av att hoppa från köket till hallen. 😟

Det tycker jag känns bra 😁
Jag vill inte att det ska gå över 😂
Hade lust att svara sköterskan, sköt du ditt och låt mig äta mina chips 😑
Jag var dessutom i betydligt bättre fysisk form trots att jag måste vara äldre än henne.
Ja, jag är omogen som tänker men du då?
Jag tänker en hel del på vad jag äter. Just nu äter jag mannagrynsgröt, det har jag tänkt på att göra i flera dagar :up: :D

Bilen lagad med silvertejp. Snyggt :meh:
Tvätt och tork fortfarande stendöda och tvätten lyckas vi inte få ut.. Har tömt ut vattnet men lyckas inte få upp luckan. Orkar inte mer nu.

Men husnycklarna är tillbaka där de hör hemma, och katterna är hemma med. Alltid nåt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 057
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 336
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka