Vad gör vi? Del CCXI

Jag tänker på en person jag pratade med för några veckor sen som blev uppringd flera gånger under tiden. Utan att ta upp telefonen och titta så klickade denne bort samtalen och fortsatte prata med mig i stället. Fantastiskt hur en sån liten grej kan få en att känna sig sedd i vardagen nuförtiden :love:

Varför ändra en bra rutin.
Helgen är här.
IMG_3568.webp

Kan du inte välja sekreterare? Eller administrativa frågor? För det rör ju sig om en sådan. På min vc kan man välja sekreterare och det kostar inget, där ställer man ju då förstås sådana administrativa frågor- avbokar/ombokar besök, frågor om remiss kommit osv.

Att du ställer en fråga "har min remiss kommit" är inget vårdbesök, så om din vårdcentral tolkar det som det oavsett hos vem du hamnar hos, och tar betalt för det, hade jag gått vidare. Det är inget vårdbesök.

Jag håller med om att det inte är något vårdbesök. I princip går alla kontakter digitalt eller via telefon med dem. Oftast är det sjuksköterskor som ringer upp. Man får lämna sitt personnummer och får en tid man blir uppringd. Ska bli intressant att se om det kommer en faktura för frågan jag ställde eller inte. Men gör det det kommer jag gå vidare.

Fick upp luckan till tvätten. Stank lagom härligt. Tar med det till mina föräldrar imorgon och tvättar om.
Har verkligen ingen lust med krångel!

Vi har dessutom stort behov av tvättmaskin.. Tvättar flera gånger i veckan. Nåja, det får väl bli tvättberg ett tag.

Fick upp luckan till tvätten. Stank lagom härligt. Tar med det till mina föräldrar imorgon och tvättar om.
Har verkligen ingen lust med krångel!

Vi har dessutom stort behov av tvättmaskin.. Tvättar flera gånger i veckan. Nåja, det får väl bli tvättberg ett tag.
Säkert mycket dum fråga, men alla säkringar är hela? I båda mina hus har man ibland förundrats över vilka säkringar som hör till vad... 🤪

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 057
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 336
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka