Vad gör vi? Del CCXI

Screenshot_20250330_124753_Facebook.webp

När man läser fort och fel och tänker att det måste vara ett för tidigt aprilskämt, skola för stökiga får????😅

Har köpt en frukostkasse genom too good to go appen från ett hotell i stan.
Fick en gigantisk portion med äggröra, bacon, prinskorvar och två pannkakor i min kasse. Orkade inte äta upp allt och sparar pannkakorna en stund. Bra lunchmat och bra att köpa något de annars kanske skulle slänga. Definitivt mer än prisvärt, det var väldigt gott med. Kommer köpa igen och då prova från något annat ställe.

En grå söndag med regnväder, fast det är också positivt. Gubben fick ut gödningen på gräsmattan idag.
Jag har fått sova en hel natt, utan att ligga vaken i timtal, så skönt! Bakat surdegsbröd och lagat god lunch bestående av kokt torsk, kokta morötter och senapssås. Egenodlade ärtskott och citron till det. Älskar att laga mat av det man själv odlar.

Det är sol ute! Är totalt slutkörd efter besöket men ska trampa iväg upp till fåglarna en stund, sedan kanske spendera någon timme i trädgården om vi orkar.
Båda djuren sover djupt, de är också glada att ha sin vardag tillbaka. 😅 Vi älskar familjen men jösses vad det är skönt med livet vi är vana vid.

Hundarna har blivit rastade och jag kunde både passa på att tvätta håret och ta min filtallrik. Kollegan kommer förbi i morgon bitti och rastar hundarna igen och förhoppningsvis kan någon gå ut med dem senare ikväll. :up:

På tisdag har det gått en vecka sedan operationen, bara en vecka kvar till mitt återbesök och jag hoppas det läkt så pass bra att jag kan få stödja på lite på foten nu när jag hittills skött mig. Har inte kräkts något idag och om ca två timmar kan jag ta min andra antibiotikatablett och sedan sista ikväll när jag ska sova.

Så fort jag blir det minsta rörlig igen tror jag att jag ska försöka ta mig till gymmet på jobbet för jag har antagligen tappat massor i styrka som jag behöver få tillbaka. Konditionen får jag ta sedan.

Storstädningen klar! Sjukt skönt och det är rent överallt men vilken tid allt tar :cautious: Tvättmaskinen får också jobba och jag flyttade upp mitt projekt med fönsterrenovering som stått i "finhallen" till övervåningen. Det borde torka snabbare nu när det närmar sig 18 grader där uppe :up: Ska nog gå en promenad med hunden nu så det också är klart för I dag.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 070
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
359
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 351
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka