Vad gör vi? Del CCXI

Sitter och tittar in i brasan i kaminen. Tänk vad eld är viktig :) ! I överlevnadsprogram verkar elden vara i prinicp den viktigaste faktorn för inte bara ren överlevnad (hålla sig varm, torka kläder, laga mat) men också för en känsla av lugn, säkerhet och trivsel. Elden är farlig, men otroligt mysig :) !

Lustigt hur jag alltid verkar vakna en timme innan jag planerat att starta dagen. Katten ligger och vilar på mig så tar emot att gå upp, men börjar bli lite sent. Ska förbi stallet och tänkte sedan typ hänga på låset till när vårt garden center öppnar. Mors dag här idag och de har ett mysigt café (och inte så stor parkering) så räknar med att det kan bli trångt.

Hoppat ut med hundarna så det fått kissa och sedan hoppat in igen. Hoppas(!) verkligen kollegan hör av sig om promenad idag, som jag förstår det har de ändå nån mil att köra så jag förstår om de ändrar sig. Måste tvätta håret idag och försöka städa iaf hallen lite. Fullt med grus, hundhår, kattsand mm så jag skäms när jag öppnar dörren. Resten av lägenheten ska vi inte prata om. :o

Får se om jag orkar laga en gratäng idag, och/eller en omelett som omväxling till min dagliga filtallrik. Blir mest att jag ligger i sängen och kollar film, sover och knaprar tabletter annars. Har inte så mycket aptit utan slänger min vattenflaska ut i köket, hoppar efter, fyller på med svag saft, slänger tillbaka i sängen och hoppar dit.

Senast ändrad:
Jodå, bara maxdos. Är trött på mat jag inte mår bra av, eg snabba kolhydrater som är det lättaste att fixa. Men snart, snart, 1 april, så är det över. Överväger att ta en Bolt fram och tillbaka. Att hoppa runt med en fot i gips med två byten är inte helt lockande.
Du kan säkert få sjukresa, kolla med mottagningen.

Gråväder men inte regn än. Om det ändå ska vara grått så tar jag gärna regnet också för nu är det rätt torrt i marken. Inte har jag tagit mig ut i trädgården heller utan letar efter en energideklaration som gjorts på huset. Fattar inte var den tagit vägen 🤷‍♀️

Mår fortfarande lite illa.
Men har joggat en halvmil. Det haglade en stund.
Nu har jag smaskat sushi.
IMG_3582.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 070
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
359
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 351
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka