Vad gör vi? Del CCXI

Svärföräldrarna åkte strax före lunch sen gick jag en längre promenad med Marodören i vagnen och sen sov vi en lååång stund alla tre. Så skönt att sova i vår säng igen. Nu har vi precis käkat middag och vi vuxna slökollar Barcelona vs Girona. Barnet leker med sin fina trätraktor med släp och djur som han fick av farmor och farfar.

Megara är hopplös. Hon vill ha mat, NU, trots att hon vet att hon får mat vid halv sex. Hon går fram och tillbaka, trampar på tangentbordet, har ut min tekopp, viftar med sin svans i ansiktet och biter mig. Men jag är stark! 💪

Det blev en liten avslagen tur idag. Loppisen var DYR (men det anade jag, så det var ingen överraskning) och fikat var inget speciellt. Inte dåligt, men av bilderna som de brukar lägga ut kunde man absolut ha större förhoppningar. Men, men så blir det ibland... :) När vi kom tillbaka till föräldrarnas hus hjälpte jag mamma gallra i ett gammalt skåp och hon blev mycket nöjd med hur mycket mer plats hon helt plötsligt hade :) !

Lille Skrutt fick ett tokryck här hemma. Skrek och stutsade runt väggarna, strax efter fick han igång Wilma som också började stutsa runt väggarna och de for som skottspolar upp i sängen och runt, runt. De lyckades även jaga upp hundarna som började stutsa runt och det var bara matte som var tråkig, men jag tycker jag stutsar runt tillräckligt kryckorna och fick till slut be dem att lugna ner sig. 😾

Inte roligt att vara tråkmånsen när alla fyra bara var glada men det var lite mycket med flygande katter, hade inte tyckt om ifall hundarna också hade börjat hoppa runt i sängen på mig. 😦

Är den liten, smal och typ guldfärgad och lämnar mjöl efter sig är det med stor sannolikhet en klädmal, men det är inte hela världen.
Det "kryllade" i en flätad korg med mössor och vantar. Så den korgen, julbocken och två andra korgar åker. Det det inte känns så lätt att städa.

Men lite städande här hemma skadar inte :angel1:

Tänkte även tvätta alla kläder som bott i samma graderob=alla kläder jag äger :meh:

Det "kryllade" i en flätad korg med mössor och vantar. Så den korgen, julbocken och två andra korgar åker. Det det inte känns så lätt att städa.

Men lite städande här hemma skadar inte :angel1:

Tänkte även tvätta alla kläder som bott i samma graderob=alla kläder jag äger :meh:
Jag gillar alltså inte upptäckten, men lösningen. <3

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 074
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
360
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 903
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka