Har hästen själv i fyra dagar nu, och jag verkar få tur med vädret. Knappt något regn på tre av dagarna. Så håller tummarna för att prognosen håller i sig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En gymnasiekompis till mig bodde högst upp i Turning Torso (alltså på våning 50 eller nått i den stilen). Jag sov över där en gång när det blåste rätt friskt ute, vattnet i toalettstolen skvalpade när det tog i som allra mest Jag har för mig att jag fick lära mig att den sortens höga, smala byggnader medvetet byggs så att de ska röra sig lite lätt med vinden eftersom att det gör dem mer hållbara i längden.En släkting till mig bodde i ett höghus i Australien när det kom en cyklon. Tror de fick nåt slags utegångsförbud. Hon filmade och man hörde och såg att det rörde sig. Var väl mest fönstrena som lät iofs.
Åh nej, det har jag helt lyckats glömma! Vi brukar köpa hem vegetarisk haggis och äta hemma, men just imorgon ska vi ha våra grannar på middag och hade helt andra matplaner egentligen. Men de är å andra sidan vegetarianer, så det skulle ju faktiskt passa lite ovanligt bra med just vegetarisk haggis...Imorgon är Burns Night här och man får gärna traditionellt äta haggis. Jag tycker om haggis och har i en tidning hittat ett mindre traditionellt recept på en alternativ sheperds pie som låter fantastiskt gott!
Kom jag ihåg att köpa haggis när affärerna öppnade ikväll?
Nej.
Kommer jag att komma ihåg haggis imorgon?
Eventuellt.
En gymnasiekompis till mig bodde högst upp i Turning Torso (alltså på våning 50 eller nått i den stilen). Jag sov över där en gång när det blåste rätt friskt ute, vattnet i toalettstolen skvalpade när det tog i som allra mest Jag har för mig att jag fick lära mig att den sortens höga, smala byggnader medvetet byggs så att de ska röra sig lite lätt med vinden eftersom att det gör dem mer hållbara i längden.
Imorgon är Burns Night här och man får gärna traditionellt äta haggis. Jag tycker om haggis och har i en tidning hittat ett mindre traditionellt recept på en alternativ sheperds pie som låter fantastiskt gott!
Kom jag ihåg att köpa haggis när affärerna öppnade ikväll?
Nej.
Kommer jag att komma ihåg haggis imorgon?
Eventuellt.
Har provsmakat min första ever hårdost gjord av kefir. Kul och rättgott! Går att riva. Smakar som något mellanting av emmentaler, feta och messmör. Finns utrymme att förbättra (hoppas jag)!
En liter kefir slutade i en en centimeter hög klump eller platta eller vad jag ska kalla det med kanske åtta centimeter i diameter. Inte så stort!
Nu sova, hoppas jag, trots att huset knakar av vinden.
Jag och en kompis har ätit tacos och druckit godricka hos mamma och pappa. Glad över att mina kompisar tycker om mina föräldrar och att mina föräldrar tycker om mina vänner.
Visa bifogad fil 161278
En gymnasiekompis till mig bodde högst upp i Turning Torso (alltså på våning 50 eller nått i den stilen). Jag sov över där en gång när det blåste rätt friskt ute, vattnet i toalettstolen skvalpade när det tog i som allra mest Jag har för mig att jag fick lära mig att den sortens höga, smala byggnader medvetet byggs så att de ska röra sig lite lätt med vinden eftersom att det gör dem mer hållbara i längden.
Jag förstår och håller med. Man kan bli sjuk av tankar. Jag tänkte också på det men just i det sammanhanget handlade det inte så mycket om psykisk ohälsa utan mer att man inte anser att man tex kan prata inför folk eller sånt. Jag tänkte mig då att om man inte agerar på en tanke utan den försvinner i kroppen kan man man ju tänka att man har en kran eller liknande så den kommer ut från kroppen. För det är viktigt att inget stannar i kroppen såklart.Håller med om att inte agera på dem och att låta dem ta vägen någonstans. Personligen upplever jag att tanken är ett sätt att få dem ur kroppen, inte in i den. Jobbiga tankar och upplevelser är jobbiga att ha i kroppen också, inte bara i huvudet (det är väl vad som är psykosomatiska symptom, att kroppen blir sjuk av sinnets lidande). För mig skönare om de ”hamnar” någon annanstans än i kroppen.
Oavsett den detaljen är det ju såå häftigt att höra något som känns som att det ändrar ens relaterande på något meningsfullt sätt!