Vad gör vi? Del CCVIII

Det har de flesta mediciner mot migrän, såvitt jag förstått, ironiskt nog. Jag tar sumatriptan, som oftast funkar för mig - om det är ett fullt anfall på gång - meeen också kan ge biverkningar som är typ som migrän (synpåverkan, huvudvärk, yrsel, illamående...). Tack för den, liksom :cautious:

Ja, damned if you do, damned if you don't typ :meh:

Ok... så för att slippa migrän kan en få huvudvärk?!

Jag vet att mediciner kan ha udda biverkningar men just det här är VÄLDIGT udda :D
Jag ser det nog mer som att huvudvärk är en ganska vanligt förekommande biverkning, och även mediciner som är till för att bota närliggande symptom kan ha den biverkningen med i listan. Biverkningar är oftast något som bara drabbar en liten del av de som använder medicinen.

Om jag får välja mellan migrän och huvudvärk så väljer jag huvudvärk alla dagar i veckan. Jag hade migrän som ung, sedan helt fritt i 25 år, men tyvärr två episoder andra halvan av förra året.

Fy fan :( Kanske läge att kontakta förskrivande läkare? :heart

Ja, jag tänker att den får åtminstone helgen ut eftersom jag ändå inte kommer få tag på honom innan måndag. Jag satte ju in ett till läkemedel samtidigt men det är tredje gången och det har inte gett huvudvärk innan, så jag har svårt att tro att det är det. ❤️

Min migränmedicin, imigran, har huvudvärk som listad biverkning O_o

Men fy, vad jobbigt! Den här nya medicinen har så läskiga biverkningar att jag nog ska vara glad över 'vanlig' huvudvärk. 😫

Upptäckte just att tätningen till min ugnslucka är trasig. Men det är ju en märkesspis så det borde vara lätt att hitta reservdelar till den tänkte jag... och det var det. Men nästan 400 spänn för lite gummi O_o och frakten gick på 49 kr och jag tänker inte handla mer så jag kommer upp i fri frakt :meh:

Det finns ju antidepressiva som har har biverkning depression eller ångest etc. Helt sjukt läkemedelssamhälle tycker jag.
Återigen, jag tycker inte det är ett dugg konstigt att en medicin som ska påverka hjärnan på det sättet har motsatt effekt på en liten del av användarna. Det är bra att vi har höga krav på tester, uppföljning och dokumentation av läkemedel.

(Sen kan jag hålla med om att det moderna samhället har ett lite skevt förhållande till läkemedel kontra andra sätt att behandla människors problem. )

Det finns ju antidepressiva som har har biverkning depression eller ångest etc. Helt sjukt läkemedelssamhälle tycker jag.

Biverkningarna hos mina mediciner orsakar iaf inte fler magproblem... det är bara tex förändrad blodbild, njursvikt, cancer och sådana bagateller :D

(nej, jag tycker verkligen inte synd om mig själv, mina mediciner fungerar bra och ovanstående är mycket ovanliga biverkningar)

Återigen, jag tycker inte det är ett dugg konstigt att en medicin som ska påverka hjärnan på det sättet har motsatt effekt på en liten del av användarna. Det är bra att vi har höga krav på tester, uppföljning och dokumentation av läkemedel.

(Sen kan jag hålla med om att det moderna samhället har ett lite skevt förhållande till läkemedel kontra andra sätt att behandla människors problem. )

Ja, jag känner mig trygg med att mina mediciner är ordentligt testade. Dessutom, utan dem får jag tillbringa en stor del av min tid på toaletten - det är inget liv. Då tar jag gärna den lilla risken med farliga biverkningar (de är som sagt sällsynta).

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 685
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 485
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 330
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 055
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka