Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick ett mail från snickarfirman som ska göra om vårt badrum. "Vi hörs nästa vecka". Igen. Det har de sagt sen ingen nyår.. jag har glömt ringa, men mailade några gånger med frågor om hur vi ska gå vidare i planeringen.
Vaknade med huvudvärk som om huvudet satt i ett skruvstäd igen, fjärde dagen i rad. Vill bara skrika rakt ut, så ont gör det. Det har uppkommit i samband med ny medicin, men en av medicinens indikationer är att lindra migrän. Känns orimligt att få så här ont.
Min migränmedicin, imigran, har huvudvärk som listad biverkningVaknade med huvudvärk som om huvudet satt i ett skruvstäd igen, fjärde dagen i rad. Vill bara skrika rakt ut, så ont gör det. Det har uppkommit i samband med ny medicin, men en av medicinens indikationer är att lindra migrän. Känns orimligt att få så här ont.
Min migränmedicin, imigran, har huvudvärk som listad biverkning
Blev att gå upp och dricka kaffe. Snart tvätt, gym och greja hemma. Behöver köra saker till återvinningen också.
Eller hur? Eller som när jag hade högt blodtryck och medicinerades för det. Den medicinen hade också huvudvärk som biverkan. Vad stiger när man har ont i huvudet? Blodtrycket! moment 22!Ok... så för att slippa migrän kan en få huvudvärk?!
Jag vet att mediciner kan ha udda biverkningar men just det här är VÄLDIGT udda
Så sjukt egentligen!Det har de flesta mediciner mot migrän, såvitt jag förstått, ironiskt nog. Jag tar sumatriptan, som oftast funkar för mig - om det är ett fullt anfall på gång - meeen också kan ge biverkningar som är typ som migrän (synpåverkan, huvudvärk, yrsel, illamående...). Tack för den, liksom
Det har de flesta mediciner mot migrän, såvitt jag förstått, ironiskt nog. Jag tar sumatriptan, som oftast funkar för mig - om det är ett fullt anfall på gång - meeen också kan ge biverkningar som är typ som migrän (synpåverkan, huvudvärk, yrsel, illamående...). Tack för den, liksom
Jag ser det nog mer som att huvudvärk är en ganska vanligt förekommande biverkning, och även mediciner som är till för att bota närliggande symptom kan ha den biverkningen med i listan. Biverkningar är oftast något som bara drabbar en liten del av de som använder medicinen.Ok... så för att slippa migrän kan en få huvudvärk?!
Fy fan Kanske läge att kontakta förskrivande läkare?
Det finns ju antidepressiva som har har biverkning depression eller ångest etc. Helt sjukt läkemedelssamhälle tycker jag.Ok... så för att slippa migrän kan en få huvudvärk?!
Återigen, jag tycker inte det är ett dugg konstigt att en medicin som ska påverka hjärnan på det sättet har motsatt effekt på en liten del av användarna. Det är bra att vi har höga krav på tester, uppföljning och dokumentation av läkemedel.Det finns ju antidepressiva som har har biverkning depression eller ångest etc. Helt sjukt läkemedelssamhälle tycker jag.
Det finns ju antidepressiva som har har biverkning depression eller ångest etc. Helt sjukt läkemedelssamhälle tycker jag.
Återigen, jag tycker inte det är ett dugg konstigt att en medicin som ska påverka hjärnan på det sättet har motsatt effekt på en liten del av användarna. Det är bra att vi har höga krav på tester, uppföljning och dokumentation av läkemedel.
(Sen kan jag hålla med om att det moderna samhället har ett lite skevt förhållande till läkemedel kontra andra sätt att behandla människors problem. )