Vad gör vi? Del CCVIII

Det finns ju antidepressiva som har har biverkning depression eller ångest etc. Helt sjukt läkemedelssamhälle tycker jag.
Fast det är väl ändå rätt naturligt att mediciner som ska påverka hjärnan påverkar just hjärnan? Alla kan inte vara positivt bara utan bieffekter finns ju, inget konstigt alls.

Epilepsimediciner har tex som ytterst sällsynt "kan ske" biverkning självmord. Ser inte det som konstigt, de påverkar hjärnan, den viktigaste delen av kroppen.

Jag har raderat 30+ inlägg då de var OT och/eller tidvis ganska otrevliga.

Påminner om att denna tråd är till för att diskutera vad vi gör, och även om det är naturligt att det uppstår små sidospår här och där ber jag er tänka efter lite extra innan ni spinner iväg på ett redan långt spår som inte har med trådämnet att göra.

...och med det sagt är det även dags att ta diskussionen om mediciners biverkningar i en annan tråd.

/Mod

Städat lite, bäddad rent, kört en (snart två) tvättar och ätit lunch (matlåda ftw!).

Lungorna kliar allt värre och hostan blir allt mer frekvent. Orkar inte! 😫

Skulle vilja packa mer
Men orkar inte
Behöver också räkna hur många kartonger kompisarna har i mitt förråd då jag inte får plats med dem så de behöver hämta dem

Väntar på att unge ska somna. Han är trött som tusen men vägrar sova. FOMO deluxe. Så jag har lagt mig i sängen och är så tråkig som jag bara kan, så han ska tröttna på mig och somna.

Hade en diskussion med maken om hans föräldrar. Han vill åka dit en gång i veckan, för att sonen ska ha en relation till farmor och farfar. Jag tycker de lika gärna kan åka hit. Varför är det alltid vi som ska åka? Och släpa med halva bohaget varje gång, det är rätt mycket logistik för oss.. De behöver ju bara ta med sig själva, ingen matsäck eller nånting.
Visst får han åka om han vill, jag tycker bara det är lite trist att de så sällan tar sig tid att åka hit.

Stall klart för idag. Funderar på hur jäkla mycket en tonårshjärna kan vara ur funktion ibland. Den normalt tänkande och intelligenta tonåringen har igår och idag gjort saker så jag blivit rent arg på henne, och det händer inte ofta!

Tråkigt att sakna ork men det är massa sport på TV idag så jag känner mig ganska hurtig ändå. Hittills har hunnit åka sprint, alpint och skidskytte.

Snart ska jag trava och sedan drar jag på grillor och skydd och ger mig ut på hockeyplan. Håller i allafall hjärtat i trim genom att se på allt 😂

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 691
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 493
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 330
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 059
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka