Vad gör vi? Del CCVIII

Nämen, vilken kul idé! Jag som just sa häromdagen att vi får göra köttbullar snart, för vi har en öppnad burk lingonsylt i kylen som nog inte håller sig fräsch så himla länge till. Ska absolut ställa fram den i kväll och kan faktiskt tänka mig att det funkar rätt bra som tillbehör!
Lingonsylt håller ju i åratal? Lingonen själva är konserverande.

Nu är brödet i och för sig i ugnen redan, ska ha lock på till kvart över och sedan utan lock i 10-15 minuter till på lägre grader. Så inte förrän cirka halv är det färdigt, och jag är hungrig så magen värker redan nu! :rofl:

Du delar det bakade brödet på mitten, sen skivar du upp varje halva och stoppar i frysen. Sen tar du fram så många skivor du behöver åt gången. :up:
Jaha, du menar så. Jag har sett att några gör så, men jag oroar mig för att mitt bröd inte ska hålla ihop för det. Jag suger på brödbak! Men ska testa!

Synnerligen nöjd med dagens åstadkommanden, städat hela nedervåningen inkl både dammsugning och moppning. Tvättat flera maskiner med tvätt, bytt mattor och bäddat rent. Nu luktar det fräscht i hela huset och om lungorna kraschar helt så kan jag ta det lugnt med gott samvete utan ångest över att jag borde städa. :)

Däremot surar jag över att jag inte läste på innehållsförteckningen ordentligt på soppan jag köpte och åt till kvällsmat. Så först efter färdigäten insåg jag att den innehöll laktos… :cautious: återstå att se om det var tillräckligt mycket för att magen ska säcka ihop, då jag dessutom insåg att jag inte har några laktostabletter hemma. Great! 🤦🏻‍♀️
Har du nån (mejeri?)produkt som innehåller laktasenzym så kanske det kan hjälpa lite?

Nu ska det bara svalna så får jag se om det blev bra! Den som väntar på något gott väntar alltid för länge! :d Ska dela det på mitten och sedan i skivor och testa den metoden. Men fasen vad stort det blev, ovanligt stort tycker jag! Gör inget alls dock!
475119238_10161317287873877_6378092392733217375_n.webp

Ostmacka och te i kväll! Gott!

Ser på Chocolat, tror inte jag sett den förut, inte hela iaf, inte min typ av film tror jag.

Man skulle haft lite choklad … 🍫

Förut hittade jag en Tweek godis på tröjan på ryggen. Åt såna igår så måste gått omkring med den på ryggen hela dan? :laugh:

Inte när den är öppnad väl? Åtminstone jag har varit med om att den möglat både en och två gånger eftersom vi bara äter lingonsylt typ två gånger om året.
Jag brukar koka egen lingonsylt för det mesta, men ibland köper vi också. Har faktiskt ALDRIG varit med om att lingonsylt har möglat trots att vi ibland har haft burkar i flera månader i kylen...

Sushi gör verkligen något med en. Tolv bitar halstrad lax ligger behagligt i magen.
Lite förkyld och lite halsont men strefen spray var en bra grej.
Tittar på Race Across the World Sverige. Snart blir det stjärnorna på slottet.

Är ledsen
Igår kväll hade jag biljett till Joe Labero men kunde inte gå pga magen mm
I em hade jag biljett till Pernilla Wahlgren och gick inte...
Dels pga magen. Dels pga att jag måste ha missat när jag bokade biljetten att det var högt upp i Ukk. Är höjdrädd och bokar alltid på nedre parkett. Fick inte tag på någon på Ukks telefon, ingen svarade...
Har en gång förrut råkar boka plats högre upp, då kunde jag prata med personalen och fick en lägre plats

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 684
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 483
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 330
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 055
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka