Jag kom ihåg min haggis på vägen hem idag, samt potatis och annat... men jag köpte faktiskt parsnips istället för neeps
parsnips neeps
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kom ihåg min haggis på vägen hem idag, samt potatis och annat... men jag köpte faktiskt parsnips istället för neeps
Jo, då kan det inte vara ren lingonsylt kokt på lingon och socker för det håller i evigheter.Inte när den är öppnad väl? Åtminstone jag har varit med om att den möglat både en och två gånger eftersom vi bara äter lingonsylt typ två gånger om året.
Fast du haft den i kylskåp?Inte när den är öppnad väl? Åtminstone jag har varit med om att den möglat både en och två gånger eftersom vi bara äter lingonsylt typ två gånger om året.
Persilja och kålrot? Persiljerot?parsnips neeps
Jag var själv tvungen att googla! Parsnip är palsternacka (men i mitt huvud är det en rättika, medan jag blandar ihop pasternacka med kronärtskocka av någon anledning!) Neeps är kålrot, men jag vill säga rova.. så jag använder engelska mest för min egen skull annars finns det risk för att det blir heltokigt!parsnips neeps
FattarJag var själv tvungen att googla! Parsnip är palsternacka (men i mitt huvud är det en rättika, medan jag blandar ihop pasternacka med kronärtskocka av någon anledning!) Neeps är kålrot, men jag vill säga rova.. så jag använder engelska mest för min egen skull annars finns det risk för att det blir heltokigt!
Japp! Så bekväm är jag!Fattar
Istället för att googla det svenska namnet låter du oss googla
Och jag fyller på mitt engelska ordförråd.
Paj. Eller skivade på macka! I gröt! Torka dem, så varar de längre och behöver inte vara i frysen.Hade en fråga jag skulle ställa till allkunniga buke, men glömde bort den..
Eller vänta jag tror det var om vad man kan göra med frysta jordgubbar.
Är det typ smoothie ?Vet inte om jag får plats i nya frysen då det bara är en halv frys.
Sylt. Jag fryser in miljarder mängder frukt och bär på sommaren och använder det när det passar. Imorgon kokas det lingonsylt pga slut i skafferiet.Hade en fråga jag skulle ställa till allkunniga buke, men glömde bort den..
Eller vänta jag tror det var om vad man kan göra med frysta jordgubbar.
Är det typ smoothie ?Vet inte om jag får plats i nya frysen då det bara är en halv frys.
Påminner mig om när min spishäll slutade fungera (har en portabel eftersom jag vägrar använda min antika spis). Skalat potatis, ska sätta igång plattan. Stendöd.Okej så jag skulle laga min första fläskpannkaka. Efter en dag där jag varit på fötterna sedan 9 i morse, och loggat lite över 30 000 steg på klockan var jag lite exalterad över att gegga ihop smeten, slänga in i ugnen och sedan sätta mig och framförallt äta något litet innan pannkakan var klar. Kroppen känns som den tuggats på, hjärnan är mos, måste ha mat...
Sätter igång ugnen, geggar ihop smeten, plockar in diskmaskinen för ugnen är inte klar...
Varför är inte ugnen klar? Varför lyser inte lampan? Trasig lampa?
Öppnar ugnen. Det är kallt där inne, men fläkten är igång.
What? Stänger av och sätter igång den igen. Väntar 10 minuter fortfarande kallt.
2 timmar senare har jag testat precis allt, inklusive stängt av alla tre ugnsproppar i proppskåpet typ 3 gånger, lusläst instruktionsboken om det finns något hemligt barnlås, dragit fram ugnen och dragit ur och satt i stickkontakten...
Stirrar på min ugn, ringer både pappa och mamma för att höra om de har några idéer. Stirrar på min smet.
Ska jag behöva slänga den? Nej. Jag går till pappa så klart och kidnappar hans ugn. Packar smet och matlådor och travar iväg.
Medan jag är där googlar jag på support osv och ser att det ska kosta 1599 exklusive reservdelar? Okej... pissdyrt men jag antar att jag måste ha en ugn...
Käkar lite fläskpannkaka och bjuder pappa.
Kommer hem. Får ett infall och drar igång ugnen. Lampan lyser plötsligt...
Okej? Undrar om den värmer nu?
Drar upp värmen.
Ugnen fungerar felfritt.
Alltså vad i hela helvete?
Sitter nu och är arg för att ugnen funkar.