Vad gör vi? Del CCVIII

Ungefär som när en inte hittar något, köper nytt och givetvis hittar den saknade prylen direkt när en köpt nytt :devil:

Det har resulterat i att jag har en dubbel uppsättning av väldigt många verktyg :angel:
Av någon anledning har jag svårt hålla reda på inköpt tandkräm. Förutom lite annat då..Men just tandkräm är återkommande och lite märkligt. Bor dessutom i hyfsat liten lägenhet.

Hade en fråga jag skulle ställa till allkunniga buke, men glömde bort den..
Eller vänta jag tror det var om vad man kan göra med frysta jordgubbar.
Är det typ smoothie ?Vet inte om jag får plats i nya frysen då det bara är en halv frys.
Om du äter apelsiner är det gott att värma jordgubbar och häll över apelsinbitarna. Värm så det blir såsigt. Funkar till banan och rabarber också. Kan behövas lite socker ibland.

Hur stora mängder är det?

Har varit igång sedan 6:30-tiden eftersom hästarna som vanligt måste ut. Sedan dess har jag suttit i soffan och druckit kaffe och släktforskat. Samt hållit igång kaminen. Det är nollgradigt här, så lite ruggigt och kyligt är det allt. Snart ska jag ut och fodra igen, och sedan tror jag att jag bakar några våffor åt oss :d !
Jag har precis börjat släktforska, svårt slita sig. Min mammas släkt är oerhört spännande.

När räkningarna denna månad uppgår till 23700 och lönen är 24300 så r man ändå nöjd med att pengarna räcker
Kommer inte ha fullt så dyra räkningar framöver men det kommer att ligga på ca 20700 fram till juni på grund av den trevliga räkningen jag fick före jul
Men hur överlever du på 600:- till nästa månad? Eller har du räknat med mat och sånt?

Sitter i bilen på väg till Glencoe för skidåkning 😍

Vi hade en supertrevlig Burns Night igår och lingonsylten blev en stor succé @Sel 😃

Bifogade filer

• 20250125_210400.webp
    20250125_210400.webp
    90,5 KB · Visningar: 51
Jag inser att jag skulle ha skrivit i första inlägget om mina räkningar att jag inte söker lån eller bidrag
Men jag ville bara konstatera att jag faktiskt kunde betala så dyra räkningar
Så har ju inte varit fallet tidigare

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 685
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 485
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 330
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 055
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka