Vad gör vi? Del CCVIII

Vi trodde att vår andrabil skulle få flera tvåor senaste besiktningen, och var redo att skrota den eftersom det inte kändes värt att kosta på den ännu mer. Döm om vår förvåning när den gick igenom med ett par "Bra att veta", bara! :eek:
Det svåra är att jag kör väldigt lite bil. Och bilen jag har kostar 1700:- per år i försäkring bara. Om den inte är värd att laga så kommer jag vela för jag känner att det är skönt att ha tillgång till bil men det är egentligen inte värt det.
IMG_2689.webp

Det svåra är att jag kör väldigt lite bil. Och bilen jag har kostar 1700:- per år i försäkring bara. Om den inte är värd att laga så kommer jag vela för jag känner att det är skönt att ha tillgång till bil men det är egentligen inte värt det.
Visa bifogad fil 161351

Förstår dilemmat! En äldre volvo brukar väl kunna rulla nästan hur långt som helst, och ju äldre de är desto mer kan man själv (eller någon bekant) fixa på egen hand, så beroende på hur rosten sitter (och eventuella andra fel) kanske det i alla fall kan vara värt att fixa den och ha bil i flera år till? :)

Förstår dilemmat! En äldre volvo brukar väl kunna rulla nästan hur långt som helst, och ju äldre de är desto mer kan man själv (eller någon bekant) fixa på egen hand, så beroende på hur rosten sitter (och eventuella andra fel) kanske det i alla fall kan vara värt att fixa den och ha bil i flera år till? :)
Ja precis. Jag får försöka lugna mig tills den är besiktad.

Ska se några starter från Amsterdam, sen ska jag nog ta och göra i ordning en kopp te. Glömmer liksom bort att jag tycker om te, så det bara ligger i skåpen och dammar!

Klippt mig, fräschat upp fransarna, köpt lite hudvård + hårfärg på Normal, köpt en eltandborste, glömde min laddare hos mamma 100 mil bort och äh gubben kan få denna, min tandborste var helt ny.

Unnade mig en ute lunch bestående av bakpotatis och kycklingcurry m god fräsch sallad till.

Sedan hoppade det ner 2 vaniljsemlor och pepparkakor, vilken tur ändå för då har jag lite gott till hoppningen.

Min 32 åring är ju en junis jämfört med din. Tyvärr fick jag begynnande rost på bromsrören och början till mjukt golv på passagerarsidan som bra att veta.

Ska byta vindrutan och ljuddämpare sedan får bruttan rulla 2 år till. Trodde det skulle vara värre.
Så skönt. Skulle så gärna vilja ha min i 2 år till. Men det är ingen idé att spekulera.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 697
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 501
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 335
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 064
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka