Vad gör vi? Del CCVIII

Jag inser att jag skulle ha skrivit i första inlägget om mina räkningar att jag inte söker lån eller bidrag
Men jag ville bara konstatera att jag faktiskt kunde betala så dyra räkningar
Så har ju inte varit fallet tidigare
Vi är nog många som haft otroligt tajt med pengar. Dock har jag i dessa omständigheter inte köpt robotdammsugare eller skaffat två hundar. Eller har mer än en streamingtjänst.

Det för att få en buffert, vilket jag har nu. Men fortfarande inte mer än vanlig dammsugare som är 10 år gammal.

Låter hård men jag tillhör den gruppen människor som tror på ansvar för egna val.

Visst är det? Vips så har ett par timmar försvunnit... :D Jag släktforskar både åt mig själv och en vän. Hennes släkt är betydligt intressantare än min...
Min pappa kommer från vilda västern i Hälsingland och min mamma från Uppsala. En tant hade garveri på 1700-talet. Männen dog, hon gifte om sig med 3(!) mycket yngre lärlingar. Otroligt bra och spännande att pyssla med på sin lediga tid.
.

@dubbelt mitt liv, mina val
Jag kan betala mina räkningar så då är det ok.
Jag slutar diskussionen nu.
För det var ingen fråga till nån utan ett konstaterande i första inlägget

Tar en lugn förmiddag med Nyhetsmorgon och serie.
Ska köpa sushi och lite godis om en stund.
På onsdag ska min bil besiktas. Risken är att det blir många tvåor. Det spörs om det är värd att åtgärda. Men får vänta på dom först.

Tar en lugn förmiddag med Nyhetsmorgon och serie.
Ska köpa sushi och lite godis om en stund.
På onsdag ska min bil besiktas. Risken är att det blir många tvåor. Det spörs om det är värd att åtgärda. Men får vänta på dom först.

Vi trodde att vår andrabil skulle få flera tvåor senaste besiktningen, och var redo att skrota den eftersom det inte kändes värt att kosta på den ännu mer. Döm om vår förvåning när den gick igenom med ett par "Bra att veta", bara! :eek:

Vi trodde att vår andrabil skulle få flera tvåor senaste besiktningen, och var redo att skrota den eftersom det inte kändes värt att kosta på den ännu mer. Döm om vår förvåning när den gick igenom med ett par "Bra att veta", bara! :eek:
Så himla skönt! Min bil är dock 38 år och rosten är bekymret.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 684
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 483
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 330
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 055
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka