Vad gör vi? Del CCVIII

Påminner mig om när min spishäll slutade fungera (har en portabel eftersom jag vägrar använda min antika spis). Skalat potatis, ska sätta igång plattan. Stendöd. 😐

Bara att åka till Ikea och köpa en ny då. Den har utgått.. Letar genom hela blocket och marketplace. Finns en i hela Sverige. I Malmö. Perfekt!

Iväg och köper den direkt. Kommer hem. Den gamla hällen fungerar mirakulöst. 🙃

Så nu har jag två. 🤣

Ungefär som när en inte hittar något, köper nytt och givetvis hittar den saknade prylen direkt när en köpt nytt :devil:

Det har resulterat i att jag har en dubbel uppsättning av väldigt många verktyg :angel:

När räkningarna denna månad uppgår till 23700 och lönen är 24300 så r man ändå nöjd med att pengarna räcker
Kommer inte ha fullt så dyra räkningar framöver men det kommer att ligga på ca 20700 fram till juni på grund av den trevliga räkningen jag fick före jul

Har du haft kontakt med någon ekonomirådgivare ännu? Och är det verkligen läge att ha så många djur du har om det är så tajt varje månad? Djuren kan ju orsaka stora oförutsedda utgifter.

Hade en fråga jag skulle ställa till allkunniga buke, men glömde bort den..
Eller vänta jag tror det var om vad man kan göra med frysta jordgubbar.
Är det typ smoothie ?Vet inte om jag får plats i nya frysen då det bara är en halv frys.

Gott att mixa och ha på pannkakor t ex, istället för sylt.

Paj (vi brukar göra knäckig paj utifrån recept på knäckig rabarberpaj - tror att det är Icas recept - men använda jordgubbar istället) är gott! Rekommenderar Sias vitchokladglass till.

Hade en fråga jag skulle ställa till allkunniga buke, men glömde bort den..
Eller vänta jag tror det var om vad man kan göra med frysta jordgubbar.
Är det typ smoothie ?Vet inte om jag får plats i nya frysen då det bara är en halv frys.
Under vintern är det bara frysta jag har ju. et är de jag gör saker av.De färska är bara godis, gino eller efterrätter. Tinade är det normala hos mig. Finns ju året om. Färska "gör" jag inget med - de bara äter jag rakt av.

Fördelen med de frysta är att de vätskar av sig. Såsen gör man t.ex gele av. :)

Gör en enkel efterrättspaj av en lite knäckig botten, ett lager vispad grädde, jordgubbar tätt utlagda och såsen över. När den stelnat i kylskåpet är den klar.

När räkningarna denna månad uppgår till 23700 och lönen är 24300 så r man ändå nöjd med att pengarna räcker
Kommer inte ha fullt så dyra räkningar framöver men det kommer att ligga på ca 20700 fram till juni på grund av den trevliga räkningen jag fick före jul
Så stor räkning :eek:
Men du borde väl kunnat få ihop en rejäl buffert nu när din ekonomi rätat upp sig?

Den trevliga räkningen var väl ändå något du konsumerat? 12000 kr

Nåja, din ekonomi dina val. Men jag upplever det oerhört märkligt.

Är sjuk men har fotbollscup. Känns taskigt att säga nej då det är för lite folk (jag har sagt osäker sen i onsdags pga sjukdom så det kommer inte nu). Så funderar på att ställa upp.

Jag förbereder för brunch hemma. Familj och några vänner kommer till mig för söndagshäng runt 11.

Kommer bjuda på våfflor, snittar/crustader, nybakade frallor, croissanter, ost, kallskuret minipajer, jordgubbar och lite till.

Det brukar vara supermysigt. Senast övergick det middag på lokala pizzerian.

Ska också ta en långpromenad med vovven om en halvtimme. Söndagar är mysiga.

Har varit igång sedan 6:30-tiden eftersom hästarna som vanligt måste ut. Sedan dess har jag suttit i soffan och druckit kaffe och släktforskat. Samt hållit igång kaminen. Det är nollgradigt här, så lite ruggigt och kyligt är det allt. Snart ska jag ut och fodra igen, och sedan tror jag att jag bakar några våffor åt oss :d !

Jag förbereder för brunch hemma. Familj och några vänner kommer till mig för söndagshäng runt 11.

Kommer bjuda på våfflor, snittar/crustader, nybakade frallor, croissanter, ost, kallskuret minipajer, jordgubbar och lite till.

Det brukar vara supermysigt. Senast övergick det middag på lokala pizzerian.

Ska också ta en långpromenad med vovven om en halvtimme. Söndagar är mysiga.
Åhh vart bor du? :angel:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 685
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 485
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 330
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 055
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V