Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Byt frisör?Har varit och klippt mig och färgat håret, och känner mig som patienten i den gamla Fleksnes-sketchen med en tandläkare vars uppfattning om Volvo Sonett inte stämmer med patientens.
Men här en amerikanskättad hårfrisörska som envetet återkommer till att predika om allt bra med Trump o co. Jag jobbar hårt för att byta samtalsämnen men på något sätt kommer vi ändå tillbaka till Donald och hans politik. Vars storhet vi har diametralt olika uppfattning om. Jaja, nu klarar jag mig åtta veckor till innan nästa besök.
Byt frisör?
Okej. Jag har valt bort frisörer för mindre än så.Rimligt förslag, men jag har gått till samma de senaste typ 30 åren och tidigare har det kanske varit en kommentar som jag tigit bort med att titta ner i en tidning. Så jag hoppas lite att det taggar ner igen.
Håller med!Här är det också vårkänsla, i alla fall om man med vårkänsla menar att det blåser sådär oerhört mycket som det ofta gör på våren Plusgrader är det också, så den fina snön som vi haft är mest ett enda otrevligt slask.
Jag gillar vinter och jag gillar vår, men jag gillar inte det här "mitt emellan" som det varit mest hela tiden i år
Men det var det värsta! Folk alltså…Sitter på puben och ska sen leta vinterskor. Hade lämnat mina utanför lägenhetsdörren i förrgår och *poff* borta. Får skylla mig själv men ändå surt. Bor liksom högst upp dit inte hissen går så man måste gå upp med flit för att se dem
Har varit och klippt mig och färgat håret, och känner mig som patienten i den gamla Fleksnes-sketchen med en tandläkare vars uppfattning om Volvo Sonett inte stämmer med patientens.
Men här en amerikanskättad hårfrisörska som envetet återkommer till att predika om allt bra med Trump o co. Jag jobbar hårt för att byta samtalsämnen men på något sätt kommer vi ändå tillbaka till Donald och hans politik. Vars storhet vi har diametralt olika uppfattning om. Jaja, nu klarar jag mig åtta veckor till innan nästa besök.
Och här har jag just skickat iväg mannen till affären för att köpa veggie haggis, helt tack vare dig Ska bli väldigt trevligt, och gott, med lite Burns Night ikväll och grannarna verkade positivt överraskade över denna ändring i planerna!Jag kom ihåg min haggis på vägen hem idag, samt potatis och annat... men jag köpte faktiskt parsnips istället för neeps bara för att jag föredrar smaken.
Ser fram emot att laga till min något improviserade "cottage pie" ikväll! Jag lagar typ aldrig hela rätter och har inte följt recept på flera år så vi får se om jag minns hur man gör!
Bra där!Och här har jag just skickat iväg mannen till affären för att köpa veggie haggis, helt tack vare dig Ska bli väldigt trevligt, och gott, med lite Burns Night ikväll och grannarna verkade positivt överraskade över denna ändring i planerna!
Fast om du delar dem i mitten så du får två "limpor" som du sedan skivar blir det mer hanterliga?Backar ett grytbröd. Avskyr egentligen grytbröd för att de blir så breda och svåra att skära, men de är ju så enkla. Och goda. och nu är jag hungrig dessutom.
Borde egentligen laga mig lite middag, men alltså, jag orkar inte med sånt trist. Bättre med en nybakt macka med ost, och ett kokt ägg i så fall. Bröd behöver jag i vilket fall, är trött på knäckemackor för stunden. Har en ost jag behöver äta och har svårt för ost på knäckemacka. Den här osten är god men inte tillräckligt god tydligen.
Jag tycker kanske inte om ost mer?
Nämen, vilken kul idé! Jag som just sa häromdagen att vi får göra köttbullar snart, för vi har en öppnad burk lingonsylt i kylen som nog inte håller sig fräsch så himla länge till. Ska absolut ställa fram den i kväll och kan faktiskt tänka mig att det funkar rätt bra som tillbehör!Bra där!
Jag rekommenderar också som en bubblare om ni vill introducera något nytt och lite kul (och har hemma?) att ställa fram lingonsylt eller råröda lingon. Det gör sig jättebra till haggis!
Här är receptet jag tänker använda som grund idag, men jag ska också blanda in älgfärs och som sagt byta ut neepsen mot parsnips:
https://thescottishbutcher.com/reci..._tPauA5warfNIKJt3A_aem_1pa55wZ2-IroInX9Sr2MLQ