Vad gör vi? Del CCVIII

Har varit och klippt mig och färgat håret, och känner mig som patienten i den gamla Fleksnes-sketchen med en tandläkare vars uppfattning om Volvo Sonett inte stämmer med patientens.

Men här en amerikanskättad hårfrisörska som envetet återkommer till att predika om allt bra med Trump o co. Jag jobbar hårt för att byta samtalsämnen men på något sätt kommer vi ändå tillbaka till Donald och hans politik. Vars storhet vi har diametralt olika uppfattning om. Jaja, nu klarar jag mig åtta veckor till innan nästa besök.

Har varit och klippt mig och färgat håret, och känner mig som patienten i den gamla Fleksnes-sketchen med en tandläkare vars uppfattning om Volvo Sonett inte stämmer med patientens.

Men här en amerikanskättad hårfrisörska som envetet återkommer till att predika om allt bra med Trump o co. Jag jobbar hårt för att byta samtalsämnen men på något sätt kommer vi ändå tillbaka till Donald och hans politik. Vars storhet vi har diametralt olika uppfattning om. Jaja, nu klarar jag mig åtta veckor till innan nästa besök.
Byt frisör?

Här är det också vårkänsla, i alla fall om man med vårkänsla menar att det blåser sådär oerhört mycket som det ofta gör på våren :cautious: Plusgrader är det också, så den fina snön som vi haft är mest ett enda otrevligt slask.

Jag gillar vinter och jag gillar vår, men jag gillar inte det här "mitt emellan" som det varit mest hela tiden i år :down:
Håller med!

Hemma från stallet där jag dragit 175 l genom en dm blötsö. Fick som tur var hjälp av en tjej fram till hagen och inne hade hästarna trampat ner snön så jag klarade mig själv. Lat så jag äter mackor med pepparsalami och dricker lite rödvin till. Väldigt thighta kompisar som är vid mina fötter och undrar om inte de kan få lite de med, hundmaten lockar inte. 😄

Jag var och klippte mig i borjan av veckan. Min harfrisorska forklarade for mig att det faktum att jag vaccinerade mig mot covid kan vara varfor jag fatt lungcanser for hon har ju hort om sa valdigt manga som till och med dott fran vaccinationen.🙄 :cautious:
Och nej ... jag kan inte heller byta frisor. Vill jag klippa mig for ett rimligt pris och bli nojd med klippningen har i min lilla stad sa far jag finna mig att henne's asikter inte overensstammer med mina ... men jag talar om vad jag anser for jag klarar helt enkelt inte av att vara tyst:p

(Vad det galler Trumpists som inte kan vara tysta brukar det hjalpa att fraga dem, "Exact vad har han gjort som ar sa bra?" De allra flesta har ingen aning om nagonting och det ar mycket latt att forklara att, "Nej, Trump gjorde inte ... det var ..." i mycket korta och enkla meningar.)

Synnerligen nöjd med dagens åstadkommanden, städat hela nedervåningen inkl både dammsugning och moppning. Tvättat flera maskiner med tvätt, bytt mattor och bäddat rent. Nu luktar det fräscht i hela huset och om lungorna kraschar helt så kan jag ta det lugnt med gott samvete utan ångest över att jag borde städa. :)

Däremot surar jag över att jag inte läste på innehållsförteckningen ordentligt på soppan jag köpte och åt till kvällsmat. Så först efter färdigäten insåg jag att den innehöll laktos… :cautious: återstå att se om det var tillräckligt mycket för att magen ska säcka ihop, då jag dessutom insåg att jag inte har några laktostabletter hemma. Great! 🤦🏻‍♀️

Backar ett grytbröd. Avskyr egentligen grytbröd för att de blir så breda och svåra att skära, men de är ju så enkla. Och goda. och nu är jag hungrig dessutom.

Borde egentligen laga mig lite middag, men alltså, jag orkar inte med sånt trist. Bättre med en nybakt macka med ost, och ett kokt ägg i så fall. Bröd behöver jag i vilket fall, är trött på knäckemackor för stunden. :) Har en ost jag behöver äta och har svårt för ost på knäckemacka. Den här osten är god men inte tillräckligt god tydligen.

Jag tycker kanske inte om ost mer?

Jag kom ihåg min haggis på vägen hem idag, samt potatis och annat... men jag köpte faktiskt parsnips istället för neeps bara för att jag föredrar smaken. :)
Ser fram emot att laga till min något improviserade "cottage pie" ikväll! Jag lagar typ aldrig hela rätter och har inte följt recept på flera år så vi får se om jag minns hur man gör! :D

Jag kom ihåg min haggis på vägen hem idag, samt potatis och annat... men jag köpte faktiskt parsnips istället för neeps bara för att jag föredrar smaken. :)
Ser fram emot att laga till min något improviserade "cottage pie" ikväll! Jag lagar typ aldrig hela rätter och har inte följt recept på flera år så vi får se om jag minns hur man gör! :D
Och här har jag just skickat iväg mannen till affären för att köpa veggie haggis, helt tack vare dig :D Ska bli väldigt trevligt, och gott, med lite Burns Night ikväll och grannarna verkade positivt överraskade över denna ändring i planerna!

Och här har jag just skickat iväg mannen till affären för att köpa veggie haggis, helt tack vare dig :D Ska bli väldigt trevligt, och gott, med lite Burns Night ikväll och grannarna verkade positivt överraskade över denna ändring i planerna!
Bra där! 😊
Jag rekommenderar också som en bubblare om ni vill introducera något nytt och lite kul (och har hemma?) att ställa fram lingonsylt eller råröda lingon. Det gör sig jättebra till haggis!

Här är receptet jag tänker använda som grund idag, men jag ska också blanda in älgfärs och som sagt byta ut neepsen mot parsnips:
https://thescottishbutcher.com/reci..._tPauA5warfNIKJt3A_aem_1pa55wZ2-IroInX9Sr2MLQ

Backar ett grytbröd. Avskyr egentligen grytbröd för att de blir så breda och svåra att skära, men de är ju så enkla. Och goda. och nu är jag hungrig dessutom.

Borde egentligen laga mig lite middag, men alltså, jag orkar inte med sånt trist. Bättre med en nybakt macka med ost, och ett kokt ägg i så fall. Bröd behöver jag i vilket fall, är trött på knäckemackor för stunden. :) Har en ost jag behöver äta och har svårt för ost på knäckemacka. Den här osten är god men inte tillräckligt god tydligen.

Jag tycker kanske inte om ost mer?
Fast om du delar dem i mitten så du får två "limpor" som du sedan skivar blir det mer hanterliga?

Bra där! 😊
Jag rekommenderar också som en bubblare om ni vill introducera något nytt och lite kul (och har hemma?) att ställa fram lingonsylt eller råröda lingon. Det gör sig jättebra till haggis!

Här är receptet jag tänker använda som grund idag, men jag ska också blanda in älgfärs och som sagt byta ut neepsen mot parsnips:
https://thescottishbutcher.com/reci..._tPauA5warfNIKJt3A_aem_1pa55wZ2-IroInX9Sr2MLQ
Nämen, vilken kul idé! Jag som just sa häromdagen att vi får göra köttbullar snart, för vi har en öppnad burk lingonsylt i kylen som nog inte håller sig fräsch så himla länge till. Ska absolut ställa fram den i kväll och kan faktiskt tänka mig att det funkar rätt bra som tillbehör!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 684
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 483
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 330
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 055
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka