Vad gör vi? Del CCVIII

Upptäckte just att tätningen till min ugnslucka är trasig. Men det är ju en märkesspis så det borde vara lätt att hitta reservdelar till den tänkte jag... och det var det. Men nästan 400 spänn för lite gummi O_o och frakten gick på 49 kr och jag tänker inte handla mer så jag kommer upp i fri frakt :meh:

Kom upp i fri frakt ändå... de hade riktigt bra pris på mina dammsugarpåsar :up: Så nu är jag lite mindre grinig :D

Vaknat med kli i lungorna, oerhört irriterande. Orkar verkligen inte bli sjuk och det är så jobbigt när det sätter sig på lungorna (nästan varje förkylning) eftersom det påverkar så mycket att inte kunna andas. :cautious:

Nå, hönsen har värpt (trots städat hus. 😆), himlen är blå och det är ledig lördag. Enda planen för dagen är att köra en tvättmaskin eller två, och gå ett varv med dammsugaren. 🙂

Det är nästan vårkänsla ute här idag, fantastiskt! 😀
Kanske hunden kan njuta av en längre promenad? Det har varit tjurigt ett tag nu.

Här är det också vårkänsla, i alla fall om man med vårkänsla menar att det blåser sådär oerhört mycket som det ofta gör på våren :cautious: Plusgrader är det också, så den fina snön som vi haft är mest ett enda otrevligt slask.

Jag gillar vinter och jag gillar vår, men jag gillar inte det här "mitt emellan" som det varit mest hela tiden i år :down:

Upptäckte just att tätningen till min ugnslucka är trasig. Men det är ju en märkesspis så det borde vara lätt att hitta reservdelar till den tänkte jag... och det var det. Men nästan 400 spänn för lite gummi O_o och frakten gick på 49 kr och jag tänker inte handla mer så jag kommer upp i fri frakt :meh:
Hör med typ elon eller så om de kan beställa. Här tar de hem. De brukar beställa när de kommer upp i fri frakt. Men iofs tät ugnslucka vill man ju ha snabbt.

Ohhh ... jag maste kolla om jag kan fa tag pa haggis ... jag tycker om det, tillsammans med tattis och neps? jag minns inte sa bra langre. Vi honnorar skottar i Saudi och blev bjudna varje ar till superfest pa Consulatet i Jeddah.
Himla trevliga fester med fantastiska manniskor och mycket god mat och dryck. Jag gillar verkligen haggis, men allt annat var ocksa gott, haggisen var dock hojdpunkten ... och de Scotska danserna nagon Scotsk gentleman forsokte lara mig (i stort sett utan coordination) tills vi bada skrattade hysteriskt.

Hur gjorde du den? Det vore kul att prova gora hardost och da jag gor min egen yogurt blir det ju latt att bara fortsatta ... tror jag ... vilket mycket moligt ar helt fel trott. :p

Mina vuxna barn bjuder in oss till deras fester tar garna med kompisar hem till oss. Jag kan inte ens tala om hur mycket vi uppskattar det.:heart

Byggnormerna ar vansinnigt noga har, bade pa vastkusten och i Florida ar kraven pa att bygga skyskrapor enorma ... och de maste alla kunna "vaja i vinden" eller jordbavningen (det ar lite olika om det ar vind eller jordbavning man bygger for) for att kunna halla for nasta stora hurricane eller jordbavning. (Har vantar vi pa "den stora" jordbavningen eller vulkan "eruption" som forvantas komma "nar som helst nu, skulle faktist varit har for lange sedan"). Jag vet att det forskars mycket pa exact vilka material och hur man bygger hela tiden.
Det ar mycket, verkligen mycket, intressant att vara i en "orkan saker" byggnad nar det blaser mycket.
Det borde ju funka jättebra att göra av yoghurt också. Jag lät rinna av i ostduk i kylskåpet ett dygn. Sedan saltade jag, formade och svepte i ny torr ostduk. Lade hushållspapper under och en burk med 0,5 kg vatten över. Vände 2 ggr/dygn. Efter typ två dygn var den mycket fastare och då svepte jag i bakplåtspapper istället, tog bort tyngden, men hade kvar hushållspapper under fram till det inte längre var blött vid vändning. Justja, jag baddade med salt för att hindra oönskad påväxt också. Fortsatte kolla och vända en gång om dagen. Har den i kylskåpets dörr men om jag hade en sval skulle jag hellre använda den. Ska spara den vidare och provsmaka då och då för att förstå hur smaken utvecklas och när jag helst vill äta den.

Sådant har jag gjort flera gånger, standard hos AF och de tjatar om det som om det vore något revolutionerande och som om det vore det viktigaste i världen. Första gången gjorde jag det under andra året på gymnasiet, ca runt 1997, och svaret var antingen inom vården (sjuksköterska eller läkare) eller med att skriva (författare, journalist, översättare). Jag är nu 45 och gjorde samma test för två år sedan igen på uppmaning av AF och fick exakt samma resultat som säkert de andra 10 gånger jag gjort det, på uppmaning av dem.
"Man kan ju förändras med åren", tja, men uppenbarligen inte jag var mitt svar. Har fortfarande samma intressen?
Jag får präst varje gång så kanske ska byta yrke

Snorar, hostar och ögonen rinner.
Hatar verkligen att vara förkyld
Nu ska jag försöka hämta paket på instabox.
Tog ut så många mediciner jag kan innan högkostnadsskyddet går ut

Dricker chokladte. Hade varit godare med lite mjölk till.
Ser Nyhetsmorgon, kl 12 ska jag se Bäst i test. Förra avsnittet var kul så hoppas detta också är det.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 684
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 483
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 330
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 055
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka