Vad gör vi? Del CCVIII

Jag sprang igenom Willys i pyjamas (följer modet tänkte jag) slängde ner det nödvändigaste (chips & dip) i en påse och avslutade det hela med en drive thru på Max.

Helt slut efter den lilla trippen så nu ska jag sova igen 😂

Jäkla segdragen förkylning det här!

Idag hörde jag något bra, ungefär såhär ”dina förnedrande tankar om dig själv kommer berätta saker för dig men agera inte på de. Låt de komma och sen bara försvinna in i kroppen utan att agera. Då försvinner de”.
Håller med om att inte agera på dem och att låta dem ta vägen någonstans. Personligen upplever jag att tanken är ett sätt att få dem ur kroppen, inte in i den. Jobbiga tankar och upplevelser är jobbiga att ha i kroppen också, inte bara i huvudet (det är väl vad som är psykosomatiska symptom, att kroppen blir sjuk av sinnets lidande). För mig skönare om de ”hamnar” någon annanstans än i kroppen.

Oavsett den detaljen är det ju såå häftigt att höra något som känns som att det ändrar ens relaterande på något meningsfullt sätt!

Fredags ungarna med sötpotatispommes och bea blev det idag.

Prokastinerar sista halvan av inlämningsuppgift kraftigt just nu. Funderar därför på om jag inte måste diska lite? Eller kanske måste det dammas? Eller sorteras något i någon låda?

Det har blivit fredag eftermiddag (nåja, tidig kväll) även här och jag har stängt ner jobbet för veckan. Fick en boost av inspiration och motivation här framåt eftermiddagen så det blev en hel del gjort idag ändå :up:

Nu ska jag blanda ihop en GT, hälla upp lite chips, tända ljus och ringa upp mina föräldrar för att ta fredagsdrinken med dem över videosamtal 😊

Jag gjorde ett sånt för länge sen när jag var arbetslös.
Svaret blev: glasgravör O_o
Gjorde om testet och svarade lite annorlunda och då blev det: brandman 🚒
Sådant har jag gjort flera gånger, standard hos AF och de tjatar om det som om det vore något revolutionerande och som om det vore det viktigaste i världen. Första gången gjorde jag det under andra året på gymnasiet, ca runt 1997, och svaret var antingen inom vården (sjuksköterska eller läkare) eller med att skriva (författare, journalist, översättare). Jag är nu 45 och gjorde samma test för två år sedan igen på uppmaning av AF och fick exakt samma resultat som säkert de andra 10 gånger jag gjort det, på uppmaning av dem.
"Man kan ju förändras med åren", tja, men uppenbarligen inte jag var mitt svar. Har fortfarande samma intressen?

Kurar i soffan och funderar på att sätta på musik eftersom jag blir stressad av att höra vinden som enligt uppgift nu är uppe i 42 m/s i byarna. Jättelöjligt egentligen eftersom jag sitter väldigt säkert här i min marklägenhet, men jag antar att det påminner en om naturens enorma krafter och dem har jag alltid haft väldigt mycket respekt för... Fy sjutton vad det tar i, och då befinner jag mig ändå mitt i stan! Mycket jobb blir inte gjort idag, men eftersom det mesta är stängt känns det som att de flesta hanterar det som en "snow day" (eh, "wind day"?) och jobbar minimalt så jag har inte överdrivet dåligt samvete faktiskt :p
En släkting till mig bodde i ett höghus i Australien när det kom en cyklon. Tror de fick nåt slags utegångsförbud. Hon filmade och man hörde och såg att det rörde sig. Var väl mest fönstrena som lät iofs.

Senast ändrad:
Hahahah, sjukt roligt bevis på hur hopplöst dåligt isolerade de flesta brittiska byggnader är! Men brist på ventilation kan man i alla fall inte klaga på en dag som denna 😂
Men eller hur! När det först började svaja trodde jag att jag var yr, men det blev snart uppenbart att det var golvet som gungade och inte jag! :D När sängbordet välte första gången blev jag som förtjust ändå. 😅
Jag tycker hotellet är förlåtet med tanke på hur gammal och vanskött byggnaden är och det väldigt extrema vädret... men rätt fränt och roligt var det ändå!

Helt vansinnigt trött i dag! När jag väl ska sova på kvällarna går det inte så bra - tankar snurrar och kroppen känns alldeles för alert för att komma till ro. Dagtid, däremot! Hela dagen har varit som en enda lång kamp för att hålla mig vaken. Jag skulle kunna somna här och nu, om jag tillät mig att blunda för länge när jag blinkar :sleep:

Min gissning är att det är en kombination av graviditetshormoner och att jag (p. g. a. nämnda graviditet) slutat med en medicin. Stämmer min förmodade orsak till den här extrema tröttheten är det ju inte mycket att göra åt saken, utöver att hoppas på att det går över... Någon gång.

Åkte tidigare från jobbet för jag mådde inte så bra, antagligen alla dessa jäkla tabletter jag ska ta. :cautious: Handlade och köpte bl a färdig lunch som de säljer i en affär, lite vin, ansiktsmask mm. Kom hem, åt och gav hundarna resten att slicka i sig och somnade sedan ett par timmar. Varit ute på kissrunda, ätit lite ost, kex och vin och lagt mig för natten. I morgon, eller på söndag, ska jag ta ett bubbelbad med ansiktsmask efter stallet och bara ta det lugnt.

Borde ta ena värktabletten ikväll så jag inte har ont i morgon men vet inte om jag orkar. Ska dra 175 l och hälla över till tunnorna i hagen åt hästarna i morgon. Bilen nytankad så nedräkning till ledig onsdag och ortoped. :crazy:

Har sockerfri Guldus hemma, smakar som kolsyrad äppelmust. :d

Imorgon är Burns Night här och man får gärna traditionellt äta haggis. Jag tycker om haggis och har i en tidning hittat ett mindre traditionellt recept på en alternativ sheperds pie som låter fantastiskt gott!
Kom jag ihåg att köpa haggis när affärerna öppnade ikväll?
Nej.
Kommer jag att komma ihåg haggis imorgon?
Eventuellt.

Jag tittar på film och har druckit te och ätit rulltårta. Bilden från i går duger i dag med:
475031176_10161314288478877_6072803498478985547_n.webp

Är helt slut trots att jag inte jobbat, men är förkyld och har ont i halsen. Att gå ut med hundarna har varit ansträngande nog de senaste dagarna. Kändes dock befriande skönt nu i kväll i regnet när ingen annan var ute, vi var helt ensamma.
Har fyllt på med värktabletter igen och hoppas att huvudvärken lugnar sig och så ock mitt onda och stela i ryggen. Det har regnat en del i dag och det har inte varit så positivt för kroppen att bli kall, även om knoppen uppskattade att jag rörde på mig.

Funderar på om jag orkar renbädda, har jobbigt påslakan som snurrar och glider på täcket. Orkar jag eller ska jag ta det i morgon och sova en natt till i ett täcke jag måste rätta till lite då och då?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 656
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 448
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 309
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 034
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka