Vad gör vi? Del CCVIII

Efter ett par dagar på kontoret i stan är det hemmakontor idag. TV4 står på. Fredagar är Steffo programledare. Dagen lovar handläggning i hög takt, remissvar på en SOU och kaffe. Svart kaffe.

Idag ska jag klippa mig. Ingen aning om hur jag vill ha det. Får ge frisören fria tyglar. Gillar de det, att man inte vet och de får bestämma?

Sen ska vi till Göteborg. Hälsa på en kompis till maken och sen till en affär och sälja hans gamla Magic-kort. Kanske ett besök i en tygaffär vore på sin plats också :d

Kickstartade dagen med en timme på löpbandet. Ska veckohandla och sen gå hem och äta frukost. Snorhalt ute pga underkylt.

På jobb. Mår skit, verkligen skit.
Kom till jobbet och fick gå direkt på wc för att inspektera rören. Det brukar gå över efter ett äpple men inte denna gång. Jag kallsvettas ngt oerhört

Vete tusan hur jag ska klara dagen men redan fått en del gjort.

Hatar diabetes!! Jävla skitsjukdom. Ngt positivt är att det iallafall är fredag så imorgon kan jag slappa hela dagen.

Har bunkrat onyttigheter (och veckohandlat mat också) på extrapris - förhoppningen är att det ska räcka ett tag. Vi ska till en annan butik senare idag och köpa lite saker som är på extrapris där. Vi brukar inte göra så (tid och bensin gör att det oftast inte är värt ändå..), men den här veckan var vissa saker på så pass bra pris. Det mesta av det är sånt som kommer att ätas lite längre fram (typ nästnästa vecka), så nästa veckas handling bör bli liten. Vi passar på att köpa med oss sushi också :D

Vi använder också ost, men det är ju pecorino, mozzarella, parmesan, västerbottenost, ädelostar mm. Vanlig påläggsost går det inga mängder av.
Jag köper aldrig hushållsost utan enbart lagrade eller extra lagrade, då räcker det med ett par skivor istället för cm för att få någon smak.

Tittar på Fjällryttaren, väldigt intressant men fy fasen vad läskigt att gå med häst där det är som mest sten. Känns som en väldigt stor risk att ta, ett felsteg så kan man ha ett brutet ben

Jag säger nja till räkor i kylen mer än ett dygn. Jag tror att jag hade avstått att äta faktiskt. Skaldjur är känsliga saker!
Vet inte om någon mer svarat, men färska räkor har hållbarhet ett visst antal dygn, till exempel fem eller sju (kommer inte ihåg exakt, men har jobbat med det förr). Om de säljs på dag två från de är fiskade är alltså hållbarhet minst tre dagar till. Jag kan absolut köpa räkor en torsdag och äta på lördag, jag kollar bara datumet.

Var visst seg på att ta mig upp ur sängen idag, seg och låg energi efter all skit på sistone och påfrestande omvärdering av saker och ting, pissblötan piggar inte heller upp när det borde varit kallt och snö som ger betydligt mer energi (men uppehåll åtminstone, skönt!). Nåja hade gott sällskap; honkatten som annars brukar gå ut tidigt på morgonen tog sig också en sovmorgon med matte ❤️.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 652
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 445
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 304
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 020
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka