Vad gör vi? Del CCVIII

Ska dra på mig ytterkläderna igen för en kort kvällskissning av hundarna innan jag kryper ner i badet en stund. Jag har god lust att knäcka en flaska skumpa till badet efter att jag läst mitt lönebesked efter alla storhelgerna, men arbetsdag i morgon så det får bli ett skumbad utan andra bubblor. :up:

Det var skönt att bara ligga hemma på soffan idag i regn-/snörusket. Igår var vi iväg och vaccinerade hästarna på kvällen så det blev inte mycket till soffhäng, och det var för sent att elda i kaminen efterår också så det var lite ruggigt. Mycket trevligare idag :up:!

Såg ett klipp på Expressen nyss om en stackars elefant i Thailand som blev skrämd av fyrverkerier :( Den fick ju total panik och löpte amok och skadade fem personer. Varför i hela friden tar man med en elefant till fyrverkerier?! Hur kan man ens tänka tanken att utsätta den för något sådant? Skötaren riskerar böter men det känns fjuttigt med tanke på vad elefanten fick utstå.

Såg ett klipp på Expressen nyss om en stackars elefant i Thailand som blev skrämd av fyrverkerier :( Den fick ju total panik och löpte amok och skadade fem personer. Varför i hela friden tar man med en elefant till fyrverkerier?! Hur kan man ens tänka tanken att utsätta den för något sådant? Skötaren riskerar böter men det känns fjuttigt med tanke på vad elefanten fick utstå.
Men så fruktansvärt dumt, och fruktansvärt och dumt!

Jag är en idiot. Här jag har muttrat över att ta mig in till t-centralen med buss och tunnelbana för att sedan byta till flygbuss/arlanda express. Kom på att pendeln som går förbi Arlanda är 5 minuters bussresa från mig.

Gaah! kollade på sl.se och det är stora förseningar på pendeln. Får ta riktigt mycket höjd.

Senast ändrad:
Här överlevdes jobbdagen över förväntan och jag blir ännu en gång positivt överraskad över hur mycket positiv energi jag får av mina fina elever. :love:
Är dock ändå helt slut och det blir tidig sänggång ikväll, skönt med fredag imorgon. Sedan bara tre arbetsveckor till sportlov! 🥳

Jag ligger helt skruvad och vriden på alla ledder och ska försöka sova :rofl: Hur kommer det sig att mannen har "sin" sänghalva helt för sig själv, och jag har tre hundar som absolut vill ligga nära eller på mig?

Jag har en hund mellan mina ben, så jag måste ligga så pass högt upp i sängen att huvudet knappt får plats, en hund ganska precis mitt i sängen vilket gör att jag måste ligga som en krok, och en intill och halvt på överkroppen vilket gör att jag har ganska begränsad rörlighet. Visst kan jag flytta på dem, i teorin, men det är ju så mysigt att ha de små godbitarna så här nära :love:

Ja då behöver du inte jobba hårt iaf.

Du skämtar va?

När jag jobbade på järnväg så var jag med i SEKO. Som också hade med PostNord att göra, så det var en hel del artiklar om dem (som arbetsplats) i fackets tidning. Det var inte jätterolig läsning, kan jag tala om. Jag slutade för en bit över tio år sen, men tvivlar starkt på att det blivit lättare. Mindre brev - absolut. Men också sjukt mycket mer paket, och de är tyngre..

Jag har en vän som jobbat på PostNord av och till i en massa år (även hennes föräldrar jobbar där), och kör lastbil åt dem numera. Hon trivs väldigt bra. Men på många håll verkar det vara ett hårt och tufft jobb, på många sätt. Strulet på PostNord beror nog snarare på dem högre upp, till största del - personalen på golvet kan ju inte göra mer än de kan utifrån de förutsättningar de får.

Dammsugit, snart gå ner och hämta tvätten. Sedan diska och sist moppa golven. Men behöver en liten paus just nu tror jag. Har inte ätit idag och stressat. Funderar på lite ramennudlar. snällt för magen.

Lugn! Disken och golven finns kvar. Äta, andas och komma i kapp sig själv är alltid viktigare än lite smutsdisk eller ett omoppat golv. Behöver du en paus, ta en paus. Ta hand om dig själv :heart

• Gilla
Reactions: Sel
Jag tycker alltid att de tar i så under väderextremerna här. Tågen ställs in och skolorna stängs (fast det nog mest på grund av bussarna och tågen tror jag) för minsta lilla. Jag tror de förbereder sig för det värsta helt enkelt, det går säkert finfint alltihopa även om det blir kallt och jävligt förstås. <3 Som jag förstår det blir det inte så mycket nederbörd i samband, mest vind bara.
Håller med om att de tenderar att överreagera en gnutta när det gäller snö, men i övrigt tycker jag inte att det brukar vidtas några särskilda extrema åtgärder? Jag kan bara minnas att tåg m.m. ställts in såhär i förväg en handfull gånger under de 13 år jag bott här, och en röd vädervarning har jag aldrig varit med om förut. Sedan är ju just stormar en av de mest svårberäkneliga väderfronterna, så jag kan ändå förstå om de hellre tar i lite för mycket för säkerhets skull. En av mina träningskompisar berättade att det nån gång på 80-talet drog in en orkan över England som Met Office inte snappade upp och som det däremot inte varnades tillräckligt för. Istället skulle det enligt prognosen bli en strålande solig dag, så folk blev helt tagna på sängen och det var tydligen flera som dog :( Det kanske kan förklara att de hellre tar i från tårna med varningarna numera, men förhoppningsvis blir det inte så illa som de tror, precis som du säger! :)

Tillägg: Hittade lite om det på Wikipedia nu https://en.wikipedia.org/wiki/Great_storm_of_1987

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 645
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 444
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 302
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 011
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka