Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde sova men tittar på Spökjakt och katten börjar fräsa och morra mot altanen 😄 Antagligen en annan katt som gått in där bara, katten ligger i soffan och tittar ut genom altandörren

igårkväll när jag tog in hästarna så hade såret/bölden spruckit så nu har jag äntligen hittat såret på lymfangit benet! Tog 5 dagar, då har jag letat varje kväll med pannlampa. Men igår såg jag ”klet” som runnit från kotan och jag har varje dag tänkt att kotan är problemet då hon varit mest öm där när man dragit handen över benet.
Litet litet sår och infekterat. Troligen en pinne eller någon tagg som kommit åt där. Måste kolla stelkrampen. O medicinera.

O så kan jag inte sova igen.

Kom inte så vidrigt mycket snö. Och idag ska det regna. Och så är det veckans bästa dag.
Har lite ont i halsen. Det blir varken mer eller mindre. Känner inget annat. Konstigt.
Sitter under filten och tittar på London Kills och dricker kaffe.
Jobb till 15:30.

Håller med om att de tenderar att överreagera en gnutta när det gäller snö, men i övrigt tycker jag inte att det brukar vidtas några särskilda extrema åtgärder? Jag kan bara minnas att tåg m.m. ställts in såhär i förväg en handfull gånger under de 13 år jag bott här, och en röd vädervarning har jag aldrig varit med om förut. Sedan är ju just stormar en av de mest svårberäkneliga väderfronterna, så jag kan ändå förstå om de hellre tar i lite för mycket för säkerhets skull. En av mina träningskompisar berättade att det nån gång på 80-talet drog in en orkan över England som Met Office inte snappade upp och som det däremot inte varnades tillräckligt för. Istället skulle det enligt prognosen bli en strålande solig dag, så folk blev helt tagna på sängen och det var tydligen flera som dog :( Det kanske kan förklara att de hellre tar i från tårna med varningarna numera, men förhoppningsvis blir det inte så illa som de tror, precis som du säger! :)

Tillägg: Hittade lite om det på Wikipedia nu https://en.wikipedia.org/wiki/Great_storm_of_1987
Pappa jobbade i Oxford på 80-talet. En natt kom det några mm snö men han promenerade till universitetet som vanligt. Väl där hittade han bara en ensam vaktmästare, alla andra var hemma för "snow day" :D

Apropå att skolor stängs. Det har inte hänt här, däremot har de tagit bort skolbussarna när det varit mycket snö. Det leder ju bara till att föräldrarna måste köra i snön för att barnen ska komma hem från skolan. Jag kan verkligen inte förstå hur det kan vara bättre? Men jag kan inte heller förstå hur bussarna kan gå utan vinterdäck heller, iaf skolbussarna som går ut på landet borde ha det.

Fick sluta tidigare i högstadiet en gång för att det var för kallt i skolan. Kom in en lärare på vår lektion och sade att det var något fel på uppvärmningen, vi hade 14 gr i salen och det var den varmaste salen på hela skolan 😄
Vi fick stänga skolan första dagarna förra vårterminen. Värmesystemet, det nya, hade frusit på nåt sätt så det var minusgrader i en del av skolan och resten var snorkallt

Fredag! 🙌🏻

Hunnit ta en dusch och fixat frukost till sonen. Nu en kopp te innan jag ska klafsa ut i gyttjan och släppa ut hönsen (hela gräsmattan är träsk, inne hos hönsen är det bättre då jag preppat marken där.).

Håller andan lite inför dagens första lektion som är en minst sagt utmanande elevgrupp…:nailbiting:

Sticker lite i halsen, hoppas att det inte blir något mer med det. Har verkligen inte varken råd eller tid att vara sjuk! :cautious:

Angående väder och skola … jag är uppvuxen i Kiruna och har under mina snart 20 år i södra Sverige förundrats över bristen på kunskap vad gäller snöröjning.

En morgon i Kiruna hade det snöat 60 cm. Kirunabon tittar lugnt ut genom fönstret, dricker sitt morgonkaffe och kommer i tid till jobbet/skolan.

Skåningen får panik om det kommit 5 cm snö…

Åkte upp till Kiruna över nyår för ett par år sedan. I Kiruna var det närmare 30 grader kallt. Planet lyfte som planerat. Inga som helst problem. På Arlanda var det totalt kaos. Det hade kommit TVÅ hela cm snö och det fanns EN maskin som avisar vingarna på hela Arlanda. Vi blev sittande där ganska så många timmar om jag nu säger så…

Skolan har aldrig ställts in i Kiruna. Däremot har friluftsdagar flyttats ett par gånger. De som bodde utanför Kiruna och åkte skoltaxi fick några gånger åka hem tidigare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 074
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 716
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
643
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka