Inte ens 98 fick jag det!Jag fick aldrig vara hemma från skolan pga vädret...![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte ens 98 fick jag det!Jag fick aldrig vara hemma från skolan pga vädret...![]()
![]()
Låter så jaMen vi har i mat också mycket mycket. Ost är gott...
Lyckat till med allt idagSomnade och sov drygt en timme. Sitter på pendeln. Har tagit i tid så det baxnar. Vill inte riskera att hamna i sl kaos och missa planet. Kan alltid chilla efter att jag checkat in.
Pappa jobbade i Oxford på 80-talet. En natt kom det några mm snö men han promenerade till universitetet som vanligt. Väl där hittade han bara en ensam vaktmästare, alla andra var hemma för "snow day"Håller med om att de tenderar att överreagera en gnutta när det gäller snö, men i övrigt tycker jag inte att det brukar vidtas några särskilda extrema åtgärder? Jag kan bara minnas att tåg m.m. ställts in såhär i förväg en handfull gånger under de 13 år jag bott här, och en röd vädervarning har jag aldrig varit med om förut. Sedan är ju just stormar en av de mest svårberäkneliga väderfronterna, så jag kan ändå förstå om de hellre tar i lite för mycket för säkerhets skull. En av mina träningskompisar berättade att det nån gång på 80-talet drog in en orkan över England som Met Office inte snappade upp och som det däremot inte varnades tillräckligt för. Istället skulle det enligt prognosen bli en strålande solig dag, så folk blev helt tagna på sängen och det var tydligen flera som dogDet kanske kan förklara att de hellre tar i från tårna med varningarna numera, men förhoppningsvis blir det inte så illa som de tror, precis som du säger!
Tillägg: Hittade lite om det på Wikipedia nu https://en.wikipedia.org/wiki/Great_storm_of_1987
Men vi har i mat också mycket mycket. Ost är gott...
Ok. Men vi använder kanske hushållsost för vi gillar det.Vi använder också ost, men det är ju pecorino, mozzarella, parmesan, västerbottenost, ädelostar mm. Vanlig påläggsost går det inga mängder av.
Ok. Men vi använder kanske hushållsost för vi gillar det.
Vi fick stänga skolan första dagarna förra vårterminen. Värmesystemet, det nya, hade frusit på nåt sätt så det var minusgrader i en del av skolan och resten var snorkalltFick sluta tidigare i högstadiet en gång för att det var för kallt i skolan. Kom in en lärare på vår lektion och sade att det var något fel på uppvärmningen, vi hade 14 gr i salen och det var den varmaste salen på hela skolan![]()
Ta det lugnt, besök ett café/restaurang och ät en lång, god frukost. Läs en bok eller lyssna på en ljudbok. Det finns massagestolar man kan hyra också. Slappa/sov i en sådan en stund.Allt gick exakt enligt tidtabell så nu har jag sjukt mycket väntetid. Planet avgår kvart över elva![]()