Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kom bara ihåg att insulin inte får frysa. Så just det bör du ha i handbagaget.Nej, behöver man det? I värsta fall få de åka med bagaget. Höll på att inte komma hem, Min ryggar krampar så jag inte kunde röra mig. Tagit smärtstillande och muskelavslappnande. Jag har inte tid med det här. Tänker sova en timme och städa en timme och sedan gå iväg med katten.
Men! Jag har pass och resebevis och de håller på att fixa med visa i Kenya. Bara jag får det, så har jag allt jag behöver.
Angående väder och skola … jag är uppvuxen i Kiruna och har under mina snart 20 år i södra Sverige förundrats över bristen på kunskap vad gäller snöröjning.
En morgon i Kiruna hade det snöat 60 cm. Kirunabon tittar lugnt ut genom fönstret, dricker sitt morgonkaffe och kommer i tid till jobbet/skolan.
Skåningen får panik om det kommit 5 cm snö…
Åkte upp till Kiruna över nyår för ett par år sedan. I Kiruna var det närmare 30 grader kallt. Planet lyfte som planerat. Inga som helst problem. På Arlanda var det totalt kaos. Det hade kommit TVÅ hela cm snö och det fanns EN maskin som avisar vingarna på hela Arlanda. Vi blev sittande där ganska så många timmar om jag nu säger så…
Skolan har aldrig ställts in i Kiruna. Däremot har friluftsdagar flyttats ett par gånger. De som bodde utanför Kiruna och åkte skoltaxi fick några gånger åka hem tidigare.
Uppvuxen några mil från dig och vi fick gå hem tidigare när det var för kallt. Men vi har inte heller stängt skolan.Angående väder och skola … jag är uppvuxen i Kiruna och har under mina snart 20 år i södra Sverige förundrats över bristen på kunskap vad gäller snöröjning.
En morgon i Kiruna hade det snöat 60 cm. Kirunabon tittar lugnt ut genom fönstret, dricker sitt morgonkaffe och kommer i tid till jobbet/skolan.
Åkte upp till Kiruna över nyår för ett par år sedan. I Kiruna var det närmare 30 grader kallt. Planet lyfte som planerat. Inga som helst problem. På Arlanda var det totalt kaos. Det hade kommit TVÅ hela cm snö och det fanns EN maskin som avisar vingarna på hela Arlanda. Vi blev sittande där ganska så många timmar om jag nu säger så…
Skolan har aldrig ställts in i Kiruna. Däremot har friluftsdagar flyttats ett par gånger. De som bodde utanför Kiruna och åkte skoltaxi fick några gånger åka hem tidigare.
Jag bodde där det drevade igen på en halvtimme och bussen fastnadeAngående väder och skola … jag är uppvuxen i Kiruna och har under mina snart 20 år i södra Sverige förundrats över bristen på kunskap vad gäller snöröjning.