Vad gör vi? Del CCVIII

Att de inte har mycket post nu för tiden.
Men ärligt talat tror du de sitter och rullar tummarna istället?
Du är ibland helt världsfrånvänd faktiskt
PostNord är numera ett aktiebolag det innebär att det ska gå med vinst det innebär att personalen ska vara så effektiv som möjligt och göra så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt
Och paket paket i mängder

Dags för tvättstugan för mig. Sambon har sprungit fram och tillbaks hela kvällen. Nu sitter han med sovande Marodör.

Dagen ville kompensera mig för allt som gått bra. Var sen till kattvakten, sedan tappade jag min mobil på bussen! Fick totalpanik. Trodde kattvakt bodde i en annan trappuppgång. Tog mig in, tryckte på alla knappar. Trodde jag fått rätt person. Visade sig att det var fel hus. Fick tag på en snäll person som kunde ringa mitt nummer och helt fantastiskt! Någon svarade och hon hade mobilen! Under ösregnet satt jag och väntade på henne. Fick tillbaka mobilen, ringde kattvakten som jag var nästan två timmar sen till. Arma stackare.

Slängt in en tvätt. Kom sedan på att jag måste gå och hämta ut mina nya hörlurar annars åker de tillbaka. Planen är att dammsuga och moppa och diska, men funderar på att ge mig ut igen och fixa ica posten först. Just nu måste jag bara få vila en liten stund.

Nu skickar de till och med ut allmän varning för stormen på mobilnäten. Jag undrade vad det var för galen signal på telefonen!
Hoppas fasanerna klarar sig bra. <3
Jag var på gymmet när den kom, snacka om pulshöjande när allas telefoner började tjuta samtidigt! Instruktörens var dessutom ansluten till högtalarsystemet så vi fick en fullständig surroundljudsupplevelse 😅

Dagen ville kompensera mig för allt som gått bra. Var sen till kattvakten, sedan tappade jag min mobil på bussen! Fick totalpanik. Trodde kattvakt bodde i en annan trappuppgång. Tog mig in, tryckte på alla knappar. Trodde jag fått rätt person. Visade sig att det var fel hus. Fick tag på en snäll person som kunde ringa mitt nummer och helt fantastiskt! Någon svarade och hon hade mobilen! Under ösregnet satt jag och väntade på henne. Fick tillbaka mobilen, ringde kattvakten som jag var nästan två timmar sen till. Arma stackare.

Slängt in en tvätt. Kom sedan på att jag måste gå och hämta ut mina nya hörlurar annars åker de tillbaka. Planen är att dammsuga och moppa och diska, men funderar på att ge mig ut igen och fixa ica posten först. Just nu måste jag bara få vila en liten stund.
Strunta i städandet, vila och försök att andas lite istället! Du behöver samla lite krafter om du inte ska bryta ihop under resan, stressa mindre och försök hinna ikapp dig själv innan du åker till Arlanda. :heart

Där jag bor ska det bli upp till 37 m/s vilket är en bra bit över SMHIs gräns för vad som räknas som orkan. Jag är faktiskt lite orolig, tycker blåst är ganska obehagligt :crazy:
Jag tycker alltid att de tar i så under väderextremerna här. Tågen ställs in och skolorna stängs (fast det nog mest på grund av bussarna och tågen tror jag) för minsta lilla. Jag tror de förbereder sig för det värsta helt enkelt, det går säkert finfint alltihopa även om det blir kallt och jävligt förstås. <3 Som jag förstår det blir det inte så mycket nederbörd i samband, mest vind bara.

Jag tycker alltid att de tar i så under väderextremerna här. Tågen ställs in och skolorna stängs (fast det nog mest på grund av bussarna och tågen tror jag) för minsta lilla. Jag tror de förbereder sig för det värsta helt enkelt, det går säkert finfint alltihopa även om det blir kallt och jävligt förstås. <3 Som jag förstår det blir det inte så mycket nederbörd i samband, mest vind bara.
Här skällde just snubben för civilt försvar på myndigheterna att de är alldeles för tafatta vid kriser ;)
Han syftade väl främst på när E22 korkade igen av snön
Men andemeningen var gör hellre lite för mycket än lite för lite

Strunta i städandet, vila och försök att andas lite istället! Du behöver samla lite krafter om du inte ska bryta ihop under resan, stressa mindre och försök hinna ikapp dig själv innan du åker till Arlanda. :heart

Hah, kommer vara framme halv fyra på lördag morgonen. Sedan kommer min bonuspappa och ligga på någon slags lit de parade från nio på morgonen till sju på kvällen. Vet inte hur mycket vi måste vara med. Sedan begravning på måndag, kremering på tisdag och förhoppningsvis kan vi göra vad Bob ville, sprida hans aska för vinden och ha en liten privat fest, han ville inte att vi skulle sörja honom utan fira vad han gjorde när han levde.

Men jag måste städa innan jag åker. Det enda jag behöver bry mig om är dammsugningen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 645
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 444
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 302
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 011
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka