Vad gör vi? Del CCVIII

Visum fixat! Nu har jag allt, pass, biljett och visa. Wohoo, Kenya here I come. Men herregud vilken stress. Nu ska jag gå och lägga mig en timme och vänta på att muskelavslappnande och smärtstillande ska verka. Jag misstänker att det var bh fel eftersom jag tog en annan.
Bra jobbat! Hoppas att du får vila lite nu och att resan går bra. Ang boardingkort har de flesta digitala sådana nu där du har en QR-kod (antingen via flygbolagets app eller en PDF som du kan ladda ner) som du scannar. Men pappersvarianten funkar också!

Jag kan relatera till stressen, var i en liknande fast ändå helt annorlunda situation när jag behövde flyga hem till Sverige för först farmors och sedan mormors begravning hösten 2020, just när hela världen gått ner i en ny lockdown. Det var en oerhörd stress att försöka pussla med flyg som inte fanns, PCR-tester hit och dit, bevis på att jag hörde hemma i UK så att de skulle släppa in mig på väg tillbaka, oron för smitta, och så allt annat ovanpå det. Men det gick bra, och jag är så glad att jag gjorde det :heart

Äter en sen lunch i form av morot & palsternacksoppa och väntar på att kl 14-mötet ska dra igång. Snälla gud låt det bli kort och smärtfritt! Efter det ska jag jobba ett par timmar till och sedan sätta mig och sålla bland de svar jag fått in på min medryttarannons. Jag blev lite inspirerad av mig själv som vågade fråga stallägaren igår, så jag bestämde mig för att fortsätta vara modig och lägga ut en annons i en FB-grupp. Inom loppet av en timme hade hela fem personer hört av sig, varav två verkar högintressanta :)

Varit iväg och handlat på en för mig ny mataffär, en Willys i närheten. Herregud, det var hemskt. Kändes som att det var en massa folk överallt, jag irrade runt och letade varor i all evennerlighet. Min hjärna var helt slut efteråt trots att jag bara skulle ha typ 7 saker..
Men jag fixade det!

Burr! Brukar ju bli så varm så tyckte en fleecejacka (den lite tunnare av dem jag har) skulle räcka i stallet men verkar blåsa värre än angivet (inget ovanligt iofs...🙄) så tände en liten brasa att värma mig vid och poff så gick strömmen. Kom tillbaka direkt och jag hoppas den stannar!

Fyy satan vad tungt det var att hämta Marodören på förskolan idag. Ratta vagn i typ 7cm blötsnö säg helt klart.

• Gilla
Reactions: Sel
Det skånska vädret är fullständigt fantastiskt och slår alla rekord.

Snöblandat regn och iskall blåst.

Jag får nog hitta på någon mental stimulering till pudeln inomhus idag. Lite godisletande och ett gott ben.
Då bor du i fel ände, här är det otroligt nog ingen blåst o snöskiten dök inte upp förrän vid 14 tiden

Känner mig lite manglad efter att precis ha gått ur dagens femte möte. Så har jag en såndär olustig känsla i kroppen. Det dök upp en diskussion på en konferens i veckan där ett moment i mitt arbete kritiserades, och jag har fått chefsdirektiv men jag bet mig själv i tungan för att jag inte ville kasta personen under bussen inför åhörare. Så jag svalde mina ord och sen hade det blåst förbi. Men hen klev inte fram, och jag gick hem med en jobbig känsla i kroppen över att jag skyddade någon som kastade fram mig. Det hänger kvar.

Säger som programledaren på Star Fm sa igår: "jag är såndär som vill ha 4 meter snö eller sol, det här mellanläget är ju värdelöst". Håller SÅ med! Knepigt med det här skitvädret för det är inte toppen med snösulorna i lerskiten men kommer snö MÅSTE pållan ha dem! Och skulle helst brodda ur nu när det är barmark men inte så länge det finns is på ett ställe i hagen. Hoppas verkligen på ordentligt vinterväder snarast innan våren kan smyga igång 😍.

Nehej nu blåser det visst storm och regnar utav helsike men några vändor till vedboden måste jag göra.

Köpte både kokta och rökta räkor efter jobbet igår, åt upp det som ställdes fram men resten har stått i kylen. Visst borde de väl hålla till imorgon efter jobbet?
Vill ICKE slänga, men är precis just nu lite mätt på dem efter både räkor och skagen igår 😅

Har en rätt hög nivå av frustration bytt verksamhetssystem på jobbet. Är ju kul att det känns som att utvecklingen går bakåt :rage: det som jag gjorde med fem klick tidigare tar nu 20-30 klick med musen ......:mad::arghh: Eftersom det är en arbetsuppgift jag gör varje dag flera gånger så är det ganska enerverande

Alltid är det nått som ska jävlas. Plötsligt lyckades tvättmaskin under centrifigureringen få glasburken med badkulor jag fick förra julen åka i golvet ur kallaxhyllan så locket gick i tusen bitar. Blir alltid nojig med glassplitter då jag ju inte vill att katterna ska få nått i sig 😕.

Har en rätt hög nivå av frustration bytt verksamhetssystem på jobbet. Är ju kul att det känns som att utvecklingen går bakåt :rage: det som jag gjorde med fem klick tidigare tar nu 20-30 klick med musen ......:mad::arghh: Eftersom det är en arbetsuppgift jag gör varje dag flera gånger så är det ganska enerverande
På mitt jobb vägrar vi sånt och lyckas än så länge hitta sätt att automatisera oss förbi (vilket i praktiken betyder att man måste skriva 100 rader kod och testa, men sen aldrig mer behöva klicka eller max 1 gång). Men det är vansinnigt att införa system med väsentliga försämringar för användarna.

Röd stormvarning här imorgon, jag har precis varit ute och cyklat i regnet och jag bävar inför hur kall cykelturen blir imorgon bitti!
Mountainbikecentret är i alla fall stängt så jag behöver inte åka upp dit och städa före fan, utan bara till hotellet klockan nio. :)

Köpte både kokta och rökta räkor efter jobbet igår, åt upp det som ställdes fram men resten har stått i kylen. Visst borde de väl hålla till imorgon efter jobbet?
Vill ICKE slänga, men är precis just nu lite mätt på dem efter både räkor och skagen igår 😅
Jag säger nja till räkor i kylen mer än ett dygn. Jag tror att jag hade avstått att äta faktiskt. Skaldjur är känsliga saker!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 645
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 443
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 302
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 005
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka