Vad gör vi? Del CCVIII

Trött efter en jobbig dag så jag orkar inte tvätta håret ikväll och ska upp tidigt i morgon. Jobbar bara halvdag så mina kollegor får stå ut att håret är lite fett. :meh:

Fullt upp idag; hämtat upp varor, hem och packa upp och lagade middagen. Stallet och promenixade och fixade. Hem och gjorde mig iordning för att åka och hämta brorsbarnen på föris och passa dem till sent ikväll 🥰. Såååå tänkte redan på det igår att glöm inte nyckeln nu bara! Vad gjorde jag?!? När jag var framme upptäckte jag ju det så bara vända hem igen först 😆. Nu börjar det vara dags att sova 😴.

Hämtat gullungarna på föris (den doften slog mig direkt och kändes så välbekant fast det var ett par år sedan jag var i den svängen. "Du och dina dofter" tyckte brorsan men jag har skarpt luktsinne 😄) och passat dem för första gången tillsammans (flickan en kortare stund tidigare) 🥰. De är ju så lätta, och goa ungar och pojken har ju stenkoll på allt! ❤️.
Lilla flickan går ju själv uppför den höga trappen till lägenheten så min höjdrädsla fick jobba lite när jag inte kan snabbt ta mig uppför som annars 😄.

Jag blev plötsligt helt färdig. Ska gå ner med en resväska till källaren. Stackars älsklingsgoset är fortfarande hög som ett hus, hon vacklar och måttar fel när hon ska hoppa upp. Nu ligger hon iaf och sover bredvid mig på sin kattsäng. Hennes öron och svanstipp är lite kalla, men tydligen är det inte helt ovanligt. Om hon bara insåg att allt skulle kunna undvikas om hon bara lät mig klippa klorna.

1737584023889.webp

Varm choklad och rostmacka med mycket smör efter en trevlig tur till stallet där jag tog mod till mig och frågade om hon behövde hjälp att motionera någon av sina hästar nån dag i veckan, jag börjar känna att ridlektionerna inte riktigt är tillräckligt för mig varken sett till kvalitet eller kvantitet. Det lät inte helt omöjligt, så jag hoppas få positivt svar nästa vecka! Med det har jag klarat av tre saker som kändes riktigt jobbiga/läskiga idag, så jag försöker ge mig själv en klapp på axeln och hoppas få sova lugnt i natt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 636
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 433
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 288
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
997
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka