Vad gör vi? Del CCVIII

Sitter i soffan och försöker ladda för att
1 - Klä om nattmaskinen
2 - Gå ut och sätta om fällorna till mullvads/sorkjävlarna
3 - Förbereda middagen så den bara är att slänga in ugnen nr jag kommer hem.
4 - Åka till stallet mocka och rida...

Har än så länge 1½h på mig innan jag ska vara i stallet men den tiden kommer drastiskt krympa eftersom jag inte vill lämna soffan, braskaminen och hundarna :rofl:

Jag är trött, alla hundarna sover och mannen och dottern är i väg på annat. Oerhört lockande att ta en tupplur, men jag försöker att kämpa emot för att förhoppningsvis kunna sova bättre i natt :sleep:

Samma visa som i går, tänt I pannan och ska åka och träna om en stund :up: Startade även diskmaskinen och tinar kyckling inför kvällens middag.

De kan utfärda ett visum för ett provisoriskt pass som de egentligen inte gör. Men eftersom det är en cirkus därnere så kan det kenyanska utrikesdepartementet säga åt ambassadören att godkänna det. Har redan sagt åt mamma mfl att prata med utrikesdepartementet. Så jag tänker åka dit och iaf prata med dem.

Och jag kan inte boka biljett förrän jag har mitt pass och visering. Har flera flyg som jag står i startgroparna för. I de bästa av världar skulle jag kunna flyga på fredag morgon. Katten ska lämnas till kattvakt imorgon kväll. Inga av mina läkemedel finns under de man måste få godkänt. I värsta fall, fredag kväll, vilket innebär en vansinnigt lång (31 timmar) flygresa. Alla räkningarna är godkända. Inga vaccinationer som jag inte redan har behövs. Det råder vattenbrist och att tvätta både sig själv och kläder är lite som det var under krigstidens England.

Jag ska också ringa polisen lite senare idag för att kolla var mitt pass befinner sig. Varför de måste tillverka dem i Finland övergår mitt förstånd.

Det ar precis som nar sonen (da 16 ar) blev strandad pa Heathrow i London for att hans Svenska pass hade mindre an 6 manader tills det gick ut och Saudi Arabien inte accepterade att nagon kom in i landet med mindre an 6 manaders giltigtid i passet. Problemet var att sonen var skriven i Saudi och att Sverige da inte kunde utfarada pass i Sverige utan det maste goras via ambasaden i Saudi (det ar helt sanslost sa manga problem myndigheter startar for att de inte riktigt vet vad de haller pa med O_o).
Maken ringde till en Saudisk firma han samarbetade med i London ... chefs sekreteraren dar var kusin med Ambasadoren och sonen fick en extra stampel i passet pa Ambasaden, en natt pa fint hotel (som rakade vara bombhotat nar han anlande i taxi, men det ar en annan story) och han kom till Saudi fore jul, hade en intressant historia att beratta, och hade helt klart vaxt och lart sig mycket av hela soppan.

Jag är trött, alla hundarna sover och mannen och dottern är i väg på annat. Oerhört lockande att ta en tupplur, men jag försöker att kämpa emot för att förhoppningsvis kunna sova bättre i natt :sleep:

Jag brukar ta en promenad, aven om det regnar, nar jag kanner mig sa for annars somnar jag sittande och kan inte sova pa kvallen sedan.

Jag brukar ta en promenad, aven om det regnar, nar jag kanner mig sa for annars somnar jag sittande och kan inte sova pa kvallen sedan.

Jag har redan varit ute på en långpromenad med hela hundgänget tidigare i eftermiddag - det är därför de sover sött nu :D Men nu är mannen och dottern snart hemma, så då blir det förhoppningsvis lite lättare att hålla mig vaken ändå :)

OMG nu ska de sys svarta kläder till oss alla så vi ser likadana ut. Alltså jag kommer ner på lördag morgon och begravningen är på måndag. Det blir bara värre och värre. Nu ska han ligga på någon slags lit de parade från nio på morgonen till sju på kvällen så alla kan säga adjö till honom. I kyrkan kommer inte många kunna vara med eftersom det är ministrar och vice president + deras säkerhetsdetalj. Bob ville ha en liten begravning med familjen som sedan skulle sprida hans aska för vinden och ha en fest.

Allting ordnas över familjens huvud. Iaf kommer jag definitivt få mitt pass imorgon sedan skicka det direkt till personen i Kenya som fixar visering på några timmar. Är dock stressad till max tills jag har pass och visering och biljett i min hand.

Jag har inte rest på så länge, vad krävs för slags biljett för att komma ombord?
En flygbiljett för det aktuella flyget? Förstår kanske inte frågan.

Biljett, pass och ev visum. Jag brukar skriva ut boardingkortet på flygplatsen, tycker det är smidigast. Jag kör alltid handbagage enbart, det förenklar för mig.

Definitivt inte bara handbagage. Vill checka in online. Men kan skriva ut boarding kort på flygplatsen trots att man checkat in tidigare?

Har precis klippt håret. Är det orimligt att bli lite sårad över att sambon vägrar hjälpa till? Han säger nej för att mitt hår är så viktigt för mig och han kommer göra fel. Det handlar inte om strategisk inkompetens utan något annat. Jag har gått utanför min komfortzon genom att börja trimma och klippa hans hår när han bett mig. Ena gången fick vi raka helt för att det inte blev bra och det gjorde inget. Det är inte ett alternativ för min del men när jag klipper mig själv så ser jag ju inte ens vad jag gör. Följer en video på youtube och så blir det som det blir liksom. Kan omöjligen få det rakt och fint på ryggen själv och fram blir det också ojämnt.

Hur som helst. Ska duscha och testa min nya hårinpackning.

Drogad katt, lyckades klippa de flesta klor men trots att hon är vinglig använder hon tänder och klor och skriker så fort jag närmar mig med kloklipparen. Nu är hon iaf någorlunda klippt inför kattvakten. Gav henne nästan 0.5, inte 0.35 som det stod så hon verkligen skulle vara chill 😾 ser ut som hamburgare.

Arg katt viftar argt med svansen och är simmig i ögonen.

Ingen feber men värk i hela kroppen.
Imorgon röntgen, den 10 kirurgen
Så får vi se vad som händer.
Jag är helt slut trots att jag varit hemma idag, men ska försöka jobba imorgon

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 633
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 432
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 270
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
984
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka