Vad gör vi? Del CCVIII

Varför är jag fortfarande vaken? Jag har varit jättetrött och småslumrat hela kvällen - men nu är både kroppen och knoppen igång :confused:

Man och tre hundar sover, så jag "måste" stanna i sängen för att inte väcka dem. Jag har läst om hundar, letat möbler på blocket, och gjort en hel del annat och är nu ganska uttråkad - men inte trött. Min kropp och min hjärna slutar aldrig att förvåna mig med nya påhitt :rofl:
Lurat hjärnan med mobilen skulle jag tro?

<snip> Den är hård så jag kan inte sitta och hoppa på den.

Det kan man visst. Hos oss har familjen alltid haft varsin (5 stycken, men barnkladerna var sma sa mycket fick plats😁) hard resvaska sedan barnen var sma. Jag fick ibland be Maken (1.90 lang) stalla ett kna pa lamplig resvaska for att jag inte kunde fa ihop den helt trots att jag satt pa den.
Ar man ensamen hemma sa satter man sig pa resvaskan, precis over laset, och gungar upp och ner tills den gar att lasa. :p Det gar MYCKET mer an man tror i en hard resvaska ... och den har ocksa fordelen att om man har nagot omtaligt ar det lattare att packa sa att det inte gar sonder.:up:

Så himla trött, det ser ut som ett bombnedslag hemma. Imorgon ska jag vandra iväg till kenyanska ambassaden och se om de kan göra något. Och ringa polisen igen för att se var mitt pass är.

Jag gör listor och försöker packa, men är så trött att jag ser i kors. Funderar på att bara lägga mig och försöka sova.
Men lägg inte tid på saker du inte kan förändra. Vad ska ambassaden göra? Flytta begravningen? Ringa efter ditt pass? Lägg inte energi på det du inte du ändra, det tjänar inget till. Vet du att de kan göra något så visst. Annars nej. Du hade inget pass och det är väl där stötestenen ligger. Så om du ska ringa så fråga polisen igen. Annars får du förbereda katten att du åker. Och dig själv. Har du kollat så du inte behöver intyg på mediciner? Om du måste ta nån vaccination? Om du har något i din bostad som måste tas om hand när du är borta veckor eller månader eller hur länge du ska stanna?
Har du kollat vilket flyg du kan ta?
Och packa inte för mycket. Jag hade 18 kg för 3 månader och det var för mycket. Du kan väl få saker tvättade där.

Vaken sen 04. Ska kolla lymfangithästen innan stallet. Det hade spridit sig igårkväll nu över hasen. Kanske det inte är lymfangit? Jag har självdiagnosticerat alltså.
Sen jobbdag som vanligt. Ibland blir jag trött på att bilpendla. Men vill jag inte bo i lägenhet bland stök och människor som hörs så måste jag ju pendla.

Lurat hjärnan med mobilen skulle jag tro?

Det tror jag inte, jag tog inte till mobilen förrän jag (utan framgång) försökt att somna i ett par timmar eller så. Jag gissar nog mer på graviditetshormoner och/eller biverkningar av att jag nyligen slutat med viss medicin, men det är förstås bara gissningar.

Jag lyckades i alla fall somna till sist, och fick några timmar sömn innan det var dags att kliva upp igen :sleep: Ska försöka hålla mig vaken och i farten i dag, så kanske dygnsrytmen rättar till sig :)

Ska åka och träffa min kollega idag efter att ha kört barnet till badhuset. Vi ska ta en promenad på kyrkogården (hon bor granne med jobbet :D) och inspektera hur det ser ut, och längta efter att få börja jobba igen!

Men lägg inte tid på saker du inte kan förändra. Vad ska ambassaden göra? Flytta begravningen? Ringa efter ditt pass? Lägg inte energi på det du inte du ändra, det tjänar inget till. Vet du att de kan göra något så visst. Annars nej. Du hade inget pass och det är väl där stötestenen ligger. Så om du ska ringa så fråga polisen igen. Annars får du förbereda katten att du åker. Och dig själv. Har du kollat så du inte behöver intyg på mediciner? Om du måste ta nån vaccination? Om du har något i din bostad som måste tas om hand när du är borta veckor eller månader eller hur länge du ska stanna?
Har du kollat vilket flyg du kan ta?
Och packa inte för mycket. Jag hade 18 kg för 3 månader och det var för mycket. Du kan väl få saker tvättade där.

De kan utfärda ett visum för ett provisoriskt pass som de egentligen inte gör. Men eftersom det är en cirkus därnere så kan det kenyanska utrikesdepartementet säga åt ambassadören att godkänna det. Har redan sagt åt mamma mfl att prata med utrikesdepartementet. Så jag tänker åka dit och iaf prata med dem.

Och jag kan inte boka biljett förrän jag har mitt pass och visering. Har flera flyg som jag står i startgroparna för. I de bästa av världar skulle jag kunna flyga på fredag morgon. Katten ska lämnas till kattvakt imorgon kväll. Inga av mina läkemedel finns under de man måste få godkänt. I värsta fall, fredag kväll, vilket innebär en vansinnigt lång (31 timmar) flygresa. Alla räkningarna är godkända. Inga vaccinationer som jag inte redan har behövs. Det råder vattenbrist och att tvätta både sig själv och kläder är lite som det var under krigstidens England.

Jag ska också ringa polisen lite senare idag för att kolla var mitt pass befinner sig. Varför de måste tillverka dem i Finland övergår mitt förstånd.

I går hade jag köpt tzatziki med mig till jobbet, pga lat.
Gourmand-kollegan smakade på den och höll på att smälla av :D Själv tyckte jag den var helt ok.

I dag när han kommer in är det första han gör att kasta en hemgjord burk med tzatziki på mig. "Här, du kan inte äta den där!" :rofl:
Jaha nehe, bara att snällt äta den då :p
Han hade tydligen gjort den i morse :crazy: Förstår inte folk som orkar laga mat och kan svänga ihop grejer lite sådär bara.
Men allt han bjudit på innan har varit vansinnigt gott, så jag klagar inte 🤩

Det tror jag inte, jag tog inte till mobilen förrän jag (utan framgång) försökt att somna i ett par timmar eller så. Jag gissar nog mer på graviditetshormoner och/eller biverkningar av att jag nyligen slutat med viss medicin, men det är förstås bara gissningar.

Jag lyckades i alla fall somna till sist, och fick några timmar sömn innan det var dags att kliva upp igen :sleep: Ska försöka hålla mig vaken och i farten i dag, så kanske dygnsrytmen rättar till sig :)
Aha så kan det ju vara 🤗

Jobbar
Sitter i möte på skype
Det är inte så kul
När jag tänker efter lite så är det värre än så
Jag har inte fått något kaffe än
Och utanför mitt fönster är det januari

• Ledsen
Reactions: Sel
God förmiddag I tråkvädret; säger som sambon sa igår trista, jäkla novemberväder när vi är i januari 👎. Men man kan inte göra mer än hoppas eländet vänder så det blir som det ska vara 😊. Kallgröten (mixade havregryn, pressad citron, naturell kvarg, en mjölkskvätt och lite,lite vaniljsocker) hade jag lyckats få härligt krämig. Himla gott med frukt och krossad digestivekex till 👌.

I går hade jag köpt tzatziki med mig till jobbet, pga lat.
Gourmand-kollegan smakade på den och höll på att smälla av :D Själv tyckte jag den var helt ok.

I dag när han kommer in är det första han gör att kasta en hemgjord burk med tzatziki på mig. "Här, du kan inte äta den där!" :rofl:
Jaha nehe, bara att snällt äta den då :p
Han hade tydligen gjort den i morse :crazy: Förstår inte folk som orkar laga mat och kan svänga ihop grejer lite sådär bara.
Men allt han bjudit på innan har varit vansinnigt gott, så jag klagar inte 🤩

Jag hade LÄTT kunnat göra som din kollega :D Köpe-tzatziki :yuck: :rofl:

Jag är väl för första gången tacksam över det fantastiska skånska vädret med snålblåst och regn … min pudel är gjord av socker och smälter i regn, så jag behöver inte ha jättedåligt samvete över att jag inte orkar ta med henne på långpromenad…

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 631
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 421
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 270
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
961
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka