Vad gör vi? Del CCVIII

Körde bilen till verkstaden
Tog mig till jobbet
Jobba
Funderar på vad jag ska äta till lunch?
Sen jobba lite till
Hämta bilen
Och så veckans roligaste samtal när systerdottern åker från stallet så man får höra hur det har gått.
Vill oxå leka med russ.

Krånglar massor med sjukskrivning under semesterperiod osv osv. Blir tokig på att inget stämmer i självhjälpen för lönesystemet osv osv. Nu har jag i alla fall fattat hur man får ut sina intyg från 1177.
Jag hoppas jag slipper vara sjuk mer än två veckor igen :angel:

Förkylningen är envis. Ser inte ut som att det blir något med arbete denna veckan, får nog vackert ligga på soffan och glo på TV:n.

Blev helt slut bara av att tömma och fylla diskmaskinen. Orkade inte handdiska stekpanna, kastrull och bunkar så allt åkte in.

Har lunchrast och funderar på vad jag ska stoppa i magen. Har haft ett märkligt magknip sedan igår kväll som kommer och går lite, flyttar runt och ibland gör ont mer kring hjärtat/bröstet och ibland mer åt ryggen till. Det i kombination med mardrömmar gjorde att jag sov uselt i natt och känner mig rätt körd idag, samtidigt som chefen är på sitt allra jobbigaste humör och gör att jag känner mig mycket trött, och lite värdelös. Ja ja, jag får helt enkelt ta det en timme i taget även idag och hoppas på att i alla fall få en trevlig ridlektion ikväll som plåster på såren. 🐴

Spolbil + fastighetsskötare har varit här precis .Stopp idag igen.
Nu hoppas jag det funkar. Igen..
Behöver iallafall inte storstäda hela badrummet igen. Alltid något. Glad att det bara var mitt duschdraperi i tvättmaskinen när jag fick pausa den. Och inte ulltröjor eller något sådant. 😅

Nu ska jag ta och värma på en matlåda innan jag fortsätter med lite plock. Samt fortsätta tvätta lite till.

I går hade jag köpt tzatziki med mig till jobbet, pga lat.
Gourmand-kollegan smakade på den och höll på att smälla av :D Själv tyckte jag den var helt ok.

I dag när han kommer in är det första han gör att kasta en hemgjord burk med tzatziki på mig. "Här, du kan inte äta den där!" :rofl:
Jaha nehe, bara att snällt äta den då :p
Han hade tydligen gjort den i morse :crazy: Förstår inte folk som orkar laga mat och kan svänga ihop grejer lite sådär bara.
Men allt han bjudit på innan har varit vansinnigt gott, så jag klagar inte 🤩

Just gourmand-kollegor brukar ha hunnit äta upp hela satsen innan det blir något att ge bort.

Däremot så tar det väldigt kort tid att röra ihop en tzatziki, så det är på gräns till att kalla "laga mat". Brukar också göra på morgonen så den hinner gotta sig några timmar i kylen innan framtagen i god tid och dags för konsumtion.

(Tycker för övrigt att det finns en god köpetzatziki och det är Fontanas. Icas egna är den mest bedrövliga och sorgliga yoghurtlika röran på marknaden som jag blev lurad med lockpris på en gång. Fick gå rakt ned i sopkorgen utan att passera gå. Och om nån älskar den är det helt okej, så länge ni inte vidhåller till mig att det är tzatziki.)

Just gourmand-kollegor brukar ha hunnit äta upp hela satsen innan det blir något att ge bort.

Däremot så tar det väldigt kort tid att röra ihop en tzatziki, så det är på gräns till att kalla "laga mat". Brukar också göra på morgonen så den hinner gotta sig några timmar i kylen innan framtagen i god tid och dags för konsumtion.

(Tycker för övrigt att det finns en god köpetzatziki och det är Fontanas. Icas egna är den mest bedrövliga och sorgliga yoghurtlika röran på marknaden som jag blev lurad med lockpris på en gång. Fick gå rakt ned i sopkorgen utan att passera gå. Och om nån älskar den är det helt okej, så länge ni inte vidhåller till mig att det är tzatziki.)
Som vitlökssås så är Icas tzatziki okej men det är faan ingen tzatziki

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 632
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 426
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 270
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
974
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross