Vad gör vi? Del CCVIII

Har kollat på handboll så nu surar jag över den.
Har i övrigt varit ganska produktiv idag: stallet, Willys, PW, en omgång tvätt, lagat kräftstjärtar i vitlökssås, bakat två semmelblondies i långpanna, duschat och satt igång diskmaskinen.

Feber som vände när Alvedonen gav effekt.
Hoppas den håller sig borta.
Hade nästan halva klassen borta igår så mycket som går nu

Var in till stan en sväng på fm för att hämta upp storhandlingen från e-handeln på CG menä sidan fick visst ett tuppjuck för jag beställde EN 1,2 kilo ost men sidan hade ändrat till 3 så nu har sambon och jag rejält kan vi säga till både pålägg och att riva 😂
På vägen till utlämningen på parkeringen började en bil backa ut...Tänkte först; vem fortsätter att backa mot trafiken?!?!? Stannade och då kom föraren springande till den rullande bilen 🫣😬.

Stackars katten vinglar runt och trillar, men klor får jag inte klippa 😼

20250122_181035.webp

Sitter och skriver på ett inlämningsarbete som egentligen inte är så mycket, jag skulle i princip kunna säga att jag nästan är klar. Problemet är att jag inte har all litteratur så jag är lite orolig att jag har missat något. Har beställt böckerna men de har inte kommit än. Jag får gå till biblioteket i morgon och se om de finns där så länge

Idag jobbade min bästaste kollega sin sista dag på jobbet. 💔 Hon var den bästaste av dom alla och var den som tog hand om mig när jag började för två år sedan. Det har varit hon och jag genom alla stormar, alla idiotiska beslut och alla lyckade dagar. Jag hade inte haft den tjänst jag har idag om det inte var för henne. Och nu ska vi inte jobba mera ihop. 💔💔💔

Var in till stan en sväng på fm för att hämta upp storhandlingen från e-handeln på CG menä sidan fick visst ett tuppjuck för jag beställde EN 1,2 kilo ost men sidan hade ändrat till 3 så nu har sambon och jag rejält kan vi säga till både pålägg och att riva 😂
Det är en mindre än en månadshandling på hushållsost för oss 3. Minst 3 ×2 kg går det åt. Riv och lägg i frysen så är det fixat när man skall ha det i maten.

Hushållsost håller länge oöppnad dessutom.

På vägen till utlämningen på parkeringen började en bil backa ut...Tänkte först; vem fortsätter att backa mot trafiken?!?!? Stannade och då kom föraren springande till den rullande bilen 🫣😬.
Osten håller i en evighet i kylen, se bara till att vända på den varje vecka.

Jodå var ju på rabatt så billigare ost ett bra tag 😃😁
Här håller det inte mer än några dagar, fixar inte ost som är äldre än så, den både luktar och smakar illa då tyvärr. Köper sällan ost numera pga det och försöker få de minsta bitarna, skulle önska mig riktigt riktigt små bitar, men tyvärr är de flesta goda ostar runt 700 gram vilket är dubbelt så mycket jag behöver ungefär.

Fick matleverans i går och köpte pastejtårta från delikatessen. Under skyn finns vita prickar. Tycker därmed att den både smakar och luktar lite konstigt och kan alltså inte äta den. Antar att det inte är som den är dålig och inte mögel utan fett eller salt som trängt ur, men jag med matfobi blir lätt sån och då går det inte att äta. Det blir blandat i hundmaten i morgon... kan de äta kaninskit, hundbajs (mina gör inte det men min systers ena gör), papper, bröd till fåglar någon slängt ut, och annat äckligt ute som de mpt förmodan tycker verkar gott för stunden så funkar nog också leverpastej med utfälld fett/salt...

Här håller det inte mer än några dagar, fixar inte ost som är äldre än så, den både luktar och smakar illa då tyvärr. Köper sällan ost numera pga det och försöker få de minsta bitarna, skulle önska mig riktigt riktigt små bitar, men tyvärr är de flesta goda ostar runt 700 gram vilket är dubbelt så mycket jag behöver ungefär.

Fick matleverans i går och köpte pastejtårta från delikatessen. Under skyn finns vita prickar. Tycker därmed att den både smakar och luktar lite konstigt och kan alltså inte äta den. Antar att det inte är som den är dålig och inte mögel utan fett eller salt som trängt ur, men jag med matfobi blir lätt sån och då går det inte att äta. Det blir blandat i hundmaten i morgon... kan de äta kaninskit, hundbajs (mina gör inte det men min systers ena gör), papper, bröd till fåglar någon slängt ut, och annat äckligt ute som de mpt förmodan tycker verkar gott för stunden så funkar nog också leverpastej med utfälld fett/salt...
Uj!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 636
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 433
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 288
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
991
Senast: ameo
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat