Vad gör vi? Del CCVII

Katten sitter och stirrar ut mig. Klockan är fyra i tio och hon får mat klockan tio. Börjar fundera på om hon fick mat fem eftersom hon gått runt och skrikit att hon svälter :idea:

Dricker långsamt men stadigt upp all min julmust :d

Katten sitter och stirrar ut mig. Klockan är fyra i tio och hon får mat klockan tio. Börjar fundera på om hon fick mat fem eftersom hon gått runt och skrikit att hon svälter :idea:

Dricker långsamt men stadigt upp all min julmust :d
Kan hon dela med sig av sin hunger till Nicke?
Han stirrar ur mig och undrar varför jag satt hans mat i soffan en bit framför igloon han ligger i.

Själv har jag lagt mig för att läsa och hoppas på att katterna inte tänkt ha race vid 2 inatt :rofl: även om jag oftast är vaken känner jag inte för race över ansiktet.

Haft en pissdag idag. Är så himla slut och har mått så himla illa att jag bara fick i mig en halv kopp te tills nu på kvällen. Sambo frågade vad jag helst ville äta och gjorde det. Så det med illamåendepiller gjorde att jag fick i mig mat.
Både hundar och häst har också känt av det och har varit nära och pysslat om mig. Bästa! :heart
Hoppas på bättre dag imorgon!

Tycker så synd om alla hundar och er med hundar som reagerar på smällare!
Min pappa och hans sambo åkte till hotell som garanterade smällfri miljö för hundar ngt år. Var ju rejält med smällare där med. Nu har de suttit på Arlanda några år några timmar runt midnatt för att hunden ska slippa oljudet.
Så glad att aldrig haft en smäll-rädd hund!

Just smällare och raketer är ju så speciellt. Jag vet jättemånga skottfasta hundar som reagerar när stora fyrverkeriet går igång, och egentligen är det ju att jämföra med en krigszon när det är riktigt illa. Tjutet, smattret, de dånande smällarna, röken, lukterna! Jag tycker själv att det är mer obehagligt än vackert om jag inte ser det på TV.

Enligt smhi kommer det vara snöblandat regn och vind imorgon kväll i Stockholm. Så förhoppningsvis det kommer minska antal människor som vill vara ute och smälla.

Jag har just kommit hem fran hjart-rehab ... i dag blev jag hemskickad efter halva tiden da mitt blodtryck var aldeles for lagt.😲 Det visade sig att mitt blodtryck sjunker med exercise. Det har jag aldrig hort talas om forut. 🤷‍♀️ Forst togs blodtrycket innan jag steg pa threadmillen, sedan avbrots mitt vandrande utan mal med ett blodtryck och skoterskan tyckte in om att det var sa lagt, en stund senare tog hon om det igen och det var till och med lagre och plotsligt insag jag att det gar NER med exercise.

Jag har skickat ett meddelande med en scan av papperet de printade ut pa rehab till min hjart lakare, sa nu ar bollen ute ur mitt horn igen.😋 Det var intressant hur fort jag insag att det gar ner med exercise, jag borde nog ha dragit vissa slutsatser innan. Nar jag gatt med hundar en stund borjar jag bli yr, aven om jag inte gar fort. Lika sa om jag jobbar i koket med ett langre project ... jag blir yr. Sa efter en kopp kaffe ska jag ut och handla nagra fa grejor. Sedan blir det att sticka lite igen. Efter det kan jag nog tanka mig att forbereda lite infor i morgon nar barnbarnen och deras far kommer.

Jag har tankt mig att ha ett helt lass med pankakor att ta fram som "snacks" da och da, det ar barnens favorit ... Farmors (Svenska) pankakor. Middagen blir revbensspjall med en potatisgratang av nagot slag, det, och resten som ska handlas och goras, kan jag fundera over medan jag sitter har och "inte exercise".

SA ... hjartlakaren hade inte tid att svara pa mitt mail i dag sa hon skickade bollen vidare till min allmanlakare. Hennes skoterska skickade ett meddelande till mig som inte hordes ordentligt pa min voice mail, sa jag ringde upp. Den som satt i receptionen tyckte det var "bekymmersamt" att mitt blodtryck var sa mycket lagre under exersice, sa hon funderade pa vad hon kunde gora for att hjalpa mig ... och skrev upp mig pa att min huslakare skulle ringa mig tva timmar senare. Huslakaren uteslot en nykommen medicin och nu hoppas vi att det hjalper.
Jag ALSKAR mina lakare! :heart och nu ska jag varma varldens godaste Ungerska soppa med kal, potatis, och korv:d

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 573
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 896
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 282
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 796
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar