Vad gör vi? Del CCVII

Precis plockat ut ett surdegsbröd ur ugnen. Har gjort några med delvis jäst, på senaste tiden. Men detta är bakat med endast hemgjort surdeg som jäsmedel. Ingen aning om hur det smakar, men det SER ju bra ut iaf, tycker ni inte? 😁Visa bifogad fil 159859
Ser perfekt ut. Fick för några veckor sedan äntligen igång en rågsur tack vare tips på buke. Har nu vågat utmana mig på vetesur.

Alltså...jag borde verkligen ha ändrat min musmarkör för länge sedan. Har retat mig på länge att jag ALLTID tappar bort den på skärmen. Så idag när jag var inne och skulle kolla något annat passade jag på att ändra markören från vit till svart och göra den större. Den känns lite...fulare...men ack så enkel att hitta nu :D !!

Sitter i soffan och tittar på Youtube. Lillan har krupit in under min filt, mycket nöjd. Jag hade tänkt lägga upp lite på Tradera men det smällde lite ute nyss (innan fröken gjorde mig sällskap) så väntar lite. Plus att det är skönt här under filten.

Sitter framför brasan med en bok. Hostat två dagar och nu ont i huvudet också. Men det sistnämnda nog för att jag sov så illa inatt.

Lugn dag ändå, otroliga liftköer. Imorgon blir nog bara ett par åk, så kan vi passa på att handla tryffelaioli på ica och sen skida hem.
Alldeles lagom 😅

Den blinkar inte att det är tomt på sånt men ska kolla igen
Har inte kört rengöring men får göra det
Känns inte som den värmer vattnet
Jag brukar rengöra filter en gång i månaden och sedan köra ett rengöring med rengöringstablett. Brukar vara runt den 1 varje månad, som standard för att komma ihåg. Fyller i sköljmedel eller vad det heter men kör utan salt eftersom det finns i tabletterna jag använder.

Marängerna står i ugnen - hoppas att de blir bra :) ! Åh, herregud, kommentarerna efter receptet. Nej, om du undrar om det går att göra maränger mindre söta så bör du nog baka något annat som inte BARA innehåller ägg och...socker.... 🤪
Alltså sådana kommenterar är så roliga! Läste någon gång en person i ett recept, minns inte vad, som bytte ut detta, detta, detta, detta och detta mot en massa annat och det blev jättegott. Ja, men plötsligt är det ju inte samma recept längre :D

Lyckades hålla mig road på affären istället för arg, kanske för att jag just hade ätit och bara behövde handla lite grejer. Men om det är fullt med folk och din telefon ringer, hur kan det kännas lämplig att stanna mitt i huvudstråket med din kundvagn och börja snacka?

Eller min klara favorit för dagen, självscanning, man blippar sitt kvitto för att komma ut och stannar precis utanför så att nästa kund inte kommer ut och sen bli sur när någon säger "ursäkta får jag komma förbi?" 🤯🤪🙄

Nåja jag har en plan för förrätt och efterrätt i morgon, kompisarna står för huvudrätten och det är relativt städat hemma.

Varit o handlat, misstänker att busvädret i skåne gjorde att det var väldigt folktomt både på vägen o i affären.
Så nu överlever jag nyår.
Har ni busväder?

Här är det "lugnet före stormen"... det ska tydligen komma snö och blåst imorgonkväll och väntas fortsätta till em dagen efter, dvs hela nyårsnatten. SMHI har gått ut med varningar redan nu, så det blir väl en tummetott :angel:

Igår blåste och regnade det så jag inte hörde tv. Imorgon kommer tillbringas med att sätta upp duschdrapperi och badkarshyllor (förhoppningsvis) så upphetsande blir min nyårsafton.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 578
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 896
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 287
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 889
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar