Vad gör vi? Del CCVII

Det ballar ur. Vi är 5 st i stallet. Ägarna är bortresta och de har jag inga problem med. Men en familj framförallt. Gör ett schema på alla åtaganden (annars har stallägarna det). Jag är i stallet varje kväll och hjälper med insläpp, gjort det i 6 år. Det ingår i hyran men är man där hjälper man ju till. Jag är där pga fånghästen för jag vill ha koll på hovarna. Igårkväll hade den familjen insläpp för de hade frivilligt skrivit upp sig. Blev skitarga för jag var där, då kunde ju jag tagit in. Visst men ni har ju inte ens frågat utan skrivit upp er? Sen kom detta på Facebook om nyår då. En annan skrev att de tar in vid 15 och ut vid 10 så var nyår löst. (Det var tomt på schemat). Jag har varit borta mycket i helgen så har inte tänkt på det. Skrev att jag vill inte att mina står inne så mycket så jag tar in mina själv på nyår (brukar smälla här runt 19-20-tiden) och ut vanlig tid 06 på nyårsdagen. Då kom det från samma familj att varför jag inte hjälper de och de förväntade sig att jag skulle ta nyår som alla andra 6 år bakåt i tiden.
Jag är så nära att ringa en jag känner o säga att jag flyttar mina hästar till de på nyårsdagen. Tyvärr usla hagar annars hade jag inte tvekat.
Jag har inte något problem att ta in hästar på nyårsafton och ut på nyårsdagen, men att förvänta sig att samma person gör det år efter år :mad: som hästägare åkte jag sällan bort och oftast inte mer än en natt just för att inte lämpa över min häst på någon annan.

Väntar på att mitt paket - förhoppningsvis - ska komma till utlämningsstället så jag kan åka och handla mat och lite bubbel till imorgon :) . Maten imorgon blir kycklingtacos med alla tillbehör. Till efterrätt kör vi på marängsuisse, dvs hembakta maränger, egengjord chokladsås, vispgrädde och någon god glass :) . Det blir nog gott :d !

Det ballar ur. Vi är 5 st i stallet. Ägarna är bortresta och de har jag inga problem med. Men en familj framförallt. Gör ett schema på alla åtaganden (annars har stallägarna det). Jag är i stallet varje kväll och hjälper med insläpp, gjort det i 6 år. Det ingår i hyran men är man där hjälper man ju till. Jag är där pga fånghästen för jag vill ha koll på hovarna. Igårkväll hade den familjen insläpp för de hade frivilligt skrivit upp sig. Blev skitarga för jag var där, då kunde ju jag tagit in. Visst men ni har ju inte ens frågat utan skrivit upp er? Sen kom detta på Facebook om nyår då. En annan skrev att de tar in vid 15 och ut vid 10 så var nyår löst. (Det var tomt på schemat). Jag har varit borta mycket i helgen så har inte tänkt på det. Skrev att jag vill inte att mina står inne så mycket så jag tar in mina själv på nyår (brukar smälla här runt 19-20-tiden) och ut vanlig tid 06 på nyårsdagen. Då kom det från samma familj att varför jag inte hjälper de och de förväntade sig att jag skulle ta nyår som alla andra 6 år bakåt i tiden.
Jag är så nära att ringa en jag känner o säga att jag flyttar mina hästar till de på nyårsdagen. Tyvärr usla hagar annars hade jag inte tvekat.

Men vilka jävla puckon. Dels att de inte vill ta ansvar och dessutom ha dem inne så orimligt länge, vill de ha kolik eller?!? Förstår din ilska.

Påminn mig om att undvika kollektivstall när det blir dags!

(Nu vet jag inte hur stor chansen är att jag hittar ett kollektivstall som funkar med mina arbetstider..men ändå. Jag hade blivit vansinnig på sånt där!)

Ligger och lyssnar på regnet som slår mot tak och fönster.
Det är snart nyår. Regnet känns malplacerat.
Jag öppnade dörren igår och tittade lite på regnet, det lät ju så intensivt. Då slog en doft emot mig jag inte hade väntat mig den här tiden på året. Varm jord möter regn-doften, mer vanlig på sommaren. Kändes otroligt märkligt att känna den så här mellan jul och nyår!

De har varit och fixat avloppet
De ska också filma för det är nåt kna
Jag ska iväg och hämta ett paket från apotea och handla lite småsaker.
Sen dammsuga och torka golv.
Skulle gjort det tidigare men vaktmästaren går alltid in med skor

Var tvungen att bege mig till stan för att posta paket, herregud vilket kaos det var. Fick seriös road rage inne i butiken pga av gamlingar med kundvagnar som de bara tappar överallt, går i bredd med och allmänt sniglar sig fram. :rage:

Åkte på loppis med sonen också. Men vi kom ut tomhänta. Tyvärr har den nya butiksansvariga inte bara gått all in på kläder - och därmed utökat den delen så att de nu nästan inte har några prylar - utan dessutom tredubblat priserna. Många saker kostar mer eller mindre nypris. Helt värdelöst!

Dessutom har jag redan jobbångest och livskrisar.. såatteee… ska nog dra nåt gammalt över mig helt enkelt.

Messenger_creation_B69BECD9-77B4-49BB-A69A-4C5B671A4336.webp
ätit lunch på Zolaco
Handlar på Hemköp. Nu hem innan jag ska till Vc

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 568
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 892
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 279
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 781
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Annonsera mera hundar 2