Vad gör vi? Del CCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
De närmsta dagarna här verkar bli ett virrvarr av regn, blåst, snö och rejät med minusgrader 😱! Verkar dessutom svårbedömt, för prognosen är annorlunda varje gång jag öppnar appen :D!

Nu hoppas jag på riktigt dåligt väder på nyårsafton. Helst snöstorm eller ett ordentligt hällregn i kombination med blåst.

Det får gärna vara riktigt eländigt. Inte så att träden blåser ner, men nästan.

Alla medel för att minska på fyrverkerierna är tillåtna … ju sämre väder, desto bättre.

Har nu fått hjärnblödning på folk i stallet. Så arga för att ”vi förväntade oss att du tar nyår som alla andra år”. För att jag accepterade inte att mina hästar kommer in kl 15 och ut kl 10. Då skrev jag att jag löser mina själv. Sen tog det hus i helvete.

Vi som var vuxna hade det verkligen ganska besvarligt pa -80 talet. Inga mobil telfoner, inget google, vi tjejer hade stort har 😳 och alla hade mer eller mindre konstiga klader ... TV serierna var mycket predictable, bovarna var valdigt bovaktiga och hjaltarna sadana absoluta hjaltar ... Det ar interessant at besoka -80 talet sa har lange efterat.😆

Vid intaget av hästarna tog häst långa kliv och hade bråttom in I boxen, inte lika nöjd med bara en tuss hö och sen ut på ridbanan för ett kort pass I lina, inte samma motiverade steg 😅. Fokus på övergångar mellan alla gångarterna, desto nöjdare pålla när hon fick komma in i boxen för natten 🥰.
Hemma hann jag se Nyår med Ernst innan det var dags att åka tillbaka och kvällsfodra 🥰. Nu försöka sova trots typ storm som härjar...😴.

Nu hoppas jag på riktigt dåligt väder på nyårsafton. Helst snöstorm eller ett ordentligt hällregn i kombination med blåst.

Det får gärna vara riktigt eländigt. Inte så att träden blåser ner, men nästan.

Alla medel för att minska på fyrverkerierna är tillåtna … ju sämre väder, desto bättre.
Själv hoppas jag på uselt väder fram till klockan 23:45, då får det gärna bli fint väder och så får det gärna bli oväder klockan 00:15 igen. Upplever nämligen att det enda som händer om hela nyårsafton "försvinner" är att folk skjuter fyrverkerier andra dagar istället, när det är bättre väder... Då föredrar jag att alla skjuter samtidigt och när man är beredd.

Men vadå förvänta sig? Men vad är det där för galna tider ?!?
Det ballar ur. Vi är 5 st i stallet. Ägarna är bortresta och de har jag inga problem med. Men en familj framförallt. Gör ett schema på alla åtaganden (annars har stallägarna det). Jag är i stallet varje kväll och hjälper med insläpp, gjort det i 6 år. Det ingår i hyran men är man där hjälper man ju till. Jag är där pga fånghästen för jag vill ha koll på hovarna. Igårkväll hade den familjen insläpp för de hade frivilligt skrivit upp sig. Blev skitarga för jag var där, då kunde ju jag tagit in. Visst men ni har ju inte ens frågat utan skrivit upp er? Sen kom detta på Facebook om nyår då. En annan skrev att de tar in vid 15 och ut vid 10 så var nyår löst. (Det var tomt på schemat). Jag har varit borta mycket i helgen så har inte tänkt på det. Skrev att jag vill inte att mina står inne så mycket så jag tar in mina själv på nyår (brukar smälla här runt 19-20-tiden) och ut vanlig tid 06 på nyårsdagen. Då kom det från samma familj att varför jag inte hjälper de och de förväntade sig att jag skulle ta nyår som alla andra 6 år bakåt i tiden.
Jag är så nära att ringa en jag känner o säga att jag flyttar mina hästar till de på nyårsdagen. Tyvärr usla hagar annars hade jag inte tvekat.

Vaknat vet-inte-hur-många-gånger i natt :( Somnat som relativt fort ändå, men väldigt segt. Känner redan innan jag gått upp att jag är hängig och har ont i halsen. Hoppas frukost och lite panodil gör att jag orkar jobba. Dagen blir så lång annars…

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 764
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår. 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 104
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick". 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 694
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 672
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka