Vad gör vi? Del CCVII

Yep. Inte varje dag, men några gånger i veckan. Det är sällan tyst innan kl 22 iaf. Vet inte hur gamla de är. Tillräckligt gamla för att springa runt och prata själva men absolut inte tonåringar. Skulle tippa på 6-7 år kanske?
Är de inte äldre än så låter det rätt märkligt att de skulle hinna få tillräckligt med sömn om de får vara uppe såpass länge och springa runt... :(

Yep. Inte varje dag, men några gånger i veckan. Det är sällan tyst innan kl 22 iaf. Vet inte hur gamla de är. Tillräckligt gamla för att springa runt och prata själva men absolut inte tonåringar. Skulle tippa på 6-7 år kanske?
Har ni pratat med den som äger huset?
Själv hade jag inte gått och pratat med grannar på det viset utan det får värden ta. Sen kan ju grannarna inte riktigt heller rå för att golvet/taket är dåligt ljudisolerat. Även om det såklart låter extremt att det låter alla dygnets vakna timmar…

Är de inte äldre än så låter det rätt märkligt att de skulle hinna få tillräckligt med sömn om de får vara uppe såpass länge och springa runt... :(
Jag håller med. Vet inte riktigt vad de har för dygnsrytm. När det låter från dem sent på kvällen är det ofta lugnt längre på morgonen, men man hör ofta tydligt när det är läggdags för barnen för då brukar det springas runt lite extra och följas av skrikande. Själv somnar jag ofta sent (typ kl 23) och för det mesta så är det iaf tyst när jag börjar bli trött nog att somna. De brukar tystna under tiden jag nattrastar hundarna, vilket är det allra sista jag gör innan jag lägger mig.

Har ni pratat med den som äger huset?
Själv hade jag inte gått och pratat med grannar på det viset utan det får värden ta. Sen kan ju grannarna inte riktigt heller rå för att golvet/taket är dåligt ljudisolerat. Även om det såklart låter extremt att det låter alla dygnets vakna timmar…
Inte än. Vi ville först prata med grannarna för att se om det hjälpte, och det har blivit bättre efter att vi pratade med dem. Jag tror egentligen inte att de är extremhögljudda, mer så att huset är extremt lyhört. Vi hör ingenting av tex tv och musik från dem ens när de har det på sådan volym att de har svårt att höra att vi knackar på dörren (ringklockan är trasig).

Det är just springandet från barnen som blir att det dundrar som om en hord elefanter flyttat in ovanför. Det ljudet rör sig väl i väggarna på något vis, och är såklart svårt att bli av med. Barnen måste ju få röra sig i sitt hem också. Det blir ju inte att det låter konstant under alla vakna timmar, men det är inte en timme som är helt tyst heller. Det går någon minut så hör man ett dunk, går några minuter så hör man att någon springer, är tyst en liten stund så dunkar det mer... Typ så. Jag tippar på att barnen springer (eller går klumpigt) och leker, tappar saker i golvet eller är sådär oförsiktiga som små barn ofta är. Och det måste de ju också få vara. Men ja fortsätter de väsnas sent på kvällarna så måste vi ta upp det med föreningen. Vi vill ju gärna kunna sova också.

Jag håller med. Vet inte riktigt vad de har för dygnsrytm. När det låter från dem sent på kvällen är det ofta lugnt längre på morgonen
Men om de är minst 6 år är det ju skolplikt, och då måste de upp hyfsat tidigt för att komma i tid till skolan förutsatt att du menar att de händer på vardagarna också.

Kommit ner till sommarstugan där jag och hundarna ska spendera nyår. Känner mig rätt risig, så resten av dagen blir nog i soffläge och lite återhämtning. Hoppas på att bli piggare så jag kan jobba imorgon och gå en långpromenad med hundarna på nyår :)

Men jäklar också. Var och köpte ett nytt duschdraperi och glömde naturligtvis att köpa tvättmedel på vägen hem. Har inget kvar och meningen var att jag skulle tvätta ikväll. Vägrar att gå till affären igen. Får boka tid imorgon/övermorgon.

Oooooch så bara för det är onödigt milt så bara måste det blåsa halv storm så det stundtals drar till i rutorna, jaja det utlovade vintervädret kommer allt närmare i alla fall 🙌😍.
Innan sambon for ner till mammas skog, där det blåser mindre, hann vi ett varv till stan; köpa ett gäng tidskriftsamlare (några hundralappar bara det) till jag ska plocka om i nya bokhyllan och fyllde på mer fågelmat nu när vintern äntligen är på väg 🥰. In en sväng på CG med för att handla inför nyårsfirandet så är det fixat med 👍.

Jag kände mig allmänt seg nyss, sambon föreslog att jag skulle ge mig ut och jogga lite för att få upp pulsen osv, träning är ju bra och allt vad det nu är. Så, jag övertalade honom att komma med ut och vips har vi joggat en liten kort sväng. Min tanke är att det ska bli en ny vana för oss, så att vi båda konditionstränar lite. Han är fruktansvärt opepp på den typen av träning, men vi båda skulle må bra av det och eftersom vi redan har skor som är ok att springa i så kostar det oss faktiskt ingenting. Han kan gott offra sig och jogga lite då och då för att jag ska må bättre :p (och det kunde han inte säga emot heller). Får se om vi lyckas få det här till en vana.

Har bett en bekant till mig som gillar Jordan Peterson att skicka lite klipp på vad han tycker är bra videor för att förklara hans storhet eller varför folk gillar honom. Jag är snart en timme in i första videon, och jag fattar inte baserat på detta varför främst högersnubbar gillar honom...

Tittar på julfilm som är rätt okej, trots det får jag kämpa med ögonlocken. Tror att jag ligger alldeles för bekvämt... :D Känns som om jag de senaste dagarna har kommit ner i varv och landat i semesterläge. Har lovat mig själv att inte börja på sista delen av pluggandet förrän efter nyår. Jag behöver lite välbehövlig vila... :)

Min lilla Norwich client kommer hem till Oregon fran Florida i dag eller i morgon, under tiden har jag supported korta tranings videos med kommentarer. Det ar verkligen kul att matte har fallit sa hart for lydnads traning ... hon ar dock en dommare som reser runt varlden for att domma flera olika hast sporter, sa hund sport ligger nara.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 562
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 884
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 269
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 745
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar